Voor een van onze klanten hebben we mailboxen aangemaakt op een Plesk server. Sommige klanten maken gebruik van een mail cliënt, anderen van de webmail. Standaard staat mail als HTML configureren uit op een Plesk server. Voor het antwoorden op een e-mail is ook een standaard instelling (ben even vergeten wat dat is). Voor de webmail van de klant in kwestie is gevraagd om standaard HTML te gebruiken en het antwoord op een mail daarboven te zetten. Dat is mogelijk maar dit is een serverwide instelling die bij een update van Plesk weer wordt terug gezet naar de standaard waardes. Het gaat dan om:
// compose html formatted messages by default
// 0 - never,
// 1 - always,
// 2 - on reply to HTML message,
// 3 - on forward or reply to HTML message
// 4 - always, except when replying to plain text message
$config['htmleditor'] = 1;
// When replying:
// -1 - don't cite the original message
// 0 - place cursor below the original message
// 1 - place cursor above original message (top posting)
// 2 - place cursor above original message (top posting), but do not indent the quote
$config['reply_mode'] = 1;
in het defaults.inc.php bestand.
We maken gebruik van Plesk Obsidian, Version 18.0.57 Update #5, last updated on Dec 25, 2023 04:19 AM
Op het forum van Plesk wordt aangegeven dat dit by design is en dat het aanpassen van de instellingen voor 1 domein een idee is voor de toekomst maar meer niet.
Ik ben aan het testen geweest met een testaccount en heb daar via de webmail wat instellingen aangepast in de hoop dat ik kon zien of ergens in de betreffende mail directory een configuratie bestand wordt aangepast maar ik kan dat zo niet vinden. Of ik kijk op de verkeerde plek.
Iemand enig idee waar wijzigingen voor 1 specifiek domein dan wel worden opgeslagen en of ik dat permanent kan maken?
// compose html formatted messages by default
// 0 - never,
// 1 - always,
// 2 - on reply to HTML message,
// 3 - on forward or reply to HTML message
// 4 - always, except when replying to plain text message
$config['htmleditor'] = 1;
// When replying:
// -1 - don't cite the original message
// 0 - place cursor below the original message
// 1 - place cursor above original message (top posting)
// 2 - place cursor above original message (top posting), but do not indent the quote
$config['reply_mode'] = 1;
in het defaults.inc.php bestand.
We maken gebruik van Plesk Obsidian, Version 18.0.57 Update #5, last updated on Dec 25, 2023 04:19 AM
Op het forum van Plesk wordt aangegeven dat dit by design is en dat het aanpassen van de instellingen voor 1 domein een idee is voor de toekomst maar meer niet.
Ik ben aan het testen geweest met een testaccount en heb daar via de webmail wat instellingen aangepast in de hoop dat ik kon zien of ergens in de betreffende mail directory een configuratie bestand wordt aangepast maar ik kan dat zo niet vinden. Of ik kijk op de verkeerde plek.
Iemand enig idee waar wijzigingen voor 1 specifiek domein dan wel worden opgeslagen en of ik dat permanent kan maken?