Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jownes
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 22-01-2024
Beste tweakers,

Ik ben aan het bekijken of het mogelijk is mijn overtollige elektriciteitsproductie om te zetten via een infraroodpanneel.

Mijn woning verwarming ik momenteel met gas. Ik heb een zonnepaneel installatie met omvormer tot 4kw. Aangezien mijn woning onverdeeld geïsoleerd wordt, heb ik mij recentelijk slimme thermostaatkoppen aangeschaft. Hier ben ik vrij tevreden van, omdat ik beter mijn woning beter kan verwarmen wanneer ik effectief thuis ben.

Nu kijk ik naar een systeem die een smart stopcontact aanstuurt, dat wanneer er teveel aan elektriciteit geproduceerd wordt een smart stopcontact aanschiet waar een infrarood paneel van 400w op aangesloten is.

Homewizard heeft dit, maar dit is vrij prijzig met een abonnement dat moet betaald worden. Aangezien ik nu met de smart life app bezig ben, zou ik graag alles binnen ditzelfde systeem houden.

Ik vind slimme zekeringen die werken met smart life, maar vroeg me af of er ook een aaparaatje bestaat die de netwerk aansluiting van mijn digitale meter kan gebruiken om life data op te halen. Deze zou dan met een soort "if" statement moeten kunnen werken dat als hij leest dat er >400w wordt geinjecteerd, het stopcontact aanschiet.

Zijn er tweakers die een soortgelijk systeem hebben. Wat zijn jullie ervaringen? Zijn er algemene bemerkingen over mijn huidig systeem en mijn plan om wat extra elektriciteit op te stoken?