Wij gaan onze afzuigkap ombouwen naar recirculatie, ivm de enorme afstand door een kleine afvoerbuis. Naar buiten afvoeren doet vrij weinig. Het viel mij op bij het afbreken van de betimmering aan het dak, dat er volgens mij niets meer naar buiten loopt. Als het goed is zijn er 2-3 gaten in de schoorsteen, waarvan 1 voor de keuken is. Bij het weghalen van de betimmering zag ik 2 gaten in de schoorsteen, ééntje nog open (vol troep) en eentje later gedicht. Lijkt mij een oud kanaal voor de verwarming oid? (huis uit 71).
Ik wil hier vanaf het dak isolatie in stoppen en elke opening dichten van buiten. Ik vroeg me af wat een handige manier was om het voor de redelijk lange termijn goed dicht te hebben. En volgens mij kan ik via die opening binnen in het huis ook een lading pur spuiten? Zodat er een stuk minder grote koudebrug is.
:strip_exif()/f/image/808M6Kd0sVvQLFhjNmo5qbF3.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik wil hier vanaf het dak isolatie in stoppen en elke opening dichten van buiten. Ik vroeg me af wat een handige manier was om het voor de redelijk lange termijn goed dicht te hebben. En volgens mij kan ik via die opening binnen in het huis ook een lading pur spuiten? Zodat er een stuk minder grote koudebrug is.
:strip_exif()/f/image/808M6Kd0sVvQLFhjNmo5qbF3.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/XAhZT5jK81EYBC9aHCwcoAZ9.jpg?f=fotoalbum_large)