Accu Dell Laptop snel leeg.

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jamievanm
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 24-09 10:07
Hallo.

Mijn laptop gaat van ca 80-75% in ene keer naar 7 %.
Dit merk ik wel pas nadat ik na een uur de laptop dicht klap en bijvoorbeeld 20-60 min later weer wil gaan gebruiken.

De full charge capacity is nog acceptabel volgens het batteryreport.
Kan ik er vanuit gaan dat de accu stuk is en defecte cellen heeft?
Oftewel maar meteen een nieuwe kopen of is er nog wat aan te doen?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tgSI48lBBseriG3vQoYwag7xIow=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3QFPMJVtkyEHi5fePDh8oURh.jpg?f=fotoalbum_large

Ik wil nog wel van de week hem eens zo lang mogelijk gebruiken zonder dicht te klappen, maar nog niet de tijd voor gehad.

Beste antwoord (via Jamievanm op 06-01-2024 13:09)

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Heb ik met een Dell laptop van werk gehad. Kapotte cellen, waarschijnlijk. Batterij vervangen; rapports gaven niets vreemds aan, maar viel snel uit beneden 80%.

[ Voor 26% gewijzigd door gambieter op 04-01-2024 23:54 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corporalnl
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 16:36
Over welke laptop hebben we het?
( als in garantie etc )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Hoeveel laadcycli ?

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jamievanm
Dell Lattitude 5490. Is geen nieuwe jongen.
Aantal laadcycli kan ik je niet vertellen.

Hij is 2ehands, sinds een half jaar in gebruik, maar altijd aan de lader.
De full charge capacity is nog ongeveer gelijk aan bij aankoop.

https://drive.google.com/...IjFG-/view?usp=drive_link
BatteryReport

https://drive.google.com/..._kmkJAN8/view?usp=sharing
System Sleep Report

Ging er eigenlijk vanuit dat gezien de full charge capacity nog redelijk is ik geen problemen zou hebben.
Obv windows indicatie kan hij uren mee, maar ik kwam bedrogen uit van de week toen ik hem even mee van huis nam voor het eerst.

[ Voor 36% gewijzigd door Jamievanm op 04-01-2024 23:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
mijn Dell XPS heeft een beetje het zelfde.. als ik hem niet intensief gebruik gaat ze nog echt best lang mee.. maar als ik hem wat ga belasten... dan gaat die ook in de vrije val.... net als of er 1 vd 6 cells zwakker is... en het vermogen niet meer heeft om hoge vermogens te leveren....

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jamievanm
SMSfreakie schreef op donderdag 4 januari 2024 @ 22:56:
mijn Dell XPS heeft een beetje het zelfde.. als ik hem niet intensief gebruik gaat ze nog echt best lang mee.. maar als ik hem wat ga belasten... dan gaat die ook in de vrije val.... net als of er 1 vd 6 cells zwakker is... en het vermogen niet meer heeft om hoge vermogens te leveren....
Ja mijne doet het bij niet zwaar belasten.
Wat geeft jouw full charge capacity aan dan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Jamievanm schreef op donderdag 4 januari 2024 @ 23:11:
[...]

Ja mijne doet het bij niet zwaar belasten.
Wat geeft jouw full charge capacity aan dan?
code:
1
2
DESIGN CAPACITY 96.991 mWh
FULL CHARGE CAPACITY    69.905 mWh

404 Signature not found

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Heb ik met een Dell laptop van werk gehad. Kapotte cellen, waarschijnlijk. Batterij vervangen; rapports gaven niets vreemds aan, maar viel snel uit beneden 80%.

[ Voor 26% gewijzigd door gambieter op 04-01-2024 23:54 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Boeryepes
  • Registratie: Januari 2016
  • Niet online
De accu zit onder de 80% door slijtage (laadcycli en steeds aan de oplader) en dan werden ze al snel slecht en kun last krijgen waar jij last van hebt. Een nieuwe accu is dan de goedkoopste optie als je verder tevreden bent.

