KPN superwifi 2.0 Wifinaam en wachtwoord aanpassen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefan212
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 03-05 09:20
Goedemiddag!

Ik heb 3 superwifi 2.0 punten van KPN in gebruik. Nu ben ik overgestapt naar ziggo maar wil de punten wel blijven gebruiken.

Ze zijn naar fabrieksinstellingen gezet, ze nemen netjes de wifi instellingen over van 1 punt en kan inloggen op alle 3 de punten. Maar wat me niet lukt is de naam en het wachtwoord aanpassen van de wifi. Ik zie nergens de optie om dit aan te passen.

Heeft iemand hier ervaring mee?

Ik hoor het graag!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefan212
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ycivu0sH-g62BgrhjkFevs_B3G0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2Lrek7GVIL4cZhdHZBWJCACY.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/raiEmjQRMmyyLL1frs4S0rczuNM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zO3aCZoZnForJPseKbSfU4AQ.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20:45
Ik denk niet dat dit kan, hij krijgt normaal het SSID/wachtwoord van de experiabox en die is er niet meer..

edit:
als ik dit lees moet het wel kunnen
https://forum.kpn.com/wif...provider-gebruiken-582786

[ Voor 42% gewijzigd door laurens0619 op 04-01-2024 15:01 ]

CISSP! Drop your encryption keys!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EverLast2002
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 19:53
Ik heb hier ook zo'n KPN superwifi schotel, en dit werkt gewoon prima (zit zelf bij Caiway).
Ik heb die schotel een fabrieksreset gegeven en daarna zelf alle settings handmatig ingevoerd.
Knap dat die schotels van jou nog settings overnemen van een ander type modem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefan212
EverLast2002 schreef op donderdag 4 januari 2024 @ 15:39:
Ik heb hier ook zo'n KPN superwifi schotel, en dit werkt gewoon prima (zit zelf bij Caiway).
Ik heb die schotel een fabrieksreset gegeven en daarna zelf alle settings handmatig ingevoerd.
Knap dat die schotels van jou nog settings overnemen van een ander type modem.
Maar waar kun je dat instellen? Ik heb er net 1 gereset en de rest uitgezet. Dan kan ik inloggen maar het nog steeds niet aanpassen. Of ik doe iets compleet fout.

Ze nemen overigens niet de instellingen van het modem over, maar van 1 AP. Ze maken een mesh netwerk en 1 is de master, de rest connect met de master.

[ Voor 12% gewijzigd door stefan212 op 04-01-2024 21:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EverLast2002
Ik heb hier ook maar 1 zo'n superwifi schotel, dus dat mesh en master verhaal heb ik niet.
Ik neem aan dat je al je SSID's en wachtwoorden beheert vanaf/vanuit de "master" schotel.
Als je die een factory reset geeft dan heeft ie geen SSID's meer, m.a.w. dan kun je toch je eigen SSID aanmaken (incl wachtwoord en versleuteling)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefan212
EverLast2002 schreef op donderdag 4 januari 2024 @ 21:56:
Ik heb hier ook maar 1 zo'n superwifi schotel, dus dat mesh en master verhaal heb ik niet.
Ik neem aan dat je al je SSID's en wachtwoorden beheert vanaf/vanuit de "master" schotel.
Als je die een factory reset geeft dan heeft ie geen SSID's meer, m.a.w. dan kun je toch je eigen SSID aanmaken (incl wachtwoord en versleuteling)?
Het ligt dus aan de nieuwe update, als je update naar versie SW2.C.23.04.26 kun je niets instellen behalve de LED.
https://forum.kpn.com/pro...-04-26-601658/index2.html

Ik dacht dat ik gek werd...

Bedankt voor je reactie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EverLast2002
Toen ik mijn superwifi schotel aankoppelde om thuis mee te testen (ik heb Caiway als isp) toen kon de schotel geen software updates vinden/ophalen. Op zich te verklaren omdat er geen KPN aansluiting was.
Hoe jou dat wel lukt met Ziggo snap ik niet helemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMaster_II
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 10-05 10:33
Even een stukje uit de info achter jouw link..
Die functie komt in ene latere update weer terug.. Typisch KPN. :|
De wifigegevens die je ziet zijn een kopie van de gegevens op de Box 12. Wil je deze gegevens aanpassen, dan doe je dit in de Box 12.

Stand alone modus (waarbij je de SuperWifi kunt aansluiten op en gebruiken met een niet-KPN (software) router), komt in een latere update weer terug. Daarna kun je, met stand alone modus actief, in de SuperWifi 2 de wifi-instellingen aanpassen.

Het enige wat je hier van de SuperWifi 2 zelf kunt aanpassen is of het lampje aan of uit staat. Dit is een schuifje in het blok ‘Dit apparaat’.

The S in IOT stands for security.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EverLast2002
Het lijkt wel alsof KPN met deze “lock” de handel in schotels (marktplaats) de kop wil indrukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurens0619
Of er waren gebruikers die zelf gingen inloggen, direct op de superwifi zaken aanpassen en daarna klagen dat wifi niet meer goed werkte icm experiabox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EverLast2002
HMaster_II schreef op vrijdag 5 januari 2024 @ 11:15:
Even een stukje uit de info achter jouw link..
Die functie komt in ene latere update weer terug.. Typisch KPN. :|

[...]
Ik vertrouw niet blind op wat KPN zegt, ze kunnen het net zo goed nooit meer unlocken als ze dat beslissen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefan212
EverLast2002 schreef op vrijdag 5 januari 2024 @ 11:13:
Toen ik mijn superwifi schotel aankoppelde om thuis mee te testen (ik heb Caiway als isp) toen kon de schotel geen software updates vinden/ophalen. Op zich te verklaren omdat er geen KPN aansluiting was.
Hoe jou dat wel lukt met Ziggo snap ik niet helemaal.
Ik heb in eerste instantie KPN gehad. Dus dat zal de reden zijn. Ze komen bij mij ook van marktplaats af maar als ik dit had geweten had ik het nooit gedaan. Gisteravond 3 uur bezig geweest om de situatie terug te brengen naar hoe het was: 1 master en 2 clients. Met een herstart of fabrieksinstellingen zette ze steeds de wifi uit en dat kan je dus niet aanpassen...uiteindelijk wel gelukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurens0619
Zou mooi zijn als al die verschillende accesspoints compatible zouden worden met EasyMesh

Dat een superwifi2 accesspoint zich laat provisionen door een ziggo modemrouter.
Misschien in de toekomst :)

[ Voor 18% gewijzigd door laurens0619 op 05-01-2024 13:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Electrons
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 27-01 14:01
Is die superwifi te updaten naar een nieuwere versie in de webinterface. Ondertussen staat hier SW2.C.24.03.00 beschikbaar. Zitten daar meer instel mogelijkheden in?

Everything has Pro's & Con's.....

Pagina: 1