Ultrawide met PBP-KVM-mogelijkheid

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swerfer
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 06-09 16:30
De titel is waarschijnlijk niet duidelijk genoeg, daarom hieronder wat ik precies wil:

Ik zoek een 49" monitor waarmee ik tussen 2 computers kan schakelen (KVM) die beide PBP aangesloten zijn.

Ik vind 10-tallen monitors die KVM en PBP ondersteunen, maar kan nergens vinden of ze met de KVM ook PBP kunnen switchen.

Eén van de aan te sluiten computers is een Windows 11 Surface pro met dock, dus dan kan ik evt nog wat softwarematig oplossen (liever niet), maar de andere is een Thin client met Ubuntu waar ik vertueel met een Windows sessie voor mijn werk kan inloggen. Daar heb ik zo goed als geen mogelijkheden om iets softwarematig toe te passen. Daar moet ik met 2 displayport-uitgangen aan de slag, evt met converters naar HDMI.

Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

vso

tja...

Zelf ben ik ook wel benieuwd, maar de kans dat de kvm functionaliteit 100% aanwezig is lijkt me niet dan zou je de manuals moeten doorspitten of ze 2 aparte usb-kabel(s) hebben per "pc"

Maar een aparte USB switch voor 2 pc's is relatief simpele oplossing, kortom ik zou er niet te veel tijd in investeren.

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gaat een lastige worden met zo’n formaat, wellicht toch een oplossing zoeken met 2 monitoren en ern hub met KVM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swerfer
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 06-09 16:30
Ik heb nu een losse KVM switch en 2 27" monitoren. Ik wil naar een 49" monitor toe en als die dan toch al een KVM ingebouwd hebben, dan maak ik daar natuurlijk het liefst gebruik van. En als ik zie dat de meeste zowel meerdere HD I-poorten hebben en een Displayport en vaak ook nog een USB-C met beeld, dan zou dat toch mogelijk moeten zijn, alleen kan ik dat nergens terugvinden.

Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrDingeling
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 15-09 21:10
#verwijder maar#

sorry, zag dat KVM gebeuren niet. dus denk dat mijn suggestie onzin was.

[ Voor 91% gewijzigd door DrDingeling op 12-05-2025 12:32 ]