Advies over nieuw (upgraden)wifi netwerk in huis.

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• splishysplashy
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 11-05-2024
Beste Tweakers,

Na lang als lurker overal in het forum te hebben rondgehangen heb ik een vraag.

Mijn huidige router en acces point zijn niet meer toereikend voor de huidige situatie thuis.
Slechte verbindingen in de slaap kamers en traag wifi als er al verbinding is. Tevens is ook het probleem dat beide router en repeater aan het uiterste van 1 kant aan het huis gezet word. Ik woon in een bungalow. De oppervlakte op 1 verdieping is wat groter dan een normaal huis. Alles samen a 150m2.
Alles is beton en steen... ik woon in Duitsland namelijk.
Ik heb een glasvezel verbinding thuis dus redelijk snel.
Voordat ik een nieuwe investering ga doen en future proof ga maken vraag ik jullie eerst.

Ik heb nu een tp-link archer 5400 met een acces point op de boven verdieping van tp-link eap 245.

In de korte toekomst wil ik van tp-link deco be85 2 st kopen. 1 voor onderen als router en 1 als boven als repeater(gekoppeld met een kabel).
Die boven wil ik tevens dan aan een NAS koppelen van Synology van het type ds923+.

De router onder moet ook verbonden worden aan een switch om de data punten in huis te voorzien van een verbinding(4 stuks)

Ik heb 2 opgroeiende kinderen die in de korte toekomst ook steeds meer apparaten aan de wifi gaan koppelen. Dus daarop wil ik dan ook voorbereid zijn.
Ook heb ik al rond de 40 verschillende apparaten gekoppeld aan de wifi. En dat worden er meer natuurlijk.
Van govee lampen, dyson ventilatoren, airco's tv's met de bijbehoorende soundbar, pc's telefoons tablet ect ect.

Mijn vraag aan jullie is omdat ik een amateur ben op dit gebied.

Is dit een praktische goede oplossing voor mijn situatie? Hoe zouden jullie het anders doen?

Alvast bedankt :)