Toon posts:

(games) text-adventures

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allen

Ik heb laatst ergens gelezen (weet helaas niet meer waar) dat het weer een beetje een rage wordt: tekst adventures.

Voor wie zich daar niks bij voor kan stellen: je hebt een dialoog kader (a-la MS-DOS) en daar staat bijvoorbeeld "je staat in een donkere kamer en je ziet niks. Je hebt een jas aan".

..en verder niks. Dan is het de bedoeling dat je gaat 'praten' met de computer. Dus je typt iets als 'trek je jas uit' en vervolgens krijg je te horen 'dit lijkt me niet nodig'.
Dan probeer je iets als 'voel in je zakken' en dan zegt de pc 'je hebt een lucifer doosje in je handen!'

...enz. enz. enz!

Het is super-primitief, maar dit lijkt me juist leuk! Niet van die super 3d games die toch altijd vastlopen maar gewoon lekker simpel....

Weet iemand waar ik deze tekst adventures kan downloaden, of andere informatie erover? Ik heb het gelezen waar het was maar ben dit helaas vergeten.

Greetz Ivy

(als ik me niet vergis dan stond dit gebeuren vermeld in de PC TOTAAL..)

tnx.

• SimonBenson
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 25-01 14:18
Probeer eens een MUD.
www.hyperborea.net b.v.
of www.mudconnect.com waar er een hele waslijst te vinden zijn.
Is trouwens al een 'eeuwenoud' spelconcept..
(sorry voor spam)

Verwijderd

Mmmmmmmmmmm, Zork :) en dergelijke herinneringen :)

Heb ze jammer genoeg niet meer :'(

• Pc123
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-02 22:43
Zo'n spel heb ik 15 jaar geleden gehad volgens mij.

Verwijderd

Hmmmm, mudden......

Maare ik had die adventures vroeger (heel erg vroeger) op mŽn c64. Als je gaat zoeken op c64 emulator sites en dan op adventures zal je misschien nog wel eens iets kunnen vinden.

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 07 september 2001 14:50 schreef SimonBenson het volgende:
Probeer eens een MUD.
www.hyperborea.net b.v.
of www.mudconnect.com waar er een hele waslijst te vinden zijn.
Is trouwens al een 'eeuwenoud' spelconcept..
(sorry voor spam)
De eerste link werkt helaas niet :'( en de tweede vindt ik een beetje verwarrende site (of ligt dit aan mij?!!?).

Ik zoek ook niet een adventure die met allemaal buitenaardse activiteiten te maken heeft en startrek-shit, maar gewoon een simpel te begrijpen adventure (ben ook maar een mens) zoals hierboven beschreven....

en eigenlijk in onze eigen kaas-taal: DUTCH..... *-)

Tnx. Ivy....

• Buzzman
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
kicked.to/SP :)

• EXX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:40

EXX

EXtended eXchange

Hahaha, in de pre-grafix tijd waren alle adventures zo. Ik heb nog een boekje thuis liggen met listings van BASIC computerspellen die allemaal nog textmode-only zijn.....

For it is the doom of men that they forget...           Huidige en vroegere hardware specs         The Z80 is still alive!

Verwijderd

Ik zoek ook niet een adventure die met allemaal buitenaardse activiteiten te maken heeft en startrek-shit, maar gewoon een simpel te begrijpen adventure (ben ook maar een mens) zoals hierboven beschreven....

en eigenlijk in onze eigen kaas-taal: DUTCH..... *-)
Ik mudde vroeger in de viking mud, was engels en ging over vikings (nou ja....)

Je hebt ook zoiets (of had) als de metro, een soort van mud die bij de dds behoorde. Maar daar heb k verder geen ervaring mee.

• Jeroen O
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 11-02 07:04
Kijk ook eens op:

http://www.msadams.com/

Op deze site zijn ook tekst-adventures te vinden. Sommige daarvan zijn zelfs geconverteerd naar TI-89/92+ versie, zodat ze ook op een grafische rekenmachine speelbaar zijn.

Edit: ik ken niet alles wat er te downloaden is, maar de 'classic games' zijn zeker 'text-only'. Ik heb er zelfs één gespeeld.

Edit 2: screenshotje

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uRo9tYSfnjnSkkBGy_EIYVvBQpQ=/234x176/filters:strip_icc()/f/image/14ypMQscuMkygdzKTc0jasKH.jpg?f=fotoalbum_medium

[ Voor 24% gewijzigd door Jeroen O op 15-03-2020 19:45 . Reden: URL afbeelding gewijzigd. ]

Ik heb geen tijd, ik moet een belangrijk computerspel spelen.

Verwijderd

Topicstarter
tnx!!!!
Pagina: 1