Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Linux (Pop!_OS) en met name programmeren, administratie ed.
Later wellicht wat (eenvoudig) experimenteren met AI/ML en/of gamen zodra ik de GPU erbij doe, maar dat kan wel 1-2 jaar wachten. Ik ga ervanuit dat ik tegen die tijd mogelijk ook de voeding moet vervangen.
Wat mag het systeem gaan kosten?
zo rond de 450-550 euro inc. btw.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb al een SATA SSD schijf, later koop ik er nog wel een keer een M.2 schijf bij.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Bij voorkeur een beetje goede basis voor de toekomst, dat er nog een keer een GPU bij kan, wat extra RAM, een M.2 schijfje. Vandaar de keuze voor dit mobo+ddr5 ram.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Bij voorkeur een niet te grote kast, daarom het mATX moederbord.
Ga je overklokken?
Overklokken hoeft niet van mij.
Wat verwacht je van ons?
Ik hoop vooral of jullie kunnen aangeven of dit systeem gaat werken zo, of dat ik bijv. een verkeerde combinatie bij elkaar geklikt heb.
Oh ja, ik kan de pc zelf wel in elkaar zetten.
Update: vorige week de pc in elkaar gezet, hij draait als een zonnetje! Dus hartelijk bedankt voor jullie hulp.
Linux (Pop!_OS) en met name programmeren, administratie ed.
Later wellicht wat (eenvoudig) experimenteren met AI/ML en/of gamen zodra ik de GPU erbij doe, maar dat kan wel 1-2 jaar wachten. Ik ga ervanuit dat ik tegen die tijd mogelijk ook de voeding moet vervangen.
Wat mag het systeem gaan kosten?
zo rond de 450-550 euro inc. btw.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb al een SATA SSD schijf, later koop ik er nog wel een keer een M.2 schijf bij.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Bij voorkeur een beetje goede basis voor de toekomst, dat er nog een keer een GPU bij kan, wat extra RAM, een M.2 schijfje. Vandaar de keuze voor dit mobo+ddr5 ram.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
---|---|---|---|---|
1 | Processors | Intel Core i5-12400 Boxed | € 172,96 | € 172,96 |
1 | Moederborden | ASRock B760M PG Lightning | € 125,20 | € 125,20 |
1 | Behuizingen | MSI MAG FORGE M100R | € 57,- | € 57,- |
1 | Geheugen intern | Crucial CT32G48C40U5 | € 79,99 | € 79,99 |
1 | Voedingen | Silverstone Essential Series ST40F-ES230 | € 36,99 | € 36,99 |
Totaal | € 472,14 |
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Bij voorkeur een niet te grote kast, daarom het mATX moederbord.
Ga je overklokken?
Overklokken hoeft niet van mij.
Wat verwacht je van ons?
Ik hoop vooral of jullie kunnen aangeven of dit systeem gaat werken zo, of dat ik bijv. een verkeerde combinatie bij elkaar geklikt heb.
Oh ja, ik kan de pc zelf wel in elkaar zetten.
Update: vorige week de pc in elkaar gezet, hij draait als een zonnetje! Dus hartelijk bedankt voor jullie hulp.