TIP: iMac m3 gekoppeld aan MacBook Pro

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Link123
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 24-04 12:47
heb net een interessante ontdekking gedaan in de setup iMac m3 met MacBook m2.

vaak gebruik ik de MacBook als 2e scherm door synchrone weergave aan te zetten. op zich werkt dit prima maar je moet het wel telkens even weer activeren en soms geeft t wat vertraging.

zojuist kom ik tot de ontdekking dat als je de voedingskabel van de MacBook direct aansluit op de iMac je ineens met je muis en toetsenbord van beide systemen tegelijk gebruik kan maken. dit gaat echt naadloos. ik wist dat dit kon. bij de beeldschermsettings op de iMac komt dan ineens een optie naar voren, koppel toetsenbord en muis aan de MacBook. Geniaal dit.

in deze setup kan je uiteraard geen vensters naar je andere systeem slepen, das wel een voordeel van synchrone weergave.]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sigmundfreund
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 07:02
Het werkt ook naar iPads en je hebt geen kabel nodig. Simpelweg zelfde Apple ID en volgens mij ook zelfde wifi netwerk. Feature is dacht ik vorig jaar of het jaar ervoor geïntroduceerd en het is inderdaad zwarte magie.

[ Voor 31% gewijzigd door sigmundfreund op 05-01-2024 10:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

FWIW: dit is Universal Control, onderdeel van Continuity. Dit werkt ook op andere Mac's (en iPad's, Apple Watch's. Zie System requirements for Continuity features on Apple devices voor details).

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

@Link123 Is een monitor niet handiger in plaats van 2 Mac’s?

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj Daniel
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07-05 08:22
Greatsword schreef op vrijdag 5 januari 2024 @ 11:54:
Ik ga de aanname doen, dat de Macbook ook wel eens ergens anders wordt gebruikt dan naast de iMac. Dat de iMac óf de Macbook niet alleen is aangeschaft als 2e scherm. Indien dit wel zo is, dan is een monitor handiger dan 2 macs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Link123
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 24-04 12:47
Greatsword schreef op vrijdag 5 januari 2024 @ 11:54:
ik had eerst een setup met zo'n widescreen monitor in combinatie met een MacBook. Maar ik merkte dat ik wanneer ik thuis werk meestal de oude iMac uit 2013 pakte voor het meeste werk. daarom toch voor de setup nieuwe iMac die ik ook mn voor privézaken gebruik met MacBook als tweede scherm (of andersom). Bevalt mij eigenlijk veel beter en ziet er ook fraaier uit. Doordat alles tegenwoordig 100% in sync is kan ik gwn thuis op de iMac werken. werk ik buiten de deur dan gebruik ik de MacBook.

de iMac vervangt ook de thuis iPad. Hier bewust voor gekozen om minder schermtijd te hebben.
Pagina: 1