Aanschafadvies. Nette (platte) monitor met hoge refreshrate

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaN
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17:25
Onze pc is verplaatst naar de woonkamer en vanaf de bank kijken we tegen de zijkant van de monitor aan. Mijn oude HP w2408h vind ik niet mooi meer en ik zou graag één of twee maatjes groter willen. Een refreshrate van 60 of 75hz lijkt mij wat ouderwets. De monitor wordt gebruikt om te browsen en af en toe een spelletje te spelen, waaronder FPS. Dit alles voorlopig in 1080p aangezien de pc al wat ouder is, maar het is natuurlijk niet erg om alvast voorbereid te zijn op de toekomst met een 4k monitor 1440p monitor.

Ik zoek dus een monitor die er strak uitziet en niet een typische game monitor met allerlei kleuren en een bolle achterkant. Liefst kleine bezels en plat. Ik ben van plan zo'n € 300,- uit te geven.

Ik zit niet helemaal meer in de componenten, dus vragen en op/aanmerkingen zijn zeer welkom.

[ Voor 3% gewijzigd door SaN op 06-01-2024 11:02 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freaky35
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 23:55
Je zit met de standaard, daardoor zal die nooit plat zijn aan de achterkant en hoe groter,hoe steviger de voet ook moet zijn.

Wat heb jezelf al gevonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisborst
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 28-09 20:15
@SaN
Al hier gekeken: categorie: Monitors ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• squaddie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 29-09 19:46
Een 4k scherm met een hogere refreshrate dan 60 ga je niet vinden voor 300 euro, je zal consessies moeten doen. Persoonlijk zou ik overwegen 4k te laten vallen, op 4k gamen vraagt wel wat van de hardware en ik vraag mij af of een oudere pc tot acceptabele prestaties komt. Bijvoorbeeld een quad-hd (2560x1440) 27 inch scherm valt makkelijk binnen budget en vraagt minder van je hardware.

There are never enough hours in a day, but always too many days before saturday.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaN
freaky35 schreef op zaterdag 6 januari 2024 @ 10:26:
Je zit met de standaard, daardoor zal die nooit plat zijn aan de achterkant en hoe groter,hoe steviger de voet ook moet zijn.

Wat heb jezelf al gevonden?
Het is een stuk groter dan waar ik eerst naar zocht, maar ik kwam deze monitor tegen:

https://www.paradigit.nl/...q18Vqh73r3HQaAvZzEALw_wcB

Het lijkt mij een redelijke optie. Ik zocht eerst naar 1ms monitoren, maar ik lees op veel plekken dat het in de praktijk niet erg veel scheelt met 5ms. Ik had liever 144hz gezien, maar 100hz lijkt me al een hele verbetering vergeleken met 60hz.

Daarnaast zag ik deze HP monitoren nog en die vind ik ook erg mooi, maar voldoen net niet lekker aan de specs.

https://azerty.nl/product...LzGwXB7vi5BUaAlSPEALw_wcB
Zeker. helaas kan je niet filteren op "nette achterkant". Dus op die manier ben je alle monitoren aan het aanklikken en door de foto's aan het bladeren om te zien hoe de achterkant eruit ziet.
squaddie schreef op zaterdag 6 januari 2024 @ 10:44:
Een 4k scherm met een hogere refreshrate dan 60 ga je niet vinden voor 300 euro, je zal consessies moeten doen. Persoonlijk zou ik overwegen 4k te laten vallen, op 4k gamen vraagt wel wat van de hardware en ik vraag mij af of een oudere pc tot acceptabele prestaties komt. Bijvoorbeeld een quad-hd (2560x1440) 27 inch scherm valt makkelijk binnen budget en vraagt minder van je hardware.
Je hebt helemaal gelijk. Ik zei 4k maar bedoel inderdaad quad-hd. Gamen zal waarschijnlijk zelfs nog in 1080p gebeuren aangezien ik fps belangrijker vind dan de resolutie.

[ Voor 48% gewijzigd door SaN op 06-01-2024 11:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisborst
SaN schreef op zaterdag 6 januari 2024 @ 10:51:
[...]
Zeker. helaas kan je niet filteren op "nette achterkant". Dus op die manier ben je alle monitoren aan het aanklikken en door de foto's aan het bladeren om te zien hoe de achterkant eruit ziet.
Dus iemand anders mag het dan voor je gaan doen ;w
Daarnaast heeft iedereen een andere definitie van "nette achterkant".

