Mijn vraag
Ik wil de map waarin de steambibliotheek staat delen tussen meerdere accounts(op de computer).
Steam werkt echter niet tenzij je owner van de bestanden bent.
Ook Proton kan problemen geven...
Nu heb ik hiervoor een werkende oplossing, echter is vraag mij af of deze optimaal is.
Relevante software en hardware die ik gebruik
Steam
Kubuntu 22.04
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Nieuwe map gemaakt voor de steamgroep users.
Script gemaakt dat iedere gebruiker uitvoert bij inloggen
Iedere gebruiker heeft een aparte locatie waar Steam Linux Runtime* en Proton Experimental geïnstalleerd staan.
Weet er iemand nog een betere/efficiëntere oplossing?
Ik wil de map waarin de steambibliotheek staat delen tussen meerdere accounts(op de computer).
Steam werkt echter niet tenzij je owner van de bestanden bent.
Ook Proton kan problemen geven...
Nu heb ik hiervoor een werkende oplossing, echter is vraag mij af of deze optimaal is.
Relevante software en hardware die ik gebruik
Steam
Kubuntu 22.04
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Nieuwe map gemaakt voor de steamgroep users.
code:
1
2
3
| sudo mkdir /opt/games/SteamLibrary sudo chgrp -R steam /opt/games/SteamLibrary sudo chmod g+s /opt/games/SteamLibrary |
Script gemaakt dat iedere gebruiker uitvoert bij inloggen
code:
1
2
3
4
| #!/bin/bash bindfs -m <users> --multithreaded /opt/games/SteamLibrary/common $HOME/.steam/debian-installation/steamapps/common bindfs -m <users> --multithreaded /opt/games/SteamLibrary/downloading $HOME/.steam/debian-installation/steamapps/downloading bindfs -m <users> --multithreaded /opt/games/SteamLibrary/shadercache $HOME/.steam/debian-installation/steamapps/shadercache |
Iedere gebruiker heeft een aparte locatie waar Steam Linux Runtime* en Proton Experimental geïnstalleerd staan.
Weet er iemand nog een betere/efficiëntere oplossing?