Oplossing gezocht voor spleet tussen behang en thermostaat

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eJazz42
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 27-09 08:09
Vandaag hebben behangers bij ons een fotobehang geplaatst, helaas hadden ze niet door dat de inbouwdoos van de wandthermostaat bijna geen marge heeft.
Hierdoor hebben we nu een mooie kier tussen het behang en de thermostaat 😅

Ik heb gezocht op internet naar een plaatje die ik er achter kan zetten, maar ik ken de juiste zoekterm denk ik niet.

Alternatief is een kit rand erlangs, maar denk dat een plaatje toch mooier is.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Vf5UdJJSVqNtt5PKjaetW1Cn_T8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FWHAaGFDtIs6GBq98ortI27p.jpg?f=fotoalbum_large

Beste antwoord (via eJazz42 op 16-05-2024 16:57)

• NeFoRcE
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 02-10 13:27

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

niet ergens nog een klein restje behang hiervan? Ze hebben dat gat eruit geknipt toch? Of is dat al weg? Anders miss met een roze/paarse stift? Rozet eromheen is ook weer zo wat...

Professioneel Heftruck Syndroom

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JukeboxBill
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21:03
Gebruikelijke term is een rozet,

Als het een standaard inbouwdoos is, dan zou je kunnen zoeken naar een passende afdekplaat voor schakelmateriaal. Maar die zal je dan toch op maat moeten maken want schakelaars zijn kleiner dan de thermostaat.

Misschien kan je ook iets creatiefs doen met een koord of zo'n elastieken armbandje. Of iets heel simpels: een stukje karton in een passende kleur bij het behang.

Overigens wel knoeiwerk. Hebben ze niet even de moeite genomen om de thermostaat er af te halen?
Dan kan je over de doos plakken en daarna voorzichtig langs de binnenrand van de doos insnijden.

[ Voor 6% gewijzigd door JukeboxBill op 04-01-2024 16:01 ]

Een slimme vos is nooit te oud om een nieuwe streek te leren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eJazz42
Overigens wel knoeiwerk. Hebben ze niet even de moeite genomen om de thermostaat er af te halen?
Eens hoor, ze hadden iets beter kunnen opletten. Ik had de thermostaat er al afgehaald voor ze. Dus misschien beseften ze niet dat het geen standaard opbouw was

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arn0uDz
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 21:59
Zie je het nog als de thermostaat erop zit? Geen idee hoe groot die is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eJazz42
Helaas wel, die is een tikje kleiner dan de achterplaat

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• NeFoRcE

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

niet ergens nog een klein restje behang hiervan? Ze hebben dat gat eruit geknipt toch? Of is dat al weg? Anders miss met een roze/paarse stift? Rozet eromheen is ook weer zo wat...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 15:50

D4NG3R

kiwi

:)

'Gewoon' ergens een rond wit (of whatever kleur rand je mooi vind) afdeplaatje kopen welke iets groter is dan dat ding, daar een paar gaatjes in boren zodat die met dezelfde schroeven als de thermostaat vastgezet kan worden, en gaan met die banaan? :)

Edit: zoiets.

[ Voor 15% gewijzigd door D4NG3R op 04-01-2024 16:31 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Onno !
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 22:33
D4NG3R schreef op donderdag 4 januari 2024 @ 16:29:
'Gewoon' ergens een rond wit (of whatever kleur rand je mooi vind) afdeplaatje kopen welke iets groter is dan dat ding, daar een paar gaatjes in boren zodat die met dezelfde schroeven als de thermostaat vastgezet kan worden, en gaan met die banaan? :)

Ruim 5 euro? Wat een prijs voor een stukje rond plastic _O-

Misschien zoiets groot genoeg? https://www.elektramat.nl...spe-afsluitdeksel-hwvd60/

[ Voor 9% gewijzigd door Onno ! op 04-01-2024 18:20 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Santford
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 20:47

Santford

FP PowerMod
Wellicht iets te ver out of the box gedacht, maar misschien een mooi moment om de thermostaat te upgraden naar een model dat het instellen van tijdprogramma’s ondersteunt. Bijvoorbeeld de Honeywell chronotherm, die zijn vierkant en een maatje groter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eJazz42
D4NG3R schreef op donderdag 4 januari 2024 @ 16:29:

Goed idee! Ik ga morgen even de doorsnede meten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eJazz42
Santford schreef op donderdag 4 januari 2024 @ 18:30:
Wellicht iets te ver out of the box gedacht, maar misschien een mooi moment om de thermostaat te upgraden naar een model dat het instellen van tijdprogramma’s ondersteunt. Bijvoorbeeld de Honeywell chronotherm, die zijn vierkant en een maatje groter.
Goed idee inderdaad, had ik zelf ook al aan gedacht, maar het is een zone thermostaat op zolder, dus niet echt de moeite waard voor een upgrade. Staat wrs meestal gewoon op 16 of 17gr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eJazz42
Onno ! schreef op donderdag 4 januari 2024 @ 18:08:
[...]

Misschien zoiets groot genoeg? https://www.elektramat.nl...spe-afsluitdeksel-hwvd60/
Stuk goedkoper ;) maar volgens mij zijn die hol toch? Een platte zou fijner zijn. Zoals eerder gezegd krijg ik niet echt een lekkere google search voor zo'n afdekplaatje.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Santford
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 20:47

Santford

FP PowerMod
eJazz42 schreef op donderdag 4 januari 2024 @ 18:36:
[...]

Goed idee inderdaad, had ik zelf ook al aan gedacht, maar het is een zone thermostaat op zolder, dus niet echt de moeite waard voor een upgrade. Staat wrs meestal gewoon op 16 of 17gr
In dat geval is het inderdaad overkill om de thermostaat te vervangen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 15:50

D4NG3R

kiwi

:)

Onno ! schreef op donderdag 4 januari 2024 @ 18:08:
[...]

Absoluut, maar het was even als voorbeeld bedoeld. :)

Desgewenst zet je de schaar in zo'n plastic snelhechter van de Action oid. :P

[ Voor 10% gewijzigd door D4NG3R op 04-01-2024 19:20 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• eJazz42
NeFoRcE schreef op donderdag 4 januari 2024 @ 16:29:
Duurde even (en ik was vergeten jullie te updaten :) ) Maar ze hebben een nieuw stukje behang geprint en die er in geplakt. Best wat werk, maar netjes opgelost! Op de foto zie je het nog een beetje maar in de praktijk niet meer gelukkig!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QpB7ZbNmPqhZlHP7cEBFN05_H0g=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NOkSNUJDz83Iqt3InIzYDpgM.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NeFoRcE

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

perfect maestro!

Pagina: 1