Mijn gaming PC gaat niet meer aan, een rode lamp knippert

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joostbrand
  • Registratie: September 2023
  • Laatst online: 12-02 14:28
Mijn vraag
Ik heb een Asrock B450 STEEL LEGEND hierop knippert een rood licht en mijn pc start niet op

Relevante software en hardware die ik gebruik
Ik heb 2 DDR4
Een 750 watt voeding
een 1TB Hardeschijf
een 250 gb ssd
En een graphic card

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik heb de DDR's er uit geprobeerd te halen en te verplaatsen echter werkt dit niet.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• manzonderdas
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 10:32
we hebben gedetailleerdere spec's nodig van je pc. Van elke component exact wat het is. Als je corsair ram hebt, ook het versienummer dat je op de latjes zelf kunt lezen.
kijk een keer hoe vaak en hoe snel dat ledje knippert, welke led het is en wat de handleiding daarover zegt
werkte die pc vroeger wel of nieuw gebouwd?
eventueel fotootjes van het geheel zijn ook handig.

maar nu kan ik niet meer antwoorden dan: probeer iets zodat het rood lichtje niet meer knippert en hij wel opstart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joostbrand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joostbrand
AMD Ryzen 5 5600 processor
2x arctic F12 vertilatoren
Corsair DDR4 vengeance LPX 2X 8GB 3200
Een 750W voeding van Gigabyte (hier geen verder info over kunnen vinden.)
En een MSI Nvidia GPU

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joostbrand
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3QSv6dg4t5PTO-pWlD9698ZZYD0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BWGKnyN90hfYDkenr8BVnAk2.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 11:43

br00ky

Moderator Harde Waren
Ik mis ook nog een stuk ervoor. Is dit opeens? Heb je hem zo gekocht? Heb je iets veranderd voor dit gebeurde? Is er iets gebeurd voor dit gebeurde? Ik kan van allerlei stappen in troubleshooting verzinnen maar dat hangt af van bovenstaande vragen en antwoorden.

Verder moet je voor de voeding even op de etiket op de zijkant kijken. Of op je aankoopbon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 278217

Mis nog wel veel meer informatie. Wat staat er op het moederbord bijvoorbeeld waar het rode lampje knippert? Er is naar mijn mening echt 0.0 onderzoek gedaan door OP zelf, dus ik pas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joostbrand
Ik heb deze PC een tijdje gebruikt zelfsamen gesteld en werkte heel goed!
Echter ging gisteren opeens zonder dat deze aanstond rood knipperen zoals in bovenstaande video.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MVCeu_LL3ux7wbkOOsUh6_MRzjo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sJh04wGElY2yQn6q35smK7mF.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fanta
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 12:33

Fanta

FordPerformance™️

Lees even de handleiding van je moederbord, en check wat er precies knippert. Doorgaans staat er in de handleiding waarom er iets knippert, en kan je vanaf daar verder troubleshooten.

Daily driver | Ford Fanta | 280PK | Orange Fury | Performance Pack

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PP_Sound
  • Registratie: Januari 2021
  • Niet online
joostbrand schreef op donderdag 4 januari 2024 @ 16:31:
AMD Ryzen 5 5600 processor
2x arctic F12 vertilatoren
Corsair DDR4 vengeance LPX 2X 8GB 3200
Een 750W voeding van Gigabyte (hier geen verder info over kunnen vinden.)
En een MSI Nvidia GPU
Ik zie op de foto maar 1 reepje geheugen en die zit in het verkeerde slot, het reepje uit 2e slot vanaf de socket waar 1e reepje hoort te zitten is niet geplaatst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Majestici
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 20-05 19:14
Fanta schreef op donderdag 4 januari 2024 @ 16:49:
Lees even de handleiding van je moederbord, en check wat er precies knippert. Doorgaans staat er in de handleiding waarom er iets knippert, en kan je vanaf daar verder troubleshooten.
Nog nooit zo'n dramatisch moederbord handleiding gezien. Er staat gewoon geen troubleshooting sectie in, en de DEBUG/Status led zit óf niet op het bord, of Asrock vond het niet nodig deze te vermelden lol.

Of de OP nu de moeite genomen had of niet, het staat niet in het manual.
https://download.asrock.com/Manual/B450%20Steel%20Legend.pdf

Of ik moet eroverheen gelezen hebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roches
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 21-05 22:02
@Majestici Klopt, dit had ik dus ook al geconstateerd, ik ben het ook niet gewend van een fabrikant als Asrock dat die geen troubleshooting in de manual opnemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorian
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09:44

Zorian

What the fox?

joostbrand schreef op donderdag 4 januari 2024 @ 16:48:
Ik heb deze PC een tijdje gebruikt zelfsamen gesteld en werkte heel goed!
Echter ging gisteren opeens zonder dat deze aanstond rood knipperen zoals in bovenstaande video.[Afbeelding]
Is dat niet de powersupply die berucht is omdat ie kan ontploffen? :X

Van wat ik zie lijkt het op een sluiting, ding probeert aan te gaan maar er kicked meteen een beveiliging in en die zet hem weer uit. Rinse and repeat.
Sluiting kan o.a. komen door een losliggende schroef ergens in de kast of standoffs achter het moederbord die niet kloppen.
Dat rooie lampje is volgens mij gewoon een stukje RGB (nouja, enkel de R ervan) van het moederbord zelf, debug lampjes zitten doorgaans rechtsboven of rechtsmidden op het bord aan de rand en zijn niet zo groot/fel als wat ik op het filmpje zie.
Bij debug lampjes is rood overigens een CPU probleem doorgaans.

[ Voor 4% gewijzigd door Zorian op 04-01-2024 20:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Majestici
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 20-05 19:14
Zorian schreef op donderdag 4 januari 2024 @ 20:49:
[...]

Is dat niet de powersupply die berucht is omdat ie kan ontploffen? :X
Dat is de GP-P750GM. Hoeveel verschil er tussen de twee zit, geen idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorian
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09:44

Zorian

What the fox?

Majestici schreef op donderdag 4 januari 2024 @ 20:53:
[...]

Dat is de GP-P750GM. Hoeveel verschil er tussen de twee zit, geen idee.
Ah, lijkt er qua modelnummer inderdaad vrij veel op. Zou zelf een PSU van Gigabyte in elk geval niet echt kwalitatief noemen...
Heeft OP een mogelijkheid een PSU te lenen van iemand anders en te zien wat ie daarmee doet?

[ Voor 3% gewijzigd door Zorian op 04-01-2024 21:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjanvr
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17-04 22:07
Alle hardware even checken en testen
A red light on your motherboard means internal hardware is either plugged-in incorrectly or not working. Internal hardware examples include the CPU, RAM, or a graphics card. Sometimes a dead CMOS battery may be the culprit. Boot errors on the hard drive where the primary OS is installed may also cause a red light.
Pagina: 1