Mail niet kunnen opslaan in nieuwe Outlook app

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brinkhof
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 09-01 13:51
Hallo,
Ik gebruik Windows 11 en ook het bijbehorende Windows mail. Nu probeert Microsoft me al maanden over te halen om ''het vernieuwde Outlook'' te gebruiken. Ik probeer het mailprogramma van het nieuwe Outlook regelmatig uit. Maar het lukt me nog steeds niet om mails op te slaan op mijn laptop, zoals ik gewend ben in Windows mail. Volgens Microsoft zou je moeten dubbelklikken op de mail en dan kunnen kiezen Bestand> Opslaan als> map selecteren etc. Maar ik zie helemaal geen ‘’’bestand’’’etc. Heeft iemand een oplossing? Bedankt.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Nu online

nelizmastr

Goed wies kapot

Brinkhof schreef op donderdag 4 januari 2024 @ 10:05:
Hallo,
Ik gebruik Windows 11 en ook het bijbehorende Windows mail. Nu probeert Microsoft me al maanden over te halen om ''het vernieuwde Outlook'' te gebruiken. Ik probeer het mailprogramma van het nieuwe Outlook regelmatig uit. Maar het lukt me nog steeds niet om mails op te slaan op mijn laptop, zoals ik gewend ben in Windows mail. Volgens Microsoft zou je moeten dubbelklikken op de mail en dan kunnen kiezen Bestand> Opslaan als> map selecteren etc. Maar ik zie helemaal geen ‘’’bestand’’’etc. Heeft iemand een oplossing? Bedankt.
Er zit geen bestand menu in de nieuwe Outlook. Je moet de mail openen (dubbelklik) in een eigen venster, dan naar het menu met de drie puntjes rechtsboven (bij de datum en tijd) en dan kiezen voor opslaan als.

De oude mail app gaat dit jaar verdwijnen, dus het is wel van belang dat je het eigen maakt :)

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 20:16

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@Brinkhof ik heb je vraag even een eigen topic gegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brinkhof
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 09-01 13:51
Bedankt voor de reactie (s). Het is ingewikkelder dan nelizmastr. beschrijft. Ik kom een heel end, maar als ik de mail wil opslaan, volgens jouw instructie, gebeurt er niets. Je verwacht opslaan als> c schijf> mijn documenten etc. Maar niets van dat alles. Bovendien lijkt het alsof Microsoft je wil dwingen om Outlook aan te kopen, als onderdeel van Microsoft Office. Kortom het lijkt me een ontwikkeling om in de gaten te houden, temeer daar Microsoft in de loop van dit jaar Windows 11 Mail wil afschaffen. Goedschiks of kwaadschiks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Nu online

nelizmastr

Goed wies kapot

Brinkhof schreef op vrijdag 5 januari 2024 @ 16:19:
Bedankt voor de reactie (s). Het is ingewikkelder dan nelizmastr. beschrijft. Ik kom een heel end, maar als ik de mail wil opslaan, volgens jouw instructie, gebeurt er niets. Je verwacht opslaan als> c schijf> mijn documenten etc. Maar niets van dat alles.
Zoals jij het beschrijft met opslaan als en dan een verkenner venster is precies hoe het hoort te werken. Als dat bij jou niet gebeurt is er iets mis in de app/installatie.
Bovendien lijkt het alsof Microsoft je wil dwingen om Outlook aan te kopen, als onderdeel van Microsoft Office. Kortom het lijkt me een ontwikkeling om in de gaten te houden, temeer daar Microsoft in de loop van dit jaar Windows 11 Mail wil afschaffen. Goedschiks of kwaadschiks.
Nee, de betaalde Outlook gaat er ook uit, maar daarvoor is de nieuwe app nog niet rijp genoeg qua features.
Aan het verdwijnen van mail kun je helaas niets doen, dat zal met een update gedwongen worden.

I reject your reality and substitute my own