Tips isolatie scheidingswand slaapkamer - onverwarmde zolder

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emot
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 28-07 20:05
Wij zijn de hele bovenverdieping opnieuw op aan het bouwen met metal stud. Nu zijn het allemaal tussenwanden tussen slaapkamers, maar over 1 wand heb ik niet verder nagedacht. Dat is een grote wand tussen een slaapkamer en een onverwarmde zolder.

De wand is / wordt opgebouwd uit 50mm metal stud, één zijde 12mm osb en een laag gips met gipsplaat, andere zijde 18mm underlayment (zolder kant). Het dak van de zolder is onlangs wel vervangen en goed geisoleerd, maar onderliggende garage is onverwarmd, maar niet ijskoud door de WPB en ketel.

Mijn vraag is nu, hoe isoleer ik deze tussenwand het beste? In alle andere wanden zit een laag knauf glaswol tegen het geluid, maar hier wil je denk ik met name warmte isolatie. Ik heb echter maar 50mm ruimte in de metal stud.

Iemand tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• natural colour
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 18:50
50mm Rockwoolplaten of PIR platen erin; kieren/ openingen in de isolatie met name als je PIR wil gebruiken dicht 'purren'
Verwacht geen wonderen -ruimte is maar 50mm- daarbij is het metalstud een koudebrug.
Isolatie vertraagt de overdracht van warmte-energie, het houd het niet 'zomaar' tegen.

Kan het metalstud niet dikker? 10cm? het is vrijwel hetzelfde werk, wordt de isolatie waarde een stuk beter.
In de bouw wordt soms 2 wanden van 10cm geplaatst als geluid of thermische isolatie beter moet zijn.

[ Voor 49% gewijzigd door natural colour op 06-01-2024 09:53 ]

20x JA Solar 6.9KW; Fronius Symo 7.0; Panasonic 7H Mono; Atlantic Explorer V4; https://www.astrobin.com/users/naturalcolor/