Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• dzjam
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 13-11 12:25
Dag allen,

Weet niet of pellets echt onder duurzaam vallen, maar het is iig wel gasloos :-). Dus hopelijk staat dit topic op de juiste plaats!

We hebben een oud huis gekocht waarin een pelletkachel staat, zonder buffervat overigens. De thermostaat is eentje die niet draadloos / smart / online is, dus ik wil een andere kopen.

De monteur zei dat elke aan/uit thermostaat zou moeten werken. Klopt dit?

In mijn oude huis had ik de T6 van Honeywell, en die beviel erg goed. Maar die is modulerend denk ik. Een vergelijkbaar aan/uit-alternatief zou wel handig zijn. .

Wat zou een goede zijn? Ik ben benieuwd naar jullie input.

Groeten,
Dzjam

• Evelynn
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 04-11 12:21
Hoi Dzjam,

De T6 is zowel aan/uit als opentherm, dit hangt af van hoe de module precies bedraad is op het cv toestel.

Als de pelletkachel inderdaad aan/uit geschakeld kan worden kan dit perfect. Let wel op met de parameters, ik weet niet precies hoeveel schakelingen en minimale aantijd er nodig zijn voor een goede werking van de pelletkachel. Dit zou u normaal kunnen vinden in de technische informatie of contact met de fabrikant.

Voor de T6 is dit maximaal 3x schakelingen per uur en een minimale aantijd van 5 minuten.

Groeten,
Eve