In het verleden heb ik 15 zonnepanelen gehad, maar we hadden een wens voor een dakkapel.
En nu vind ik het lastig om het juiste soort systeem te kiezen./f/image/AX0CSPCmkYFfhJrCskZ4PUJH.png?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/1UCyIFDIwzP9XwOh3EE6yoCZ.jpg?f=fotoalbum_large)
3 boven dakkapel (37 graden)
3 onder dakkapel (37 graden)
3 op de uitbouw (plat)
2 (optioneel), (plat) op de dakkapel, waarbij ik erg twijfel bij stormschade. de dakkapel constructie kan het prima dragen.
Zomer schaduw (even in de ochtend) van het dakkapel van de buren, omdat deze lager staat dan die van mij.
De een offreert Ephase, APSystems, SolarEdge en strings.
Zoals aangeven heb ik veel offertes kregen en veel verkopers gesproken en ze adviseren van alles en hebben allemaal zo hun eigen redenen. Maar uit eindelijk zie ik Tweakers als een onafhankelijk bureau
Prijstechnisch is een stringsysteem het goedkoopste. Waarbij ik eigenlijk 2 strings in gedachte had.
string 1: 3 boven de dakkapel en 2 op de dakkapel
string 2: 3 onder de dakkapel en 3 op de uitbouw.
Maar nu wordt dat door anderen afgeraden omdat de de dakhelling in dezelfde string anders is? Daar zit wat in.. maar is dat nog zo tegenwoordig? Je hebt toch bypass diodes enzo? (materie daarvan ken ik nog niet heel goed)
SolarEdge wordt om diezelfde reden ook afgeraden, ik zie het probleem eigenlijk niet zo?
Micro-omvormers daar zie ik ook verschillende merken, waarbij Enphase toch wel met kop en schouder boven uitsteekt. Echter zie ik ook APsystem micro-omvormers, daar vind ik maar weinig over terug.
Kortom het is meer, wat voor soort systeem moet ik kiezen ipv wat is de beste offerte..
En nu vind ik het lastig om het juiste soort systeem te kiezen.
Foto's
/f/image/AX0CSPCmkYFfhJrCskZ4PUJH.png?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/1UCyIFDIwzP9XwOh3EE6yoCZ.jpg?f=fotoalbum_large)
Beschikbare (dak)ruimte
Zoals bij de buren is te zien hebben zij een opstelling van 9 panelen3 boven dakkapel (37 graden)
3 onder dakkapel (37 graden)
3 op de uitbouw (plat)
2 (optioneel), (plat) op de dakkapel, waarbij ik erg twijfel bij stormschade. de dakkapel constructie kan het prima dragen.
Schaduw
Op de uitbouw heb ik in het najaar schaduwwerking van de boom van de burenZomer schaduw (even in de ochtend) van het dakkapel van de buren, omdat deze lager staat dan die van mij.
Jaarverbruik
4000kwh (in de toekomst meer)Huidige elektriciteitsaansluiting
1 fase 40ampere, ligging op zuidBudget en doel
TerugverdienenWie gaat het project uitvoeren
Wordt uitbesteedBijhouden van data
Dat is altijd leuk, reeds ervaring gehad met een SolarEdge systeemReeds verkregen offertes
Veel gekregen, maar ik zie door het boom het bos niet meer..De een offreert Ephase, APSystems, SolarEdge en strings.
Regio
Zuid-HollandZoals aangeven heb ik veel offertes kregen en veel verkopers gesproken en ze adviseren van alles en hebben allemaal zo hun eigen redenen. Maar uit eindelijk zie ik Tweakers als een onafhankelijk bureau
Prijstechnisch is een stringsysteem het goedkoopste. Waarbij ik eigenlijk 2 strings in gedachte had.
string 1: 3 boven de dakkapel en 2 op de dakkapel
string 2: 3 onder de dakkapel en 3 op de uitbouw.
Maar nu wordt dat door anderen afgeraden omdat de de dakhelling in dezelfde string anders is? Daar zit wat in.. maar is dat nog zo tegenwoordig? Je hebt toch bypass diodes enzo? (materie daarvan ken ik nog niet heel goed)
SolarEdge wordt om diezelfde reden ook afgeraden, ik zie het probleem eigenlijk niet zo?
Micro-omvormers daar zie ik ook verschillende merken, waarbij Enphase toch wel met kop en schouder boven uitsteekt. Echter zie ik ook APsystem micro-omvormers, daar vind ik maar weinig over terug.
Kortom het is meer, wat voor soort systeem moet ik kiezen ipv wat is de beste offerte..
9x Jinko 420Wp = 3780wp - Zuid 35