Ik heb een Chromecast v2 en kan sinds een aantal maanden videoland niet meer streamen. Dit lukt niet vanaf de Chrome browser op laptop maar ook niet via OnePlus smartphones (ik heb nog niets gevonden waar het wel mee lukt). Streamen van netflix e.d. gaat gewoon goed. Ik heb 1000Mb glasvezel van KPN maar haal alleen via 5Ghz snelheden in de richting van de 1000Mbs. De Chromecast krijg ik alleen maar werkend op de 2.4GHZ band waar ik tot 70Mbs haal. (geen idee of dat er toe doet). Iemand een suggestie of oplossing? Kanaal 48 voor 5Ghz band heb ik geprobeerd.
Omg oplossing gevonden. Bleek toch een gen1 Chromecast te zijn. Nu Chromecast gen 3 gepakt en 5ghz werkt weer!
Hi! Kun je me meer uitleg geven over hoe je dit hebt opgelost? Ik heb ook dit probleem, heel irritant!bazuin99 schreef op zaterdag 6 januari 2024 @ 11:28:
Omg oplossing gevonden. Bleek toch een gen1 Chromecast te zijn. Nu Chromecast gen 3 gepakt en 5ghz werkt weer!
Edit;
Oh, je bedoelt generatie chromecast. Ik heb de allereerst die werd uitgebracht gen1. Is dat het probleem dus je chromecast vervangen. Nou lekker dan

[ Voor 19% gewijzigd door Aniesje op 08-01-2024 22:52 ]
Het is een probleem als je gebruik wil maken van 5Ghz wifi. Voor bijvoorbeeld Videoland is een bepaalde snelheid vereist die ik niet haalde met 2.4ghz. Nieuwe Chromecast is inderdaad de oplossing.