Vraag
Alle reacties
weet je zeker dat het kit is wat er nu tussen zit? het lijkt op oude compriband wat vaak als voegafdichting wordt gebruikt tussen kozijnen en gevel.
Lees even graag mee hoe dat te vervangen is! Heb dit namelijk bij mij zelf ook.
Als het wel kit is, dan de oude kit verwijderen en speciale gevelkit hiervoor gebruiken. bijv: https://www.soudal.com/nl-nl/pro/toepassingen/facade-kit
Lees even graag mee hoe dat te vervangen is! Heb dit namelijk bij mij zelf ook.
Als het wel kit is, dan de oude kit verwijderen en speciale gevelkit hiervoor gebruiken. bijv: https://www.soudal.com/nl-nl/pro/toepassingen/facade-kit
En check even of je dit uberhaupt wel wilt vervangen - meestal is zo’n randje gewoon open. Regen komt er amper in, en indien wel kan het goed verdampen. Met zo’n rot kitrandje kan er vocht achter komen wat niet lekker weg kan. Je hout daarachter zal nu dus ook wel at zijn, dus zou sowieso niet met dit weer iets vervangen (want moet eerst heel goed drogen = zomer).
Als je deze opening nodig hebt voor ventilatie is er iets anders mis met je gevel.JDillinger schreef op vrijdag 5 januari 2024 @ 08:38:
En check even of je dit uberhaupt wel wilt vervangen - meestal is zo’n randje gewoon open. Regen komt er amper in, en indien wel kan het goed verdampen. Met zo’n rot kitrandje kan er vocht achter komen wat niet lekker weg kan. Je hout daarachter zal nu dus ook wel at zijn, dus zou sowieso niet met dit weer iets vervangen (want moet eerst heel goed drogen = zomer).
Inderdaad gewoon schoonmaken en vullen met gevelkit of compriband.
Het is heel hard en lijkt ook wat op de bakstenen te plakken, dus ging ervan uit dat het kit is. Of wordt compriband met de tijd ook hard?corneej schreef op vrijdag 5 januari 2024 @ 08:24:
weet je zeker dat het kit is wat er nu tussen zit? het lijkt op oude compriband wat vaak als voegafdichting wordt gebruikt tussen kozijnen en gevel.
Naar aanleiding van de feedback wat verder opgezocht en lees inderdaad dat bij houten kozijnen compriband beter is dan kit (omdat als er vocht bij zou komen het weer weg kan en je geen houtrot krijgt).
Maar houdt compriband regenwater tegen, zodat het niet in de spouw (gevuld met isolatie) of verder komt? Of is er meestal iets anders achter de compriband/kit dat vocht tegenhoudt? Achtergrond van de vraag is dat ik op de vloer een vochtplek opmerk naast dit deel van het kozijn. Dacht dat slechte kit misschien de oorzaak was, maar misschien is het complexer dan dat.
Bedankt voor de reacties!
Is hier niet meer aan de hand? Ik zie ook één of ander rooster zitten
na een aantal jaren droogt compriband uit en wordt het een hard / poreus materiaal. Compriband zelf is laat nauwelijks tot geen vocht door.Emma1986 schreef op vrijdag 5 januari 2024 @ 15:23:
[...]
Het is heel hard en lijkt ook wat op de bakstenen te plakken, dus ging ervan uit dat het kit is. Of wordt compriband met de tijd ook hard?
Het is inderdaad niet verstandig om je houten kozijnen af te dichten met kit ivm ventilatie.
Dat is een old school ventilatierooster, maar langs daar komt geen water binnen.Kurma schreef op vrijdag 5 januari 2024 @ 15:39:
Is hier niet meer aan de hand? Ik zie ook één of ander rooster zitten
Goed om weten, weet je hoe je verschil kan zien tussen oude kit en oude compriband? Zal ze alleszins vervangen door compribandcorneej schreef op vrijdag 5 januari 2024 @ 15:41:
[...]
na een aantal jaren droogt compriband uit en wordt het een hard / poreus materiaal. Compriband zelf is laat nauwelijks tot geen vocht door.
Het is inderdaad niet verstandig om je houten kozijnen af te dichten met kit ivm ventilatie.
Pagina: 1