Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TStamper
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 10-03-2024
Beste (mede)tweakers,

Mijn vraag:

Recent heb ik een PC gebouwd met o.a. 2 CoolerMaster MF 140 Halo ARGB fans. Als ik de PSU inschakel (met schakelaar achterop), beginnen deze random te knipperen. Zodra ik de aan-uit knop op de systeemkast indruk, houdt dit op en gaan de RGB fans 'gewoon' aan (=rainbow effect). Kan iemand mij vertellen waarom dit random geflikker/geknipper komt?

Relevante software en hardware die ik gebruik
De PC die ik gebouwd heb bestaat uit o.a.:
  • Asus Prime B660M-A WIFI D4
  • Coolermaster Masterliquid Lite 120 RGB
  • 2x Coolermaster MF 140 Halo ARGB casefans
  • Coolermaster MWE Bronze 750W
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Tijdens het testen van de PC met mijn test SSD, zolang hij aan is, vertoont de PC geen raar RGB-verlichting gedrag van de genoemde MF 140 Halo fans.
Ik heb o.a. het volgende geprobeerd met alleen de PSU switch op 'ingeschakeld' :
  • controle van kabels of deze niet de kast raken en daardoor 'kortsluiting'/gesloten circuits creëren
  • controle van de rubberen kapjes om niet-gebruikte RGB connectors (zitten ze er goed om & eraf halen om na te gaan of het hierdoor komt)
  • de PCI-express connector wisselen voor de andere connector op dezelfde kabel (1 v/d connectoren heeft een heel klein beetje schade)
  • de PCI-express kabel helemaal loskoppelen v/d videokaart
  • onderaan het moederbord bij de ARGB en RGB aansluitingen kijken of hier geen knik in zit en/of dat deze goed aangesloten zijn
Ik heb een filmpje en een foto gemaakt van de situatie. Deze kan ik (op verzoek) toevoegen/sturen.

Mijn doel is om de PC uiteindelijk te verkopen. Ik kan dit echter niet doen, zolang ik geen duidelijkheid heb over wat de oorzaak van dit flikkeren is en of dit kwaad kan of te verhelpen is.

[ Voor 0% gewijzigd door TStamper op 05-01-2024 14:02 . Reden: typfouten ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KilleBladhark
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 07-09 22:05
Maak je gebruik van een RGB controller van Corsair die dan via een SATA power kabel wordt aangestuurd?

The One Piece is real. (Can we get much higher!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TStamper
Hoi,

Ik maak geen gebruik van extra controllers o.i.d.. De MF 140 Halo fans zijn ieder direct op een ARGB connector aangesloten. De AIO is via de Coolermaster 3-naar-1 RGB kabel (meegeleverd met de AIO) op de aanwezige RGB aansluiting op het moederbord geplaatst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TStamper
Niemand die mij hierbij kan helpen?