Vraag
Beste antwoord (via Goffo op 13-01-2024 19:50)
Lak hecht best wel goed aan de ondergrond, dat is ook een van de eigenschappen die we graag hebben bij lak.... Dus als het deurbeslag gemonteerd is terwijl de lak nog een beetje zacht was.....dan zitten de twee delen nu goed verlijmd aan elkaar👍
Even met een scherp mesje rond het deurbeslag snijden en dan met een hamer en een houten klosje lostikken.
Is de buitenknop beweegbaar dan zit de stift daaraan, is het een vaste knop dan zal je een wisselstift hebben
Even met een scherp mesje rond het deurbeslag snijden en dan met een hamer en een houten klosje lostikken.
Is de buitenknop beweegbaar dan zit de stift daaraan, is het een vaste knop dan zal je een wisselstift hebben
Alle reacties
Kijk eens naar de deurkruk aan de andere kant van de deur, daar heb je waarschijnlijk een klein schroefje of een imbus zitten.
Losdraaien, en de deurkrukken eruit halen
Losdraaien, en de deurkrukken eruit halen
Klinken er vanaf schuiven? Misschien wat kracht voor nodig.
Idd, op de kopse kant zal er een borgbout zitten. Aan de buitenzijde kan het beslag+klink er dan af.
Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.
Ook vreemd dat er geen schroef zit waarmee de cilinder vastzit (die zit normaal gesproken thv de platte kant van je cilinder, en gaat daar door heen), maar daar zit bij jou de nachtschoot. Maar is de kruiskopschroef daaronder niet de schroef die alles vast houdt ? Er bestaat inderdaad beslag waarbij de klink "vast zit" aan het beslag.
Ik gok dat als je die schroef los draait, alles los komt...
[ Voor 5% gewijzigd door Oekiejoekie op 04-01-2024 20:23 ]
WEES BLIJ !!! Hier had uw advertentie kunnen staan...
Foto is schuin genomen, die schroef onder de nachtschoot is gewoon voor de slotcilinderOekiejoekie schreef op donderdag 4 januari 2024 @ 20:20:
Ook vreemd dat er geen schroef zit waarmee de cilinder vastzit (die zit normaal gesproken thv de platte kant van je cilinder, en gaat daar door heen), maar daar zit bij jou de nachtschoot. Maar is de kruiskopschroef daaronder niet de schroef die alles vast houdt ? Er bestaat inderdaad beslag waarbij de klink "vast zit" aan het beslag.
Weet je zeker dat het beslag aan de buitenkant er nu niet af kan en dat daarachter de bouten voor het binnenbeslag zitten?
Volgens mij is het schild aan de binnenkant knutselwerk. Oude schild was stuk en ze hebben een andere gekocht, paste niet en dus is het gelijmd om geen nieuwe gaten in de deur te hoeven te maken.
Als er geen borgbout zit waarmee de buitenkant los kan dan schild rondom voorzichtig met een stanleymes rondom snijden (zodat de verf later niet meebreekt) en dan eraf tikken met een bijteltje eronder of platte schroevendraaier. Daarachter zitten wellicht ook schroeven die nog het buitenste schild vasthouden. Laatste kan je misschien met een lampje alvast zien.
Als er geen borgbout zit waarmee de buitenkant los kan dan schild rondom voorzichtig met een stanleymes rondom snijden (zodat de verf later niet meebreekt) en dan eraf tikken met een bijteltje eronder of platte schroevendraaier. Daarachter zitten wellicht ook schroeven die nog het buitenste schild vasthouden. Laatste kan je misschien met een lampje alvast zien.
Kan je de knop aan de buitenkant eraf halen? Deze kan je waarschijnlijk gewoon met de hand draaien. Mogelijk zie je vanaf daar wat beter hoe het zit, en kan je vanaf daar misschien ook wat beter tikken op het binnendeel om hem los te maken.
