Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadDogMcCree
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 17:30
Wat ga je met je laptop doen?
Mijn desktop zal ik blijven gebruiken voor de zwaardere taken. Ik wil de laptop gebruiken om af en toe wat spreadsheets te kunnen bewerken en mails te versturen. Wel zou ik ook graag games zoals World of Warcraft en Age of Empires II af en toe willen spelen. Het hoeft niet op de hoogste settings, als ik maar kan inloggen en het systeem niet teveel geluid zal maken. Ik vind het prima om op 50% GPU kracht te spelen als dat ervoor zorgt dat de laptop relatief stil blijft.

Wat is je budget?
~€1500

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Nee, hij zal wel af en toe meegomen worden, maar zeker niet dagelijks.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Voorkeur gaat uit naar een Intel CPU, omdat deze blijkbaar net even wat beter zijn in CPU taken. Verder graag een systeem met zo min mogelijk bloatware. Deze laptop leek mij wel wat, maar is wellicht wat overpowered voor mijn wensen: uitvoering: HP Omen Transcend 16-u0380nd

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ugraded
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 19:49
Deze laptop is meer dan krachtig genoeg om World of Warcraft en Age of Empires II op 50% gpu te kunnen spelen.

Al helemaal omdat de laptop over "maar" een 1080p scherm beschikt.

Je kan zelfs een iGPU of goedkopere laptop kunnen overwegen als je geen zware games gaat spelen.

bijv: uitvoering: Lenovo Yoga Pro 7 14ARP8 (83AU0048MH) (edit: wel even wachten tot de prijs weer dropt naar 799)

[ Voor 6% gewijzigd door Ugraded op 08-01-2024 15:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadDogMcCree
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 17:30
Op zich zou ik het niet zo erg vinden als het systeem niet op 100% hoeft te draaien, mijn ervaring met laptops is dat fabrikanten tegenwoordig de limiet opzoeken qua termal design en wanneer ze op 100% draaien nogal wat geluid produceren omdat de fans op z’n hardst moeten draaien. Dus liever een laptop die meer kan dan waar ik hem voor ga gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ugraded
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 19:49
MadDogMcCree schreef op maandag 8 januari 2024 @ 16:09:
Op zich zou ik het niet zo erg vinden als het systeem niet op 100% hoeft te draaien, mijn ervaring met laptops is dat fabrikanten tegenwoordig de limiet opzoeken qua termal design en wanneer ze op 100% draaien nogal wat geluid produceren omdat de fans op z’n hardst moeten draaien. Dus liever een laptop die meer kan dan waar ik hem voor ga gebruiken.
Qua prijs prestatieverhouding (uitgaande van 1599) is de HP Omen dan een prima laptop.

Je zult binnen dit budget niet veel beters vinden.

Naar mijn mening nog steeds "overkill" voor de beschreven use case ;)