Ik vind deze 5490 een mooi model met dito specs en 14" is wel fijn (had zelf de 7480) , zijn stevige doosjes en accu's zijn nog goed verkrijgbaar en betaalbaar (afh. van oem of niet) https://www.ecosia.org/se...de%205490%20nieuwe%20accu

Nb bij Dell zit in de designcapacity een 10% buffer https://www.dell.com/supp...ty-on-your-system-battery

The biggest communication problem is we do not listen to understand. We listen to reply.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jamievanm
Boeryepes schreef op vrijdag 5 januari 2024 @ 07:53:
De accu zit onder de 80% door slijtage (laadcycli en steeds aan de oplader) en dan werden ze al snel slecht en kun last krijgen waar jij last van hebt. Een nieuwe accu is dan de goedkoopste optie als je verder tevreden bent.

Ik vind deze 5490 een mooi model met dito specs en 14" is wel fijn (had zelf de 7480) , zijn stevige doosjes en accu's zijn nog goed verkrijgbaar en betaalbaar (afh. van oem of niet) https://www.ecosia.org/se...de%205490%20nieuwe%20accu

Nb bij Dell zit in de designcapacity een 10% buffer https://www.dell.com/supp...ty-on-your-system-battery
Thanks!

Ik zag deze al staan.

https://www.123accu.nl/De...H41VfMG6eLDBoCbDAQAvD_BwE

Specs wel gelijk aan origineel.

Enig idee of dat huismerk van 123accu gewoon ook echt conform de geadverteerde specs is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boeryepes
  • Registratie: Januari 2016
  • Niet online
Jamievanm schreef op vrijdag 5 januari 2024 @ 09:05:
[...]

Enig idee of dat huismerk van 123accu gewoon ook echt conform de geadverteerde specs is?
Is ons GoT niet top? :P
Frontysco schreef op maandag 31 mei 2021 @ 17:42:
123accu levert prima accu’s. Heb er verschillende gehad. Garantie is ook top
Wel al bijna 3 jr geleden. Vraag is ook of Dell een ingebakken beveiliging heeft tegen niet-OEM. Mogelijk dat 123accu het wel weet, en heb je gelijk een duiding van hun klantenservice.

The biggest communication problem is we do not listen to understand. We listen to reply.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frontysco
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 11:31
Boeryepes schreef op vrijdag 5 januari 2024 @ 09:15:
[...]

Is ons GoT niet top? :P

[...]

Wel al bijna 3 jr geleden. Vraag is ook of Dell een ingebakken beveiliging heeft tegen niet-OEM. Mogelijk dat 123accu het wel weet, en heb je gelijk een duiding van hun klantenservice.
En ik blijf bij dit statement :-) Ook in de afgelopen 2 jaar heb ik nog accu's van hun geleverd gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jamievanm
Thanks voor de reacties.
Ik zal morgen nog even kijken of ik uren lang kan gebruiken zonder accu.
Zoniet meteen de 123 accu bestellen.
Klantenservice zegt plug en play.
Geen gedoe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jamievanm
Eens even geprobeerd uren te draaien op accu.
Bij 72% na 1,5 uur ofzo ging hij alsnog in één keer naar 7%.
Oftewel niks te maken met slaapmodus en deksel dicht.

Meteen de 123accu besteld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jamievanm
Na heel wat geouwehoer met 123accu besefte ik me dat ik beter een accu op amazon kon bestellen.

Echter toch de 123 accu met een uiteindelijke levertijd van 7 dagen binnen gekregen en gemonteerd.
Ben te lui om hem weer los te halen en op te meten, maar hij lijkt iets dikker te zijn waardoor hij strakker tegen de onderplaat aan komt..
Werkt verder prima en geen problemen meer.

[ Voor 7% gewijzigd door Jamievanm op 14-01-2024 17:01 ]

Pagina: 1