Problemen tussen Google Home en Philips Hue

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Executer
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23:46

The Executer

Lekker belangrijk!

Topicstarter
Bij het terugzetten van de reguliere verlichting na kerst is 1 van de ikea Tradfri lampen per ongeluk in de koppelstand gekomen. Dit gebeurde doordat de lamp los in de fitting zat en hierdoor een paar keer achter elkaar aan en uit ging.

Ik heb deze lamp uit de Philips Hue bridge gegooid en opnieuw toegevoegd. Daarna heb ik hem weer in de groep 'Woonkamer' gezet. In deze groep zitten nog 2 lampen, eenzelfde ikea lamp en een Philips Hue Color. Dit werkt prima, ik kan met de groep nu alle 3 de lampen weer aanzetten, net zoals dat was voor de kerst.

Ik loop nu echter tegen issues aan met Google Home die moeite heeft met de lamp die opnieuw toegevoegd is:
- Bij het uitvoeren van een spraakopdracht via de Google Home Mini om alle lampen uit te zetten, of de lampen aan te zetten (de Google Home Mini staat ook in de woonkamer, hierbij schakelt hij alle lampen in deze groep) voert hij de actie op de 2 lampen uit die reeds toegevoegd waren. Voor de andere lamp geeft hij een foutmelding "Sorry, zo te zien is Philips Hue momenteel niet beschikbaar". Dit klopt niet, want hij kan de andere 2 lampen via Philips Hue wel gewoon schakelen.
- Bij het schakelen vanuit de Google Home app van specifiek deze lamp, gaat deze netjes aan en uit. Bij het schakelen via de groep krijg ik een melding "Er is iets mis gegaan".
- Het tellen van de lampen welke aan en uit staan in de Google Home app staan klopt. Zet ik de groep uit (waarbij dus de ene lamp aan blijft) geeft hij aan dat er nog 1 lamp aan staat (wat klopt). Zet ik de groep aan (waarbij de ene lamp niet aan gaat) geeft hij aan dat er 2 lampen aan staan. Zet ik handmatig de ene lamp aan of uit gaat de telling correct mee.

Al geprobeerd:
- Ik heb 2 keer geprobeerd de lamp opnieuw toe te voegen, maar dit maakt geen verschil.
- Hue opnieuw gelinkt aan Google Home, geen verschil

Setup:
- Philips Hue Bridge v2
- 1 Philips Hue Color
- 2 ikea Tradfri

Iemand tips hoe ik deze ene lamp weer fatsoenlijk mee kan laten doen vanuit Google Home?

"We don't make mistakes; we just have happy accidents" - Bob Ross

Beste antwoord (via Septillion op 06-01-2024 00:30)

• The Executer

The Executer

Lekker belangrijk!

Topicstarter
Na vanavond meerdere malen (5 keer geloof ik) Philips Hue ontkoppeld te hebben in Google Home heb ik eindelijk voor elkaar dat alles weer werkt...

Als het werkt prachtig.... maar anders :X |:( .

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Executer

The Executer

Lekker belangrijk!

Topicstarter
Vanavond de stappen genoemd op deze site gedeeltelijk gevolgd. Gedeeltelijk, in die zin dat alle lampen in de groep aan stonden etc. Maakte geen verschil...

Uiteindelijk hardhandig Hue uit Google Home ontkoppeld. Alles was verwijderd uit Google Home. Hierna geverifieerd of het in Hue nog werkte, en dit was het geval. Hierna opnieuw het Philips Hue account gekoppeld in Google Home.

Helaas... nu doet geen enkele aansturing van de lampen het nog |:( . De Home app zegt het apparaat aan te zetten, laat ook percentage zien maar de lampen gaan niet aan. Ga ik terug naar het beginscherm van Home en klik ik op apparaten, dan zie ik de app gauw de apparaten weer op status 'uit' zetten.

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• The Executer

The Executer

Lekker belangrijk!

Topicstarter
Na vanavond meerdere malen (5 keer geloof ik) Philips Hue ontkoppeld te hebben in Google Home heb ik eindelijk voor elkaar dat alles weer werkt...

Als het werkt prachtig.... maar anders :X |:( .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NaN
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

NaN

SjoebieDoowah.

Ik heb geen oplossing voor je, maar dat 5 keer opnieuw koppelen met Google home herken ik wel, werkt een beetje brak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Executer

The Executer

Lekker belangrijk!

Topicstarter
NaN schreef op zaterdag 6 januari 2024 @ 09:06:
Ik heb geen oplossing voor je, maar dat 5 keer opnieuw koppelen met Google home herken ik wel, werkt een beetje brak.
Het gekke is, het heeft altijd super gefunctioneerd. Destijds in 1 keer kunnen koppelen.

Gisteravond na het opnieuw koppelen deed hij gewoon helemaal niets meer, op geen enkele lamp. Het was pas echt vanaf de vijfde keer dat plots de lampen weer functioneerden.

Hopelijk hoef ik in de toekomst niet opnieuw dit trucje uit te halen, hier word je snel zat van. Maar ja, als de lampen niet meer werken op spraak komt al snel de WAF om de hoek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 18:11
Sorry dat ik dit topic oprakel @The Executer maar ik heb echt exact hetzelfde. Google Home werkt half.
Ik kan zeggen "zet lamp 1 aan' en hop de Hue lamp 1 gaat aan.. Zeg ik 'zet woonkamer uit' dan krijg ik de melding: 'kan philips hue niet bereiken'.
Prompt zeg ik; 'doe lamp 1 uit' en lamp 1 gaat netjes uit.
Heb al meerdere keren Philips Hue ontkoppelt en weer gekoppeld maar niets lijkt te werken.
Wat was jou oplossing uiteindelijk?

