Alfa romeo Giulietta als daily drive voor woon werk verkeer?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jupiterr
  • Registratie: November 2023
  • Laatst online: 10-03-2024
Hoi allemaal,

Ik zit op dit moment op een lease contract met een VW UP wat over een aantal maanden afloopt. Daarvoor ben ik op zoek naar een nieuwe auto. Aangezien ik overal lees dat leasen duurder is ben ik van plan om een auto te gaan kopen.

Nu is de up een prima autootje, maar ik ben wel op zoek naar een auto die een stuk sportiever is en nog enigzins een normaal verbruik heeft (minimaal 1 op 16).

Ik rijd rond de 25.000 km per jaar
Mijn budget is max 15.000 euro.

Ik zie regelmatig Alfa Romeo's voorbij komen en vind dit toch wel echt mooie auto's om te zien en lees dat ze tegenwoordig niet meer zo snel kapot gaan als vroeger, maar dat het nog steeds enigzins discutabel is.

Mijn vraag is of er mensen zijn met een Giulietta en wat hun ervaringen zijn of dat jullie andere aanbevelingen hebben? Een coupe model trekt mij ook nog wel aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marteltor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13:19
Ik heb 1 jaar een Giulietta gehad toen die een jaar of 5 oud was. De 170pk 1.4 turbo.
Wel direct uit voorzorg distributie laten vervangen maar in het jaar dat ik hem had geen enkel probleem gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10-05 12:49
Zelf aantal jaren gereden blijft een mooie auto om te zien, er is een alfa draadje op dit forum waarin meer ervaringen worden gedeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peatsmoke
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Uit ervaring kan ik je vertellen dat Alfa's ook heerlijke auto's zijn om te rijden, met de Giulietta heb ik geen specifieke ervaring.
Als je vanuit het hart kiest, kies je voor Alfa, kies je vanuit je hoofd, zijn er betere keuzes.
Niet zo vaak kapot gaan als vroeger, doen alle merken inmiddels, maar dat maakt de Alfa nog lang geen betrouwbare of economische keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blasterxp
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Fiat Punto is de basis meende ik. Je kunt daar ook naar kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twardt
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 04-05 13:36
Blasterxp schreef op dinsdag 9 januari 2024 @ 15:19:
Fiat Punto is de basis meende ik. Je kunt daar ook naar kijken.
Nee dat is de Mito. De Giulietta is een flink stuk groter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stiggy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 10:17
Ik heb 4 jaar in een (lease) Giulietta gereden. Ik had een 2012 170pk Multi-Air met veel extra's. Ik heb wel heel wat van de bekende problemen gehad en ben vaak bij de dealer geweest, Na 2012 is de kwaliteit met iedere facelift met sprongen vooruit gegaan. De latere modellen voelen ook echt veel degelijker aan. Typische Giulietta kwaaltjes: Multi-Air module die kapot gaat (vaak na een olie-wissel), lekkende wisser op de achterruit (opgelost met een beetje kit), loslatende lak bij het panoramadak en de kabelboom in de achterklep die te kort is. Daardoor scheuren op den duur kabeltjes en krijg je rare verschijnselen met lichten en wisser.

Maar nogmaals: allemaal beter met de latere modellen en ondanks dat ik het allemaal gehad heb is het een van de leukste en fijnste auto's waar ik in gereden heb! Als je een beetje van autorijden met beleving houdt is het geweldig. Wordt je helemaal gefrustreerd als er iets misschien niet helemaal goed werkt, dan is een japanner wellicht de betere keuze.
Pagina: 1