Site door linken met IIS 5.0 op het intranet....

Pagina: 1
Acties:

• M@NIC
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11:14
Okay zit hier op stage plek en de bedoeling is dat ik een site maak die over het intranet te gebuiken is. Site maken enzo geen probleem alleen is er een klein probleem met Microsoft IIS 5.0 de bedoeling is dat als ik dit in IE intyp:
\\intranet (Naam van PC, maakt dus niet uit)
hij automatisch "index.htm" opzoekt en opent.
Maar als ik dit nu doe,krijg ik de map te zien en alles dat er instaat en de bedoeling is toch echt dat ie automatisch "index.htm" opstart.
Hoe in-vredes-naam doe ik dit !?
Kan ik m'n hele 20 weken durende stage erop opofferen maar daar heb ik geen zin in dussuh....alle hulp is welkom !!

(Oja gebruik Windows 2000 Server)

• D3NN1S
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
met iis5 heb ik geen ervaring maar in iis4 zit een optie om Default page aan te geven die staat standaard in iis4 op default.html die moet dus veranderd worden in index.html je hebt je webpage wel in de Inetpub\www directory neergezet he? suc6 verder! :)

• M@NIC
Op vrijdag 07 september 2001 14:22 schreef D3NN1S het volgende:
met iis5 heb ik geen ervaring maar in iis4 zit een optie om Default page aan te geven die staat standaard in iis4 op default.html die moet dus veranderd worden in index.html je hebt je webpage wel in de Inetpub\www directory neergezet he? suc6 verder! :)
Het staat op F:\Wwwroot\(index.htm)
En ik heb inderdaad iets ingesteld met default.html naar index.htm .... dat klopt maar wat hij doet is; hij laat de mappen zien die ik "share" maar hij moet direkt naar F:\Wwwroot gaat

• Pauwl
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-08 08:58
ehrm... tik eens http://servernaam ipv \\servernaam

:)

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 20-08 14:54

Equator

Crew Council

🦺#Rodekruis #whisky #barista

In de Internet Information Services, rechtermuisklik Default website, select properties.

6e tabblad, of iig tabblad Documents.
select, Enable default document, en add index.htm

Suc6
CJ..

Ohja, misschien ff de service herstarten, maar waarschijnlijk niet..

• D3NN1S
  • Niet online
Op vrijdag 07 september 2001 14:27 schreef Manic het volgende:

[..]

Het staat op F:\Wwwroot\(index.htm)
En ik heb inderdaad iets ingesteld met default.html naar index.htm .... dat klopt maar wat hij doet is; hij laat de mappen zien die ik "share" maar hij moet direkt naar F:\Wwwroot gaat
Welke mappen laat ie zien de mappen die IN f:\wwwroot staan of de mappen van alleen F:\ ??

• D3NN1S
  • Niet online
Wat je ook ff kan proberen is met rechts op default website te klikken dan te kiezen voor Home directory. en daar f:\Wwwroot\ in te vullen... that should do the trick!! suc7 :)

• M@NIC
Okay ik hoor hier allemaal "Inetpub" en "wwwroot".
Zelf gebruik ik altijd "home" maar vertel nu eens hoe ik de mappen moet indelen op de F schijf....

F:\Inetpub\wwwroot\ ?

Geen flauw idee....
Ojah die "Documents" is al ingestelt maar dat was al zo :z
Staat nu op "index.htm"

• D3NN1S
  • Niet online
Op vrijdag 07 september 2001 14:40 schreef Manic het volgende:
Okay ik hoor hier allemaal "Inetpub" en "wwwroot".
Zelf gebruik ik altijd "home" maar vertel nu eens hoe ik de mappen moet indelen op de F schijf....

F:\Inetpub\wwwroot\ ?

Geen flauw idee....
Ojah die "Documents" is al ingestelt maar dat was al zo :z
Staat nu op "index.htm"
In priciepe maakt het niet uit waar je je inet mappen wil opslaan... zolang je maar bij je home directory opgeeft waar een browser zn bestanden kan vinden... dit doe je door met de rechtermuisknop op default website te klikken naar het tabblad home directory te gaan en daar een home dir. op te geven.

• Pauwl
je kunt voor een internetadres toch echt geen \\servernaam gebruiken. :Z

IE moet wel het protocol weten dus http ervoor....

http://watevervoornaam

• M@NIC
Dit staat allemaal goed....
en nu met http:// ervoor geeft ie 404....
Vreemd dus..... iets met Inetpub of wwwroot dan misschien ?!