Volgens mij heb ik hier exact het zelfde issue. Ik kan het beslag bij mijn voordeur ook niet loshalen. Ik wil het nog een keer vervangen voor KSG 3. Maar de vorige keer liep ik ook tegen dit issue aan.
Lak hecht best wel goed aan de ondergrond, dat is ook een van de eigenschappen die we graag hebben bij lak.... Dus als het deurbeslag gemonteerd is terwijl de lak nog een beetje zacht was.....dan zitten de twee delen nu goed verlijmd aan elkaar👍
Wat hier boven gezegd wordt. De klink zit vast aan het schild.
De klink met schild is waarschijnlijk vrij snel na het schilderen van de deur er weer opgezet. Dan zit het schild. Vrij goed vast aan de verf.
Zet een klein latjes boven op het schild en geen hem een goede tik met een hamer, dan schiet hij wel los.
Je heb kan dat de lak ook een beetje van de. Deur afkomt, je zou voor de tik met een mesje de lak rondom het schild in kunnen snijden om dit te voorkomen.
De klink met schild is waarschijnlijk vrij snel na het schilderen van de deur er weer opgezet. Dan zit het schild. Vrij goed vast aan de verf.
Zet een klein latjes boven op het schild en geen hem een goede tik met een hamer, dan schiet hij wel los.
Je heb kan dat de lak ook een beetje van de. Deur afkomt, je zou voor de tik met een mesje de lak rondom het schild in kunnen snijden om dit te voorkomen.
Komende week ben ik weer op locatie (huize Ouders) om alle tips hier uit te voeren. Wordt vervolgt!
Wat ook kan helpen is om de schroeven weer los terug te plaatsen en daarna met een hamer voorzichtig op te tikken. Op die manier zal het beslag buiten los komen (ook in de verf vast geplakt?).
Hierna kan je vanaf de buitenkant weer voorzichtig met een kleine schroevendraaier in de schroefgaten het schild binnen voorzichtig los tikken.
Daar waar de lak los komt van het hout eerst plamuren en na droging glad schuren heeft weer een ondergrond om de schade te herstellen.
Hierna kan je vanaf de buitenkant weer voorzichtig met een kleine schroevendraaier in de schroefgaten het schild binnen voorzichtig los tikken.
Daar waar de lak los komt van het hout eerst plamuren en na droging glad schuren heeft weer een ondergrond om de schade te herstellen.
Het beslag was inderdaad vastgeplakt aan de lak. (nieuwbouw perikelen?)
Na het loshalen van de binnenkant (met een beetje liefdadig geweld) en vooraf eerst in te snijden om zichtbare schade te voorkomen met een schroevendraaier vanuit de binnenkant de buitenkant eraf gekregen (ook ingesneden).
Daarna kon ik het anti kerntrek schild bijstellen (1 a 2 mm) zodat het nieuwe noodcilinder erin paste met als eind resultaat, een Nuki erop.
Dank voor de hulp allen!
Na het loshalen van de binnenkant (met een beetje liefdadig geweld) en vooraf eerst in te snijden om zichtbare schade te voorkomen met een schroevendraaier vanuit de binnenkant de buitenkant eraf gekregen (ook ingesneden).
Daarna kon ik het anti kerntrek schild bijstellen (1 a 2 mm) zodat het nieuwe noodcilinder erin paste met als eind resultaat, een Nuki erop.
Dank voor de hulp allen!
![]() | ![]() |
De buitenkant had soortgelijke schade. Moet ik dat afkitten ondanks dat de schroeven er weer strak opgedraaid zitten?
Voelt toch een beetje alsof ik de 'seal' heb gebroken.
Voelt toch een beetje alsof ik de 'seal' heb gebroken.
[ Voor 20% gewijzigd door Goffo op 13-01-2024 19:54 ]
Ik zou de schade plamuren , en dan meteen de deur even een ander kleurtje geven. Zeker als de deur aan de elementen is blootgesteld gaat daar op een bepaald moment toch water in zitten, en zacht spaanplaat (zoiets lijkt het te zijn) wil je niet.
Pagina: 1