Odido wifi plus met KPN wifi versterker zonder mesh

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bibslala
  • Registratie: Mei 2023
  • Laatst online: 16-10-2024
Beste,

Even voordat ik begin: ik weet niet of ik mijn vraag op de juiste plek stel, dus laat het mij alsjeblieft weten! Daarnaast heb ik (nog) niet veel verstand van wifi-apparatuur, dus verwijt mij alsjeblieft geen domme opmerking die ik misschien maak. ;)

Thuis hebben wij Odido WiFi Plus met twee wifipunten en de Zyxel T-54 modem. Op dit moment gaat er een kabel van de modem naar het wifipunt een verdieping hoger (woonkamer, 1e verdieping), waarna het uit een switch met een kabel nog een verdieping hoger (2e verdieping) gaat naar een ander wifipunt. Tot op heden werkt dit perfect, alleen nu ga ik van slaapkamer wisselen waardoor ik nog een verdieping hoger wifi nodig heb (3e verdieping). Draadloos is trouwens geen optie, want wij hebben enorm dikke muren.

Hier thuis had ik nog wat wifiversterkers van kpn liggen (Experia Wifi versterker en de witte Wifi versterker). Nu dacht ik het volgende: ik heb sowieso overal ethernet kabels lopen in huis en zou ik dus in principe EasyMesh kunnen uitschakelen en op de derde verdieping het netwerk kunnen uitbreiden. Dit werkte echter alleen niet. Het enige wat ik kon doen was een nieuw netwerk aanmaken met een nieuwe SSID.

Is dit hoe mesh werkt? Kunnen er geen wifi-versterkers (zonder mesh-ondersteuning) worden toegevoegd? Zo wel, zou iemand daar toelichting bij kunnen geven?

Alvast bedankt voor jullie antwoorden en een fijne avond!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MasterL
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 09-05 20:36

MasterL

Moderator Internet & Netwerken
Ehm, ik denk dat je gewoon een 3de (indien ondersteund) "Odido WiFi Plus" access point moet kopen. Hierbij ga ik er wel vanuit dat deze onderling een wired backhaul hebben anders zou ik wellicht het hele "WIFI Plus" concept in de prullenbak gooien. Een wifi versterker doet eigenlijk niet zoveel, het is letterlijk wat de naam impliceert een verstrerker. Wellicht nuttig als er nog (net) bereik is op 1 specifieke plek (waar de versterker staat) en je wil dit bereik vegroten. Wat je inderdaad kan doen is een Access Point (wired) aansluiten en deze dezelfde instellingen (SSID, password, encryptie) geven. In deze situatie werkt roaming niet (goed) maar ik weet ook niet of dit uberhaupt werkt met jouw Access points.