• Pauwl
of hij kan het standaard document niet vinden (moet ergens in homedirectoy staan van site properties) of hij kan je hele server niet vinden... (service niet gestart? :? )

• D3NN1S
  • Niet online
het enige wat ik nog kan bedenken is dat je het vinkje: "allow directory browsing" aan heb staan op je home directory. dat vind je in het zelfde tabblad "home directory" onder acces permission.
of hij kan het standaard document niet vinden (moet ergens in homedirectoy staan van site properties) of hij kan je hele server niet vinden... (service niet gestart? )
Als ie de server niet zou vinden zou ie ook niet mogen browsen dus dat kan het niet zijn.

• Pauwl
Op vrijdag 07 september 2001 15:03 schreef D3NN1S het volgende:
Als ie de server niet zou vinden zou ie ook niet mogen browsen dus dat kan het niet zijn.
Nee want hij browsed niet op http niveau maar op netbios/windows file sharing niveau....

• D3NN1S
  • Niet online
Op vrijdag 07 september 2001 15:06 schreef Pauwl het volgende:

[..]

Nee want hij browsed niet op http niveau maar op netbios/windows file sharing niveau....
Als hij \\ gebruikt wel jah... maar als hij // gebruikt niet (toch :? ) en dan zou ie niet die 404 error geven of heb ik het mis?

• Pauwl
daarom zeg ik het zal of zijn omdat ie het standaard doc. niet kan vinden (404 error... cannot find blablabla) of hij kan de server niet vinden maar dan zal hij waarschijnlijk dns error oid geven...

maarja ff snel nachecken is snel gebeurd.

• M@NIC
Op vrijdag 07 september 2001 15:10 schreef D3NN1S het volgende:

[..]

Als hij \\ gebruikt wel jah... maar als hij // gebruikt niet (toch :? ) en dan zou ie niet die 404 error geven of heb ik het mis?
Als ik \\ doe dan krijg ik alles te zien dat ik share, niet de bedoeling dus. Als ik http:// doe dan krijg ik een 404.... dat zou zeggen dat ie het niet kan vinden, maar alles staat goed.....

Ik denk dus dat het aan wwwroot of inetpub ofzo ligt, iedereen gebruikt dat |:(
=========================================================
Trouwens moet die map wel of niet op sharen ?!
Heb beide al geprobeert :?

• D3NN1S
  • Niet online
Welke map zie je geshared staan dan? is dat je F:\Wwwroot map of een andere!?

• M@NIC
Ik share het "dikke"...

vb: F:\Inetpub\Wwwroot

Ik share dus de eerste dir.

• D3NN1S
  • Niet online
Hmmpzz... het verhaal wordt steeds vager.. in principe zou alles goed moeten staan alhoewel ik net ff op onze server kijk en daar staat geen een map gedeeld dus dat zou niet eens nodig moeten zijn. ik heb geen idee meer waaraan het kan liggen mon excusee... misschien een andere mede tweaker/ster nog? I'm out! enneh suc6 verder met je stage! :P

Ps: je had allow directory browsing toch wel uitgezet he?

• M@NIC
Op vrijdag 07 september 2001 15:33 schreef D3NN1S het volgende:
Hmmpzz... het verhaal wordt steeds vager.. in principe zou alles goed moeten staan alhoewel ik net ff op onze server kijk en daar staat geen een map gedeeld dus dat zou niet eens nodig moeten zijn. ik heb geen idee meer waaraan het kan liggen mon excusee... misschien een andere mede tweaker/ster nog? I'm out! enneh suc6 verder met je stage! :P
Thanks... ik snap er trouwens ook geen bal meer van maar dat komt omdat ik dit voor het eerst doe :Z

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14-08 12:38

Crazy D

I think we should take a look.

sharen is sowieso niet nodig.
Op het tabbladje Home Directory kun je het local path naar je www root instellen. Default is dat c:\inetpub\wwwroot maar die kun je dus aanpassen.
Dat zou dus gewoon zonder problemen moeten werken.

Probeer anders eens een virtual dir aan te maken (rechtermuis op je default website, new, virtual directory) en probeer het eens op die manier.
Opvragen moet je dan vervolgens als http://servertje/virtual-dir-naam/

Exact expert nodig?

• M@NIC
Probeer ik ff .... en anders maandag :z

• D3NN1S
  • Niet online
Dit zouden de goede instellingen voor jouw moeten wezen... als je het zo hebt staan heb je hem wel goed geconfigged maar is er waarschijnlijk iets anders aan de hand.

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/~punisher/iss2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/~punisher/iis1.jpg

• M@NIC
WTF :?

