Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Celebrimbor
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 08-02-2024
Hallo allen,

Sinds kort heb ik mijn mijn gegevens (CV, telefoonnummer etc.) gepubliceerd voor werkgevers op werk.nl van het UWV. Sindsdien ontvang ik allerlei telefoontjes met de typische scams vanuit India en Afrika, deze ontving ik hiervoor nooit.
Hiernaast heb ik een speciaal mailadres welke alleen wordt gebruikt voor DigiD, sinds de aanmelding staat mijn spamfolder vol met spammails.

Ik ben nu even benieuwd of iemand weet wat het UWV met deze gegevens doet en of andere mensen hier ervaring mee hebben? Naast dat werk.nl een totale abominatie van een website is qua functionaliteit heb ik het idee dat het UWV op een of andere manier data van gebruikers linea recta op straat smijt.

Heeft iemand meer kennis over wie er bij de gegevens op werk.nl kunnen? Of hebben andere mensen dit ervaren? Op de site van het UWV kan ik hier vrij weinig over vinden.

[ Voor 10% gewijzigd door Celebrimbor op 05-01-2024 19:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFrames
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 00:05
Werk.nl is gewoon een platform waar werkgevers en werknemers elkaar kunnen vinden voor een baan. Ik heb het ooit in het verleden gebruikt en persoonlijk heb ik zelf nog niet meegemaakt dat buitenlandse partijen mij hebben benaderd. Ik werd vooral benaderd door een paar werving en selectie bedrijven en wat detacheerders. Ik kan natuurlijk alleen vanuit mijn eigen ervaringen spreken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NicoHF
  • Registratie: Mei 2022
  • Niet online
Mede door dit publiceer ik mijn telefoonnummer niet meer in mijn cv of stuur ik niet naar werkgevers toe stuur of bv op LinkedIn.
Las de tip ook al elders eerder dat had mij aan het denken gezet om het ook niet meer te doen.

Ze kunnen prima mailen als ze meer willen weten of geïnteresseerd zijn.
Uiteraard kan de werkgever nog wel telefonisch contact opnemen en stuur ik mijn telefoon nummer door als ze er naar vragen
Niet dat het nu nodig is maar toen ik van baan wisselde deed ik dit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Celebrimbor schreef op vrijdag 5 januari 2024 @ 19:27:
Hallo allen,

Sinds kort heb ik mijn mijn gegevens (CV, telefoonnummer etc.) gepubliceerd voor werkgevers op werk.nl van het UWV. Sindsdien ontvang ik allerlei telefoontjes met de typische scams vanuit India en Afrika, deze ontving ik hiervoor nooit.
Hiernaast heb ik een speciaal mailadres welke alleen wordt gebruikt voor DigiD, sinds de aanmelding staat mijn spamfolder vol met spammails.

Ik ben nu even benieuwd of iemand weet wat het UWV met deze gegevens doet en of andere mensen hier ervaring mee hebben? Naast dat werk.nl een totale abominatie van een website is qua functionaliteit heb ik het idee dat het UWV op een of andere manier data van gebruikers linea recta op straat smijt.

Heeft iemand meer kennis over wie er bij de gegevens op werk.nl kunnen? Of hebben andere mensen dit ervaren? Op de site van het UWV kan ik hier vrij weinig over vinden.
Er is toch geen reden om je eigen tel te plaatsen, contact kan toch via email ?

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.