PS; er zijn maar 11 monitoren onder de 300 euro die meer dan 75hz refresh hebben en rond de 4K resolutie:
categorie: Monitors

Dus 1440P is realistischer wil je aan je 300 euro vasthouden.

[ Voor 32% gewijzigd door chrisborst op 06-01-2024 10:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaN
chrisborst schreef op zaterdag 6 januari 2024 @ 10:54:
[...]

Dus iemand anders mag het dan voor je gaan doen ;w
Daarnaast heeft iedereen een andere definitie van "nette achterkant".
Het gaat er toch om dat er hier mensen zitten die verstand hebben van monitoren. Mensen die er middenin zitten. Ik vraag niet aan mensen om voor mij alle foto's te gaan bekijken. Ik open dit topic in de hoop dat iemand die er één kent hier antwoord.

Dit lijkt mij nou net een handige vraag aangezien dit niet te googlen is en er niet op te filteren is op tweakers.

Waarom reageren als je geen idee hebt, vraag jezelf dat maar eens af. Ga wat nuttigs doen.

Je edit is nuttiger. Ik heb me in de openingspost inderdaad vergist in de resolutie. 1440p is voldoende voor mij.

[ Voor 6% gewijzigd door SaN op 06-01-2024 11:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chrisborst
@SaN
Mensen willen je prima helpen, maar je eisen zijn niet heel helder. Daarnaast wordt hier altijd wel enige eigen inzet verwacht. (dat voorbeeld van de HP monitor is bijv. al een stukje eigen inzet en geeft beter weer wat je wil).
Als je een paar filter aanzet in de Pricewatch kom je al een heel eind:
categorie: Monitors

Meest lastige eis is je hoge refreshrate, dat willen vooral gamers dus krijg je al snel hippe schermen. Persoonlijk vind in de schermen van iiyama altijd er strak uitzien bijv:
uitvoering: Iiyama G-Master GB2745QSU-B1 Zwart
Er zijn diverse varianten van deze lijn.

Of deze Xiaomi:
uitvoering: Xiaomi Mi 2K Gaming Monitor 27" Zwart

[ Voor 32% gewijzigd door chrisborst op 06-01-2024 11:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-09 13:55
SaN schreef op zaterdag 6 januari 2024 @ 10:59:
[...]

Het gaat er toch om dat er hier mensen zitten die verstand hebben van monitoren. Mensen die er middenin zitten. Ik vraag niet aan mensen om voor mij alle foto's te gaan bekijken. Ik open dit topic in de hoop dat iemand die er één kent hier antwoord.

Dit lijkt mij nou net een handige vraag aangezien dit niet te googlen is en er niet op te filteren is op tweakers.

Waarom reageren als je geen idee hebt, vraag jezelf dat maar eens af. Ga wat nuttigs doen.

Je edit is nuttiger. Ik heb me in de openingspost inderdaad vergist in de resolutie. 1440p is voldoende voor mij.
Het lijkt me zinvoller om te kijken naar de specs van de monitor hier in de Pricewatch en er dan eentje te kiezen die aan de eisen voldoet en wat goede reviews hier op Tweakers heeft.

Dan even naar de achterkant kijken en klaar.

Je bent nu naar de achterkant aan het kijken en als dat klopt blijkt dat je monitor werkelijk totaal niet aan de eisen voldoet.

Lijkt me nogal omslachtig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-09 13:55
.

[ Voor 99% gewijzigd door White Feather op 06-01-2024 11:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• meljor
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 22:13
De ultra wide versies hebben door de breedte een hogere resolutie. Geen 4k maar wel weer wat zwaarder in games dan normaal 1440p

Ik denk dat je het beste in de 27 ich/28 inch 2560x1440 monitoren kunt kijken. Redelijk wat keus in 144hz en tot 300 euro. De rest qua looks is persoonlijke keus denk ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 23:09
Dell heeft nog een paar dagen een aanbieding https://www.dell.com/nl-n...itoren-monitoraccessoires

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SaN
Ik ben uiteindelijk voor de Xiaomi gegaan. Beetje duur voor wat het is op het moment, maar ik vind hem er strak genoeg uitzien voor in de woonkamer en de specs zijn prima. Bedankt voor de hulp.

uitvoering: Xiaomi Mi 2K Gaming Monitor 27" Zwart

[ Voor 29% gewijzigd door SaN op 12-01-2024 13:20 ]

Pagina: 1