MacBook Air a1369 maakt een 3 tonend geluid

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klavertje25
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 27-04-2024
Hi,

Even een vraag. Mijn MacBook Air uit 2011 ( ja ik weet het oud beestje maar deed het op zich prima) gaf ineens een geblokt scherm zie foto en daarna ging hij uit en niet meer aan. Hij geeft een repeterende toon 3 keer achter elkaar en dan 5 seconden stilte en dan weer 3 repeterende toon.
Ik heb hem open gemaakt en de koelpasta van de
Processor vervangen want die was op/ droog.
Maar het vervangen van de koelpasta heeft niet geholpen. De processor wordt erg heet. Heeft iemand een oplossing zodat ik weer bij mijn bestanden kan? Ik vroeg mij ook af of de videokaart vast op het moederbord zit

Hoor graag of jullie mij kunnen helpen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ehr50WrBSXkxRwHrsVYPwACR66g=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xzUKqe673kvUX9RPLDj7zkIU.jpg?f=fotoalbum_large

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MDKorpel
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Betreffende wat het probleem kan zijn
klavertje25 schreef op donderdag 4 januari 2024 @ 19:57:
Hij geeft een repeterende toon 3 keer achter elkaar en dan 5 seconden stilte en dan weer 3 repeterende toon.
Even gezocht, support website van Apple zegt dit:
Drie pieptonen, dan een pauze van 5 seconden, herhalend
Het geheugen in uw Mac heeft de integriteitscontrole niet doorstaan. Als u geheugen hebt toegevoegd of vervangen, controleert u of het correct is geïnstalleerd.
Aangezien het geheugen in deze MacBook Air voor zover ik weet gesoldeerd (en dus niet vervangbaar) is, zou ik geneigd zijn om te denken dat 'ie de geest gegeven heeft. (Overigens, de videokaart van dit model is geïntegreerd in de processor).

Geen idee of het helpt, maar lees her en der dat je ook nog een SMC reset of NVRAM reset kunt proberen.

Betreffende hoe je weer bij je bestanden kunt komen
Mocht je nog een andere Mac tot je beschikking hebben, dan zou je eventueel de SSD uit de MacBook Air kunnen halen en met zo'n soort adapter aansluiten via USB (let wel: ik heb zelf absoluut geen ervaring met dit type adapter, dus geen idee hoe goed ze werken).

Anders is er mogelijk ook wel een bedrijf dat de data van de SSD kan halen, maar kan me voorstellen dat dat weleens redelijk prijzig kan zijn.

Goed, dit is ook maar mijn wat pessimistische visie, wellicht dat iemand anders nog een idee heeft :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pickatchoo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

pickatchoo

Hardcore Lurker!

Of eventueel uitbouwen van je SSD en (tijdelijk) in een andere macbook (air) steken zodat je de bestanden kunt overzetten op een NAS/externe HDD/SSD o.i.d.
Als je een exemplaar kunt lenen hoeft het hele verhaal je buiten wat tijd niets te kosten.
Kun je dan weer steken in een andere laptop/macbook :)