Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenbrink
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 02-04 07:46
Beste lezers,

Sinds een paar dagen ben ik in het bezit van een elektrische auto en van een laadpaal thuis (Easee charge lite). Ik ben via internet al een poosje opzoek naar informatie over het gebruik maken van een laadpas met de Easee charger (in dit geval een MultiTankCard), maar kan hier vrij weinig informatie over vinden. Ook in het portaal van Easee.

Zijn er mensen bekend met dit systeem en hoe hebben jullie dit werkend gekregen met een laadpas? Ik kan momenteel wel de Easee key / tag gebruiken om te laden echter moet ik dan handmatig via de app de afrekeningen uitdraaien en versturen aan MultiTankCard.

TLDR: Hoe gebruik ik een MultiTankCard met een Easee laadpaal (thuis)?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MeTooPV
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 12:27
Je hebt een backend service nodig die het financieel voor je regelt. Zij sturen de rekening naar MultiTankCard en het geld naar jouw. Op de site van Easee zie ik dat ze in Nederland 4 partners hebben die dat aanbieden: E-Flux, Mobiflow, Maxem en Last Mile Solutions.
Het komt er dus op neer dat je bij een van deze partijen een abonnement afsluit (ik betaal ca. 5 euro per maand en reken daarom 1 cent/kWh hoger stroomtarief aan de lease maatschappij).
Zonder abonnement gaat het je niet automatisch lukken en zul je de huidige methode moeten gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenbrink
Dankjewel voor de informatie, ik ga me eens verdiepen in de aanbieders. Gebruik je zelf 1 van deze 4?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeTooPV
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 12:27
Nee, heb een andere laadpaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• filipy23
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 05-09 20:52
Ik zit met mijn Easee laadpaal bij Last Mile Solutions. Hoe het installeren werkt: je geeft je serienummers door (of een paar andere nummers weer uit mijn hoofd niet meer welke) en ze regelen het verder op afstand voor je in. kind kan de e was doen. Tip: zoek de goedkoopste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenbrink
Gister met diverse bedrijven contact gehad, uiteindelijk toch bij de leverancier uitgekomen van de laadpaal welke zegt dat het voor de Easee charge lite helaas niet mogelijk is om met een pas de verrekening te doen door het ontbreken van een MID.

@filipy23 heb jij de charge lite paal van Easee? Of een ander model?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• filipy23
Home Easee. Oude model.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• filipy23
Ik zie het. Charge Lite wordt niet ondersteund voor reimbursement. Dan heb je blijkbaar de Charge Max nodig:

https://support.easee.com...eimbursement-calculations

Dan hebben ze blijkbaar toch een hoop functionaliteit eruitgesloopt met de overgang van het oude naar het nieuwe model. Dacht zelf dat alleen de interne aardlekschakelaar was verwijderd waar het zo om te doen was bij de Home

[ Voor 35% gewijzigd door filipy23 op 09-01-2024 20:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kabouter123
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 06-04 14:11
Ik denk erover om van mijn EVbox Homeline over te stappen naar een Easee Charge Lite in combinatie met Tibber. Op dit moment ben ik exploitant van mijn EVbox laadpaal (á 60 euro per jaar) maar daarvoor kan ik zelf het tarief instellen en krijg de kWh-en (geladen via de laadpas van mijn leaseauto) terug op mijn rekening via EVbox.

Ik lees verschillende verhalen over dat het met een Easy Charge Lite wel of niet kan beetje afhankelijk waar je kijkt. Het missen van een MID meter is daarbij het probleem.
Vandaag contact gehad met e-flux via de chat en die zeggen dat het met de Easee Charge Lite op precies dezelfde manier werkt als bij EVbox. Maar ik ben nog niet overtuigd, het is ook maar net welke support agent je treft. Deze gaf aan als het voor thuis geen probleem is maar bij publiek laden wel een MID meter aanwezig moet zijn.