Er komt een error tekenen voor te staan ....
Zou er iets mis zijn met het index.htm bestandje ?! |:(

• M@NIC
Internet is hier al traag, zou je ze niet wat kleiner kunnen maken ?
De eerst is een mooi X en de tweede stop ie met laden op iets van 5% van het plaatje |:(

• D3NN1S
  • Niet online
keej ze zijn nu kleiner kijk maar weer ff op page1.... <zucht> :)

• M@NIC
Op vrijdag 07 september 2001 15:46 schreef D3NN1S het volgende:
Dit zouden de goede instellingen voor jouw moeten wezen... als je het zo hebt staan heb je hem wel goed geconfigged maar is er waarschijnlijk iets anders aan de hand.

[afbeelding]

[afbeelding]
Hm... vraagje...
Zo heb ik het dus F:\InetPub\Wwwroot\index.html

en jij geeft F:\Wwwroot aan (had InetPub moeten zijn maar maakt niet uit)
Maar is het nu de bedoeling dat ik die 2de dir oversla ofzo ?!
Bij mij dus Wwwroot ...
(F:\InetPub\Wwwroot\(index.html)

• D3NN1S
  • Niet online
nu snap ik jouw ff niet meer hoor? in een van je 1e post geef je aan dat je je index.html bestandje op f:\Wwwroot hebt staan!? en nu zeg je dat ie in F:\inetpub\Wwwroot staat!? waar heb je hem nou? die directory bij home directory moet naar de map wijzen waar je bestandje Index.html staat. die map moet daar ingevuld worden.

• M@NIC
Jah ik weet het... komt door jullie ;)
Nee ik verander het steeds in hoop dat hij het dan wel gaat doen |:(

Hij staat op het moment zo, dus dit moet ie openen:

F:\InetPub\wwwroot\index.html

Ik word gek :?

• D3NN1S
  • Niet online
Neej een mooie ben jij! nu is het weer onze schuld! tsssk!! :P

maagoed in jouw geval moet er dus f:\inetpub\Wwwroot staan vul dat dus ecen in en stop en restart daarna ff de "www publishing service" en kijk es wat er dan gebeurd.

• M@NIC
hm hij doet weer niks maar zoals ik al zei staat er een error teken voor die "Virtual Directory" die ik btw "site" ( |:( ) heb genoemd...

• M@NIC
En wat ik nu zie is dat er "Access is denied." achter staat..... zal eens verder kieken !

• D3NN1S
  • Niet online
Shoot me! ik heb nu echt geen ideej. meer... ik denk dat er nu al teveel gekloot is met virtual directory's en verplaatsing van de files naar andere mappen om je hier nog zinnig mee te kunnen helpen... uninstall iis anders eerst en reinstall um es zodat we met een schone lei kunnen beginnen want dit schiet niet op zo! mon excusee! :Z

• M@NIC
Op vrijdag 07 september 2001 16:26 schreef D3NN1S het volgende:
Shoot me! ik heb nu echt geen ideej. meer... ik denk dat er nu al teveel gekloot is met virtual directory's en verplaatsing van de files naar andere mappen om je hier nog zinnig mee te kunnen helpen... uninstall iis anders eerst en reinstall um es zodat we met een schone lei kunnen beginnen want dit schiet niet op zo! mon excusee! :Z
Je hebt gelijk.... wil het weer niet, verwacht Maandag dan maar weer een nieuwe Topic *D

Thanks ! (8>

• D3NN1S
  • Niet online
NP je kan me anders vrijdag ook ff meelen op D3NN1S@xs4all.nl of ff icq'en (38223987) hehe prettug weekend enneh thuis maar verder studeren he? :P

• M@NIC
Op vrijdag 07 september 2001 16:31 schreef D3NN1S het volgende:
NP je kan me anders vrijdag ook ff meelen op D3NN1S@xs4all.nl of ff icq'en (38223987) hehe prettug weekend enneh thuis maar verder studeren he? :P
Hm... heb hier geen mail en ICQ alleen thuis maar thuis heb ik deze server niet naast me staan... hm word moeilijk.
En euh het is toch vrijdag :?
Maar euh bedankt, en studeren ? Dacht het niet !! >:)

• M@NIC
Jongens, bedankt !
Hij doet het, alleen lag het niet aan ons want na een nieuwe schone installatie van 2000 server en alles weer hetzelfde te hebben ingesteld doet ie 't, thnx
*D

• Torrac
  • Laatst online: 28-08-2025

Torrac

The Barbarian Wolverine

oeps is al klaar hehehehe

zorry

I believe what I want to Believe

Pagina: 1