Vorige jaar heb ik via V&A deze GPU gekocht Gigabyte GeForce RTX 3070 Gaming OC 8G (rev. 1.0)
de kaart zou helemaal gecheckt zijn etc.
inmiddels word ik toch wel gek van het geluid omdat enkel de fan die het dichtsbij de achterkant zit aan lijkt te springen bij load, en vervolgens nooit meer naar de idle snelheid terugkeert.
:strip_exif()/f/image/qnEaRVFIz2x6KJ5Ck1gCSbPB.jpg?f=fotoalbum_large)
De kaart zou ook een jumper moeten hebben voor een stille en OC mode volgens mij zou dat hier moeten zijn na heel veel zoeken:
:strip_exif()/f/image/dbrudo7WSzc7uJanMucZsQRR.jpg?f=fotoalbum_large)
na best wel wat youtubes en geklooi met afterburner en fan control heb ik het idee dat ik wel de achterste fan kan bedienen de fan gaat in ieder geval wel draaien.
/f/image/RIesU2DggUTUHsf0HCpzQYau.png?f=fotoalbum_large)
ik heb eigenlijk de volgende vragen en mijn doel is prima performance maar wel tegen wat meer stilte:
1. kan ik de kaart helemaal resetten qua instellingen naar zijn fabriesinstellingen?
2. is er een manier om te testen of de middelste fan ook nog werkt?
de kaart zou helemaal gecheckt zijn etc.
inmiddels word ik toch wel gek van het geluid omdat enkel de fan die het dichtsbij de achterkant zit aan lijkt te springen bij load, en vervolgens nooit meer naar de idle snelheid terugkeert.
:strip_exif()/f/image/qnEaRVFIz2x6KJ5Ck1gCSbPB.jpg?f=fotoalbum_large)
De kaart zou ook een jumper moeten hebben voor een stille en OC mode volgens mij zou dat hier moeten zijn na heel veel zoeken:
:strip_exif()/f/image/dbrudo7WSzc7uJanMucZsQRR.jpg?f=fotoalbum_large)
na best wel wat youtubes en geklooi met afterburner en fan control heb ik het idee dat ik wel de achterste fan kan bedienen de fan gaat in ieder geval wel draaien.
/f/image/RIesU2DggUTUHsf0HCpzQYau.png?f=fotoalbum_large)
ik heb eigenlijk de volgende vragen en mijn doel is prima performance maar wel tegen wat meer stilte:
1. kan ik de kaart helemaal resetten qua instellingen naar zijn fabriesinstellingen?
2. is er een manier om te testen of de middelste fan ook nog werkt?