*sowieso

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Executer

The Executer

Lekker belangrijk!

Topicstarter
DonJunior schreef op zaterdag 27 juli 2024 @ 22:59:
Sorry dat ik dit topic oprakel @The Executer maar ik heb echt exact hetzelfde. Google Home werkt half.
Ik kan zeggen "zet lamp 1 aan' en hop de Hue lamp 1 gaat aan.. Zeg ik 'zet woonkamer uit' dan krijg ik de melding: 'kan philips hue niet bereiken'.
Prompt zeg ik; 'doe lamp 1 uit' en lamp 1 gaat netjes uit.
Heb al meerdere keren Philips Hue ontkoppelt en weer gekoppeld maar niets lijkt te werken.
Wat was jou oplossing uiteindelijk?
Toevallig had ik de laatste maand weer hetzelfde issue. Ik had de hoop dat het zichzelf op zou lossen. Kwam er met toeval achter dat ik vanuit de home app wel de lampen apart kon aansturen maar de kamer werkte weer niet.

Ontkoppeld en opnieuw gekoppeld waarna het weer werkt.

Vorige keer heb ik dat dus iets van 5 keer moeten doen voordat het weer werkte, nu dus in 1 keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
Hmm ja hier dus idem. Los bedienen gaat wel via de Home app maar samen (zet woonkamer uit) niet. Morgen toch nóg maar een keer ontkoppelen en opnieuw instellen. Is al een aantal keer gebeurd het afgelopen jaar. Heel irritant.

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
Vandaag 3x verwijderd en 2x toegevoegd, nu de 3e keer krijg ik ineens deze foutmelding;

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HH0ZHUFPcq4qG-zaA5TIpnBt7CM=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/CEBMej9MuVx4SzQyYtFwIC8v.jpg?f=user_large

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
Nou het is me uiteindelijk gelukt. Na wel 10x Philips Hue opnieuw te hebben toegevoegd werkte het nog steeds niet. Bijzonder frustrerend.
Uiteindelijk in de Google Home app een nieuwe 'home' aangemaakt. Vervolgens al mijn apparaten verhuisd van de 'oude' home naar de 'nieuwe', met uitzondering van de Philips Hue lampen.
Vervolgens de oude 'home' verwijderd en Philips Hue opnieuw gekoppeld aan de 'nieuwe' home.
En waarempel alles werkt weer.
Gelukkig maar een hele avond mee bezig geweest. Wat een drama.

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Executer

The Executer

Lekker belangrijk!

Topicstarter
Het is inderdaad erg frustrerend als het niet werkt. Maar op zich zou het inloggen toch wel redelijk snel moeten gaan?

Bij mij is het nadeel dat áls hij eenmaal gekoppeld is je alle automatiseringen er ook opnieuw in mag zetten.

Hopelijk werkt het weer voor langere tijd nu!

Sinds mijn laatste actie werkt alles goed, fingers crossed. Nu nog de thermostaat weer gekoppeld zien te krijgen. Krijg bij het inloggen via Google Home de melding "Sorry, we kunnen geen gebruiker vinden met toegangsrechten.".

Wtf dat nou weer mag zijn... als alles werkt gaat het prima, maar bij problemen.... en ruimte voor troubleshooten is er niet want nergens krijg je fatsoenlijke errors of systemen van de leveranciers zijn gewijzigd waardoor je via de reguliere browser nergens meer kan inloggen. De reguliere app van de fabrikant werkt wel dus ik heb zeker toegangsrechten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleNL
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 24-05 19:35
Zelfde probleem hier.
2 friends of hue apparaten werden niet meer herkent in Google home. Vervolgens een voor 1 de spraakopdrachten mbt de hue lampen niet.
Vervolgens continu foutmelding dat er een service (Hue dus) niet meer bereikbaar is.

Opnieuw hue importeren (werkt met Google) werkt niet . Hue koppelt wel, maar vervolgens een algemene foutmelding (er is een probleem opgetreden, probeer nogmaals)

Wat ik ook doe. Importeren werkt niet meer.
Zelfs alle connecties in meer hue en atuhorisaties in Google account hard verwijderd.

0 resultaat. Logs gestuurd naar hue en google. Partijen wijzen naar elkaar maar 0 progressie.
De laatste firmware en software updates van hue waren al “zo-zo” met het killen van hue labs ben ik al wat stabiele routines in hue kwijt .
Met pijn en moeite deze kunnen nabootsen in Google home door daar routines op te bouwen.

Maar die nu ook pleite. Laatste alternatief wat hue opperde was om via matter de boel te ontsluiten maar matter herkent geen friends of hue of routines . Dat is praktisch net alleen als “aan en uit”.

Draaide 6 jaar super stabiel. Is nu niets meer van over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleNL
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 24-05 19:35
Update : bij poging 11 nadat hue mij via support had laten weten het nog een keer te proberen. Werkt het weer.

Hue geeft aan geen issues aan hun kant te hebben en dat het mogelijk aan de thuisinstallatie zelf ligt. Wat en hoe kunnen ze natuurlijk niet zeggen.
(Opvallend genoeg is er wel een FW update gepushed door hue 🤷‍♂️)

Ik zit nu op 1.65.1965111030 voor de bridge
Pagina: 1