Flinke framedrops laptop

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fevo-1190
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 21:23
Mensen,

Heb ‘n probleempje met m’n laptop tijdens gamen (world of warships).
Elke zoveel seconden drop m’n fps enorm .. zal rond 1 tot 5 fps zijn en daarna schiet die weer omhoog.
Maak niet uit in welke setting ik hem zet laag of hoog bij elke setting doet die dat.

Als ik notebookcheck moet geloven kan m’n videokaart warships makkelijk aan en dat kon vroeger ook.

Laptop setup:

Intel core I7-7500U @2,7ghz
12gb werkgeheugen
Intel hd graphics 620 6gb
Geforce 940MX 2gb
500gb hdd en 128ssd
Windows 10 64bit

Laatste windows update gehad en driver via experience geinstalleerd.

Wie o wie kan hem mij helpen met het probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 12:55

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Wat is er dan gebeurd tussen de laatste keer dat het wel goed ging en niet goed ging? Is er een update geinstalleerd van Windows, driver, applicatie of anderszins? Heb je al geprobeerd een system restore te draaien naar dat punt?

Verder, wordt de goede videokaart (nog) wel gebruikt? Het klinkt niet onbekend dat soms een spel ineens de IGP pakt (dus de HD620 in jouw geval) terwijl het spel de dag ervoor nog de 940MX gebruikte.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fevo-1190
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 21:23
MAX3400 schreef op vrijdag 5 januari 2024 @ 13:18:
Wat is er dan gebeurd tussen de laatste keer dat het wel goed ging en niet goed ging? Is er een update geinstalleerd van Windows, driver, applicatie of anderszins? Heb je al geprobeerd een system restore te draaien naar dat punt?

Verder, wordt de goede videokaart (nog) wel gebruikt? Het klinkt niet onbekend dat soms een spel ineens de IGP pakt (dus de HD620 in jouw geval) terwijl het spel de dag ervoor nog de 940MX gebruikte.
moet eerlijk zijn hij heeft meer dan een jaar stof liggen happen. En voor de rest gebruikt enkel m’n vriendin hem voor wat zakelijke dingen tussendoor.
Wat er veranderd precies is zijn denk updates en oa spel opnieuw gedownload (destijds alles verwijderd..)
Die drops doet die nu al meer dan week achter elkaar.
Kan ik de hd graphic niet gewoon uitzetten?