In onze woning hebben wij een Zehnder ComfoAir Q600 WTW systeem. Deze wordt qua ventilatie gestuurd door zowel vochtmeting (als het systeem merkt dat hij vochtige lucht afzuigt dan gaat hij van de lage naar de hoge stand) als CO2 (dit zijn twee meters die in de woonkamer en hoofdslaapkamer hangen). Echter heb ik het idee dat het overschakelen van de laagste naar een hogere stand bij het meten van vocht lang duurt. Bijvoorbeeld bij het douchen staat de ruimte soms volledig vol stoom maar gaat hij pas harder afzuigen als we al klaar zijn met douchen. Nu heb ik het idee dat de laagste afzuigstand zo laag staat dat hij daardoor pas laat opmerkt dat het vochtig is. Nu vraag ik mij af of het mogelijk is om de laagste afzuigstand iets op te voeren zodat hij in deze stand iets harder afzuigd.
Wat staat er in de handleiding? https://www.zehnder.nl/nl...-comfoair-q600-st#ce41742
Veroordeel niet, verwonder u slechts
Misschien een wat late reactie maar dat kan eenvoudig worden opgelost met een Boosterknop. Als je op je Zehnder een Optionbox hebt aangesloten kun je daarop meerdere sensoren en ook een boosterknop aansluiten. Deze boosterknop (een maakcontact schakelaar) breng je aan in de badkamer en als je gaat douchen zet je de WTW in een boosterstand. Werkt perfect.
Je moet alleen een 2-aderinge draad van deze schakelaar naar de optionbox trekken. Dat kan wel lastig zijn.
Je moet alleen een 2-aderinge draad van deze schakelaar naar de optionbox trekken. Dat kan wel lastig zijn.