Windows 10 installatie - Kan nieuwe SSD niet vinden

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JVIaxim
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 06-01-2024
Mijn vraag
Kan iemand mij helpen met het vinden naar de oplossing van het volgende:
Mijn collega heeft een al gebruikte PC, waar in de SATA poorten eerst een HDD en SDD (250gb variant) zaten. Hij wilde ene betere SSD, die ook in zijn M2_1 slot kan; gekocht; aangesloten; wordt herkent in BIOS. Echter, bij de windows set up wordt deze niet gevonden.

De PC wordt gebruikt voor muziek productie, dus bevat geen gpu

Ik ben een beginner in dit soort zaken en weet mij via google vaak wel een weg te vinden, maar bij dit probleem stuit ik op het volgende:

Relevante software en hardware die ik gebruik
ASrockZ170 Extreme4 moederbord
2x 8gb corsair RAM
M2_1 slot: Samsung SSD 980 Pro With Heatsink 2TB
Geen grafische kaart

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:
1. Boot volgorde aanpassen om windows te vinden (gelukt). hier erkent hij ook de SSD in de M2_1 slot)
2. Intel Rapid Storage Technology extract methode om drivers te installeren (niet gelukt)
--> Hier vind hij geen 'Stuurprogramma's compatibel met de hardware van deze computer'

Wat kan er mis zijn? Het helpt mij iets stapsgewijs dingen uit te leggen, omdat ik nog niet overal de weg zo 1-2-3 in weet te vinden via vaktermen. Of linkjes met uitleggen :-).

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patviev
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13-09 13:42
Als ik de specificatie van het moederbord zie heeft die een aansluiting voor een M.2 (PCI-e 3.0 x4 + SATA) en is de 980 Pro een PCI-e 4.0 x4. Denk dat daar het probleem in zit.

Volgens Kingston zou het geen probleem moeten zijn en is het backwards compatible.

[ Voor 19% gewijzigd door patviev op 06-01-2024 20:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berlinetta
  • Registratie: Juli 2015
  • Niet online
patviev schreef op zaterdag 6 januari 2024 @ 20:42:
Als ik de specificatie van het moederbord zie heeft die een aansluiting voor een M.2 (PCI-e 3.0 x4 + SATA) en is de 980 Pro een PCI-e 4.0 x4. Denk dat daar het probleem in zit.
Is backwards compatible...

Sneaky gewijzigd nadat ik het had gezegd :')

[ Voor 4% gewijzigd door Berlinetta op 06-01-2024 20:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 13:12
JVIaxim schreef op zaterdag 6 januari 2024 @ 18:38:
Mijn collega heeft een al gebruikte PC, waar in de SATA poorten eerst een HDD en SDD (250gb variant) zaten.
....
1. Boot volgorde aanpassen om windows te vinden (gelukt). hier erkent hij ook de SSD in de M2_1 slot)
2. Intel Rapid Storage Technology extract methode om drivers te installeren (niet gelukt)
Om te verifiëren of de M2 goed werkt en herkend wordt zou je eerst eens kunnen opstarten van de oude SSD?
Kijk dan onder schijfbeheer of de M2 daar dan zichtbaar is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Hoe staat deze ingesteld?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qC3-3FyvLLskSQnauwIL8S6ie0Y=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/zBPjHBK6dlZ7n8GF3go6iYsp.png?f=user_large

https://download.asrock.com/Manual/Z170%20Extreme4.pdf

[ Voor 11% gewijzigd door Vorkie op 06-01-2024 20:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 13:12
Pagina: 1