Hi All,
Ik wil even iets toetsen bij de mensen die ervaring hebben met de installatie van een Ikea metod keuken. Ik kon zo snel geen centraal Ikea keuken topic vinden, dus vandaar een aparte post.
Als ik een onderkast in elkaar zet zie ik dat het zijpaneel 59cm is, terwijl de specs 60cm zeggen.
Deze 60 cm kan ik terugbrengen tot de montage van het kastje en deze te boren op een lat (geen gebruik van rail).
Zie onderstaand mijn foto's. Is mijn aanname juist dat ikea deze aanpak hanteert om tot de 60cm diep te komen. Deze vraag stel ik omdat ik het blad ergens anders wil bestellen en de dimensies uit hun keuken tool mee wil nemen.
:strip_exif()/f/image/tfaauwYx85JfqgHMCErhHC3U.jpg?f=fotoalbum_large)
Afstand van muur tot kast is 4 cm
:strip_exif()/f/image/p6lSgaOU2pcWwrzAgXCFeFDb.jpg?f=fotoalbum_large)
Afstand muur tot voorkant kast is 63cm, dit maakt de kast 59cm.
:strip_exif()/f/image/rTmZErBSz15pnFiysjd0Md5f.jpg?f=fotoalbum_large)
Afstand montage beugel (zie afstand tussen 3 en 4 cm) is 1cm tot aan achterkant kast. Ik ga ervan uit dat hun logica 1cm montage beugel + kast 59cm = 60cm.
Misschien overdenk ik dingen, maar zijn er meer mensen die dit herkennen?
Ik wil even iets toetsen bij de mensen die ervaring hebben met de installatie van een Ikea metod keuken. Ik kon zo snel geen centraal Ikea keuken topic vinden, dus vandaar een aparte post.
Als ik een onderkast in elkaar zet zie ik dat het zijpaneel 59cm is, terwijl de specs 60cm zeggen.
Deze 60 cm kan ik terugbrengen tot de montage van het kastje en deze te boren op een lat (geen gebruik van rail).
Zie onderstaand mijn foto's. Is mijn aanname juist dat ikea deze aanpak hanteert om tot de 60cm diep te komen. Deze vraag stel ik omdat ik het blad ergens anders wil bestellen en de dimensies uit hun keuken tool mee wil nemen.
:strip_exif()/f/image/tfaauwYx85JfqgHMCErhHC3U.jpg?f=fotoalbum_large)
Afstand van muur tot kast is 4 cm
:strip_exif()/f/image/p6lSgaOU2pcWwrzAgXCFeFDb.jpg?f=fotoalbum_large)
Afstand muur tot voorkant kast is 63cm, dit maakt de kast 59cm.
:strip_exif()/f/image/rTmZErBSz15pnFiysjd0Md5f.jpg?f=fotoalbum_large)
Afstand montage beugel (zie afstand tussen 3 en 4 cm) is 1cm tot aan achterkant kast. Ik ga ervan uit dat hun logica 1cm montage beugel + kast 59cm = 60cm.
Misschien overdenk ik dingen, maar zijn er meer mensen die dit herkennen?