Iemand ervaring met een Easee Charge lite en re-remboursement via e-flux?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kabouter123
Om maar even antwoord te geven op mijn eigen vraag; de Easee Charge Lite werkt perfect samen met E-flux terugbetaling net zoals ik dat bij EVbox gewend was. Je kunt in de App aangeven dat E-flux je operator naar keuze is en dan werkt. Een E-flux account aanmaken met abonnement is wel een must, maar dat spreek voor zich.

Wat niet werkt is de combinatie met Tibber (automatisch laden tijdens laag tarief of zon) samen met E-flux, dat komt omdat de Easee maar één operator aan kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenbrink
kabouter123 schreef op vrijdag 15 maart 2024 @ 19:51:
Om maar even antwoord te geven op mijn eigen vraag; de Easee Charge Lite werkt perfect samen met E-flux terugbetaling net zoals ik dat bij EVbox gewend was. Je kunt in de App aangeven dat E-flux je operator naar keuze is en dan werkt. Een E-flux account aanmaken met abonnement is wel een must, maar dat spreek voor zich.

Wat niet werkt is de combinatie met Tibber (automatisch laden tijdens laag tarief of zon) samen met E-flux, dat komt omdat de Easee maar één operator aan kan.
Fijn dat het goed werkt! Momenteel heb ik drie maanden de laadpaal en tot op heden is het me niet gelukt via de Easee app. Moet eerlijk zeggen dat ik ook niet verder op zoek ben geweest.

Als ik het goed begrijp heb je zelf een abonnement afgesloten bij E-Flux? Heb je ook een pas van E-Flux welke je gebruikt? Zelf ben ik in het bezit van een Multi Tank Card voor het laden van mijn auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kabouter123
Je kunt dat aangeven in de installateurs app van Easee of op deze website (https://easee.cloud/) als je de paal hebt laten instaleren moet je installateur dat doen.
Daar geef je aan dat je voorkeurs operator e-flux by road is, daarna bel je met e-flux en geeft je je serienummer door. Zij zorgen er in een paar tellen voor dat je je laadpaal op serienummer kunt vinden in je portal.

Bij mijn leaseauto zit een shell recharge laadpas. Je moet het laadpunt dan vanzelfsprekend instellen voor vreemde laadpassen. (zonder je laadpunt publiek te adverteren op de kaart)

[ Voor 19% gewijzigd door kabouter123 op 22-03-2024 17:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stephenvw
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 11:35
kabouter123 schreef op vrijdag 15 maart 2024 @ 20:08:
Je kunt dat aangeven in de installateurs app van Easee of op deze website (https://easee.cloud/) als je de paal hebt laten instaleren moet je installateur dat doen.
Daar geeft je aan dat je voorkeurs operator e-flux by road is, daarna bel je met e-flux en geeft je je serienummer door. Zij zorgen er in een paar tellen voor dat je je laadpaal op serienummer kunt vinden in je portal.

Bij mijn leaseauto zit een shell recharge laadpas. Je moet het laadpunt dan vanzelfsprekend instellen voor vreemde laadpassen. (zonder je laadpunt publiek te adverteren op de kaart)
Is dat dan instellen op 'Open' in de easee app?
Mocht je dat nu op publiek zetten. Komt je lader dan automatish ergens in apps tevoorschijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kabouter123
stephenvw schreef op vrijdag 22 maart 2024 @ 16:24:
[...]

Is dat dan instellen op 'Open' in de easee app?
Mocht je dat nu op publiek zetten. Komt je lader dan automatish ergens in apps tevoorschijn?
Dat instellen als "Open" doe je in het e-flux portaal, je kunt daarbij aangeven of je wel of niet op de kaart vermeld wilt worden. Als je daar aangeeft dat je niet vermeld wilt worden kom je niet in allerlei apps terecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stephenvw
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 11:35
Good to know :)
Pagina: 1