Gat in chape opvullen met pur of dichtsmeren met chape?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RogueFishstick
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 07-05 17:00
Ik zit met een lek in de vloerverwarming. Deze ga ik herstellen met een koppeling maar daarna moet het gat terug dicht gemaakt worden. Hoe kan ik dit best doen? Ik dacht eraan om het gat misschien op de vullen met pur schuim en gelijk met de chape af te snijden zodat ik er later nog aan kan als het moet. Op de chape komt een vinyl vloer. Of kan ik het toch beter gewoon dichtsmeren met chape? Alvast bedankt!Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4Z1LbCHbsGNRbZkJ3t5X9JJTO7k=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nOvMku8Ikyxld1eBN3s3VqMi.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 31% gewijzigd door RogueFishstick op 06-01-2024 11:02 ]

Beste antwoord (via RogueFishstick op 06-01-2024 17:28)

• twain4me
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 23:40

twain4me

Moderator Wonen & Mobiliteit
Repareren met een kopeling die je mag instorten en aanvullen met zandcement is wat ik zou doen.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +8 Henk 'm!

• twain4me
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 23:40

twain4me

Moderator Wonen & Mobiliteit
Repareren met een kopeling die je mag instorten en aanvullen met zandcement is wat ik zou doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flozem
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 22:53
Pur veert mee en isoleert. Lijkt me niet bepaald een stabiele ondergrond, en ook niet bevorderlijk voor de capaciteit van de vloerverwarming op die plek.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

twain4me schreef op zaterdag 6 januari 2024 @ 11:10:
Dit dus. Geen pur gebruiken, want zoals als hierboven gemeld isoleert dat.

Heb hier sleuven in de vloer ooit als noodoplossing volgeblubberd net wat tegellijm. Werkte ook prima (dat stond hier en het moest ff vrij snel )

[ Voor 20% gewijzigd door Boudewijn op 06-01-2024 13:36 ]

Ik heb elektra-inbouwmaterialen over? Kopen? Zie: hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RogueFishstick
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 07-05 17:00
Bedankt voor de reacties! Gewoon terug dicht smeren dus en geen pur gebruiken. Thanks! 👌