Het viel ons op dat bovenin de nok een deel van de bakstenen wat donkerder is dan de rest.
Door de eindeloze regen de laatste tijd, neig je dan direct te denken aan iets van lekkage.
Om te beginnen een foto van de zichtbare verkleuring:
:strip_exif()/f/image/zwDGSQEOQ5dV4NXbucot57NX.jpg?f=fotoalbum_large)
In een iets lichtere foto van wat dichterbij is vrij duidelijk zichtbaar waar de stenen wel of niet donker(der) zijn:
:strip_exif()/f/image/M9csjQsgI75LC0gZM8wyq3Qw.jpg?f=fotoalbum_large)
Aan de binnenkant zie ik echter geen sporen van vocht/lekkage. In onderstaande foto is ook direct te zien dat dit geen 'echte' schoorsteen tot beneden betreft, maar eentje voor de symmetrie. Aan de andere kant van het huis zit wel een echte (gaskachel).
:strip_exif()/f/image/qLWwF1FWtg4iuvRkW4u6jJbj.jpg?f=fotoalbum_large)
Ook wanneer ik links van de 'koof' kijk zie ik geen tekenen van vocht/lekkage (wel van tijdens het stucen niet bereikte plekken).
:strip_exif()/f/image/9Sdjns1pHu6DfniYa8dMaBkg.jpg?f=fotoalbum_large)
Het lukt nét om over het randje heen een foto te maken: Daar zie ik ook vooral stof en niet iets dat lijkt op vocht/lekkage.
:strip_exif()/f/image/PwRVOu7zLrSvD6nH2V6llgJH.jpg?f=fotoalbum_large)
Een aantal foto's genomen van de verschillende kanten van de 'schoorsteen':
:strip_exif()/f/image/CkKU7rrQ8e0P7VIQodE0Y9Hc.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/5vYjnZu54WcYiHzA6jQi8d2K.jpg?f=fotoalbum_large)
Linkerkant:
:strip_exif()/f/image/gKqx1wBMeIOPexaJnKeeMPyw.jpg?f=fotoalbum_large)
Achterkant:
:strip_exif()/f/image/EwBaglPlUJR8OugKnMrqzVVy.jpg?f=fotoalbum_large)
Rechterkant:
:strip_exif()/f/image/AZNzIaCGmKeI97dtV9ePwUDu.jpg?f=fotoalbum_large)
Zonder verdere ervaring op dit vlak wat constateringen die ik al voorzichtig gedaan heb:
Los van 't feit dat het best wel groen is (vooral aan een kant, door bomen), lijk ik op sommige kanten ook wat donkere plekken te zien, ook op het lood.
Maar, of dit ontstaat door veelvuldige regen die er tegenaan komt, of dat het ergens doorheen gaat/komt, dat vind ik lastig te beoordelen. Ook in het verlengde van het feit dat ik aan de binnenkant niets kan vinden wat lijkt op vocht/lekkage, ook niet in verdiepingen eronder, maar het aan de buitenkant wel naar beneden door lijkt te sluipen.
Huis is uit 2001.
Wat denken mensen met meer ervaring op dit vlak ervan?
Door de eindeloze regen de laatste tijd, neig je dan direct te denken aan iets van lekkage.
Om te beginnen een foto van de zichtbare verkleuring:
:strip_exif()/f/image/zwDGSQEOQ5dV4NXbucot57NX.jpg?f=fotoalbum_large)
In een iets lichtere foto van wat dichterbij is vrij duidelijk zichtbaar waar de stenen wel of niet donker(der) zijn:
:strip_exif()/f/image/M9csjQsgI75LC0gZM8wyq3Qw.jpg?f=fotoalbum_large)
Aan de binnenkant zie ik echter geen sporen van vocht/lekkage. In onderstaande foto is ook direct te zien dat dit geen 'echte' schoorsteen tot beneden betreft, maar eentje voor de symmetrie. Aan de andere kant van het huis zit wel een echte (gaskachel).
:strip_exif()/f/image/qLWwF1FWtg4iuvRkW4u6jJbj.jpg?f=fotoalbum_large)
Ook wanneer ik links van de 'koof' kijk zie ik geen tekenen van vocht/lekkage (wel van tijdens het stucen niet bereikte plekken).
:strip_exif()/f/image/9Sdjns1pHu6DfniYa8dMaBkg.jpg?f=fotoalbum_large)
Het lukt nét om over het randje heen een foto te maken: Daar zie ik ook vooral stof en niet iets dat lijkt op vocht/lekkage.
:strip_exif()/f/image/PwRVOu7zLrSvD6nH2V6llgJH.jpg?f=fotoalbum_large)
Een aantal foto's genomen van de verschillende kanten van de 'schoorsteen':
:strip_exif()/f/image/CkKU7rrQ8e0P7VIQodE0Y9Hc.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/5vYjnZu54WcYiHzA6jQi8d2K.jpg?f=fotoalbum_large)
Linkerkant:
:strip_exif()/f/image/gKqx1wBMeIOPexaJnKeeMPyw.jpg?f=fotoalbum_large)
Achterkant:
:strip_exif()/f/image/EwBaglPlUJR8OugKnMrqzVVy.jpg?f=fotoalbum_large)
Rechterkant:
:strip_exif()/f/image/AZNzIaCGmKeI97dtV9ePwUDu.jpg?f=fotoalbum_large)
Zonder verdere ervaring op dit vlak wat constateringen die ik al voorzichtig gedaan heb:
Los van 't feit dat het best wel groen is (vooral aan een kant, door bomen), lijk ik op sommige kanten ook wat donkere plekken te zien, ook op het lood.
Maar, of dit ontstaat door veelvuldige regen die er tegenaan komt, of dat het ergens doorheen gaat/komt, dat vind ik lastig te beoordelen. Ook in het verlengde van het feit dat ik aan de binnenkant niets kan vinden wat lijkt op vocht/lekkage, ook niet in verdiepingen eronder, maar het aan de buitenkant wel naar beneden door lijkt te sluipen.
Huis is uit 2001.
Wat denken mensen met meer ervaring op dit vlak ervan?