Siemens HB634GBS1/26 oven is dood. Zekering mogelijk kapot?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinNieland
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 14-01-2024
Vanochtend is onze Siemens inbouwoven (type HB634GBS1/26) van ruim 6 jaar overleden. Tijdens gebruik sloeg ineens alles af. Het display werkt niet meer, en de toetsen/knopjes reageren ook nergens op. De stop in de meterkast is er echter niet uitgeslagen.

Ik heb de stroom erafgehaald en na een paar minuten weer aangezet om te resetten, maar geen succes. Mijn eerste gedachte was dat er wellicht een zekering kapot is gegaan. Ik heb de oven eruitgehaald en de achterkant open geschroefd. Ik heb verder geen andere onderdelen aangeraakt.

Ik had verwacht een zekering nabij de stroominvoer te vinden, maar ik kan deze niet vinden. Waar kan ik deze vinden?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0o8AtOsWVFhtpk4x32Zz_ojgOog=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lWRH0SstlEk10ngMZZnH8KJJ.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ac5eVK3UtTgToUTTD_ucaJkws2g=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vQ1oA4TJoVo1NeCjlJyDOPec.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 36% gewijzigd door RobinNieland op 05-01-2024 16:07 . Reden: Foto's toegevoegd. ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nodri2000
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23-05 07:49
Weet je zeker dat de stop niet doorgeslagen is? Is het een stop of automaat?

Het wil heel soms wel gebeuren dat een stop of automaat doorslaat of schakelt terwijl dit niet direct zichtbaar is.

Experience is direct proportional to the amount of equipment ruined

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23-05 12:23
Meet alle elementen ook even door op continuïteit. Staat er stroom op het stopcontact? En zoek even op "oven fuse" het is geen glaszekering in elk geval, een zekering in een oven ziet er anders uit.

[ Voor 39% gewijzigd door pennywiser op 09-01-2024 13:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinNieland
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 14-01-2024
Ik heb inderdaad alle stoppen uit en aangedaan in de meterkant (ook al waren ze niet afgeslagen). Probleem opgelost!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nodri2000
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23-05 07:49
RobinNieland schreef op zondag 14 januari 2024 @ 12:42:
Ik heb inderdaad alle stoppen uit en aangedaan in de meterkant (ook al waren ze niet afgeslagen). Probleem opgelost!
Kijk goed nieuws! Bedankt voor de update!!

Experience is direct proportional to the amount of equipment ruined