Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leon_Art
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 13-03-2024
Dag allemaal,

ik heb nu nog een vrij oude telefoon die z'n beste tijd heeft gehad (iPhone 6s) en wilde een nieuwere kopen. Ik heb een hele tijd 2e hands iPhones gehad, wat mij prima beviel. Ik wil er nu wel graag ééntje die wat langer mee gaat. Ik ben dus gewend aan een iPhone en heb gehoord dat het overstappen naar een android dan soms wat wennen/vervelend kan zijn? Klopt dit?

Ik hoef niet een telefoon met een super goeie camera oid, wel graag wat opslag ruimte (nu heb ik 16GB die al heel erg vol is, maar dat lijkt geen issue met de nieuwere) en een goeie batterij.

De iPhone SE2022 was mij door een aantal mensen al aangeraden, maar ik zie dat je daar geen 3.5mm headphone jack in zit en het via de lightning stekker moet doen en dat je dus niet zo gemakkelijk kan opladen en iets kan luisteren. Tenzij je BlueTooth gebruikt, maar ook draadloze earbuds vind ik niet zo relaxt. Ik heb dus wel de voorkeur voor een 3.5mm headphone jack ipv BT. Ik heb van een "3.5mm headphone jack to lightning adapter" gehoord, maar heb je dan ook nog een versie waarbij je én kan luisteren én kan opladen?

Qua budget heb ik geen idee wat redelijk is. Ik heb een iPhone SE 2022 128GB voor € 419,- gezien. Prima dan, lijkt mij.

Het is voor mij best wel een onbekend oerwoud en weet waarschijnlijk niet zo goed welke vragen ik zou moeten stellen. Ik had het nooit heel erg breed en was blij met de 2e handsjes die mijn kant op kwamen. Maar...nu mag ik dus kiezen en weet ik het even niet.

Ik vraag mij af: is dit genoeg informatie om mij een stapje verder te helpen?

Groeten,
Leon.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KorteGebruiker
  • Registratie: Februari 2022
  • Niet online
De telefoons die tegenwoordig op de markt komen met een aux ingang zijn heel schaars en zitten vaak in een niche kant (denk aan gaming telefoons of een merk waar de telefoons niet zoveel verkocht wordt zoals Sony) of in de budget categorie. De iPhone beschikt al helemaal geen aux ingang meer sinds de iPhone 7, dus alleen Android heeft nog een aux ingang. Je zou een audio splitter kunnen kopen waardoor je tegelijk zou kunnen opladen en naar iets kan luisteren bij aankoop van een iPhone.

Een iPhone SE 2022 is een prima telefoon als je niet veeleisend bent en gewend bent aan de vingerafdrukscanner.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RepareerDroid
  • Registratie: September 2022
  • Niet online
In principe blijft een 3.5mm poort beter, vooral onderweg als er druk op de poort komt. Daar is een USB/lightning poort niet op berekend en kan doordoor uiteindelijk beschadigd raken. Mocht je toch liever een telefoon met 3.5mm poort willen, hier een paar goede Android modellen met een 3.5mm poort: product: Motorola Moto G84 5G, product: Poco F5, product: Samsung Galaxy A25 of als je wat meer wilt uitgeven: product: ASUS Zenfone 10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 12:15
Overstappen naar een ander besturingssysteem zoals van iOS naar Android is vooral een kwestie van gewenning, wat zit waar, en welke handelingen waarvoor.
Daarnaast heb je nog een puntje met kabels vervangen aangezien nu alles nog de Apple lightning adapter heeft wat je hebt.