Hirschmann Inca 1G MoCa setje trage uplink

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benny54
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 18-09 15:32
Vandaag bij een kennis een Hirschmann Inca 1G MoCa setje aangesloten tussen een Caiway Cisco kabelmodem en een Asus router.
Caiway kabelmodem hangt bij AOP in de meterkast en router staat in de kamer (enige mogelijkheid).
Router krijgt keurig een publiek ip adres van Caiway dus tot zover alles okay.
De downlink en latency zijn ook goed (70Mbps en 16 ms met Google Speedtest).
Echter de uplink valt ernstig tegen (max 3 Mbps). Dit zou zeker het dubbele moeten zijn.
Iemand hier ervaring mee???

Nu zie ik in de handleiding wel een in mijn ogen vreemde opmerking:

VOORWAARDEN
Het aanwezige internet modem of de router dient voldoende
interne IP-adressen uit te geven en te ondersteunen.
De adapter verzorgt deze functie niet.

Ja, ik snap dat het MoCa setje geen DHCP server is maar ik zou ook niet verwachten dat de Moca adapters IP-adressen krijgen... ofschoon ik in sommige fora zie dat mensen kennelijk de MoCa adapters kunnen pingen en er zelfs op zouden kunnen inloggen(???)

Kortom, ervaringen en tips zijn van harte welkom.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EverLast2002
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 20-09 19:55
Ik heb exact dezelfde moca set, en deze hebben geen ip adres en geen dhcp functie.
M.a.w. domme kastjes, gewoon aansluiten en gaan.
Mijn schoonouders hebben ook moca kastjes, ander merk, die WEL met een ip adres werken.

Welk Caiway abonnement betreft het hier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EverLast2002
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 20-09 19:55
Hoe zag de situatie eruit voordat de moca set werd geinstalleerd?
Die ASUS router kan wellicht de bottleneck zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benny54
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 18-09 15:32
Het is niet mijn eigen abo daarom weet ik het niet precies maar het gaat om een coaxaansluiting/modem.Volgens mij had Caiway ooit een abo met 80/8Mbps... Ik verwacht daarom dat de uplink ca. 10% van de downlink is. Ik heb vooraf de snelheid helaas niet gemeten. Het probleem was dat de modem instabiel was en de bestaande config door Caiway terecht werd afgekeurd omdat er 15 meter coax tussen het (AOP) overname punt en het modem zat..
Zoals gezegd haal ik nu iets van 70Mbps downlink (prima) maar de uplink valt met 3Mbps dan wel tegen. Als mijn kennis hier echt over gaat klagen, moet ik maar eens verder testen. Router direct op modem zetten voor test. Of de laptop direct op modem.