Toon posts:

Casema opzeggen en ADSL nemen??

Pagina: 1
Acties:
  • 102 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit hier zwaar over te dubben.
Ik heb nu een basic abbo bij Casema.

Nu gaan er geruchten dat Casema hun diensten gaat verbeteren. En dat ik dus een premium pakket kan nemen. Waardoor ik dus hoop op de snelheid van ADSL.

Nou is hier ook ADSL beschikbaar sinds 1 maand.

Kan ik beter ADSL nemen of wachten op Casema??

• Servor
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Welke snelheid haal je nu gemiddeld?

Ik heb een Basic ADSL abbo bij XS4ALL in de 4204 postcode reeks, en ik haal eigenlijk altijd wel zo tussen de 40 en 50k/s, als de site waar het vandaan moet komen een beetje meewerkt, that is. Je zult denk ik de kosten en de snelheid tegen elkaar af moeten wegen. De service van xs4all is goed, die van mxstream is redelijk tot slecht. Die van casema is geloof ik niet al te best to say the least, maar daar heb ik zelf geen ervaring mee.

Verwijderd

Ik zou ff afwachten, want ook al neem je ADSL, maybe is dat wel super slecht, slechter dan KaasHema. nou dan zit je met de gebakken peren: aansluitkosten betaald en je zit er sowieso een aantal maanden al dan niet een jaar aanvast, aan ADSL.

Verwijderd

Op vrijdag 07 september 2001 14:30 schreef Jarno het volgende:
Welke snelheid haal je nu gemiddeld?

Ik heb een Basic ADSL abbo bij XS4ALL in de 4204 postcode reeks, en ik haal eigenlijk altijd wel zo tussen de 40 en 50k/s, als de site waar het vandaan moet komen een beetje meewerkt, that is.
Dit wil natuurlijk niet zeggen dat iedereen in de 4204-reeks dat haalt: stel dat de kabel van jouw buurmans huis naar de central slecht is, dan kan het best zo zijn dat ie een super kut verbinding heeft. Dus ookal roept men in je woonomgeving dat het supergoed is, dan is het voor jou nog altijd maar afwachten.

• Servor
  • Niet online
Op vrijdag 07 september 2001 14:33 schreef Neobazz het volgende:

[..]

Dit wil natuurlijk niet zeggen dat iedereen in de 4204-reeks dat haalt: stel dat de kabel van jouw buurmans huis naar de central slecht is, dan kan het best zo zijn dat ie een super kut verbinding heeft. Dus ookal roept men in je woonomgeving dat het supergoed is, dan is het voor jou nog altijd maar afwachten.
Uiteraard. Het kan altijd tegenvallen. Maar het kan ook meevallen. Zo heb ik nog geen enkel probleem gehad met ADSL, ik ben een uiterst tevreden klant. Levering ging vlot, installatie was in een half uurtje gepiept en de service van beide partijen was prima. Dat mag ook wel eens gezegd worden.

Als ik Casema zou hebben en een constante snelheid van een paar k/s zou hebben en die situatie zou al langere tijd (paar maanden) zo voortduren EN er zou geen zicht zijn op verbetering, dan lijkt ADSL me toch een goed alternatief. Mits je het geld ervoor hebt natuurlijk.

• vleppyniles
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-05 15:02
Ik ben overgestapt van basic naar premium van Casema en DAMD wat een verbetering zeg.

Ik zat eerst te rotzooien met 3 tot 6kb/s nu zoef ik over het internet met gemiddeld 64kb/s. En met dap download ik tussen de 120 en 75Kb/s... fluctueerd wel eens.

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 07 september 2001 14:47 schreef vleppyniles het volgende:
Ik ben overgestapt van basic naar premium van Casema en DAMD wat een verbetering zeg.

Ik zat eerst te rotzooien met 3 tot 6kb/s nu zoef ik over het internet met gemiddeld 64kb/s. En met dap download ik tussen de 120 en 75Kb/s... fluctueerd wel eens.
Ik haal nu dus 3kb tot 8kb/seconde

Dus kut gewoon

Een 56k modem is nog sneller.

Geld is er voor over hoor.
Wnat mijn pa zei al dat als er sneller is dat dat er dan komt. En 100,- per maand vond hij goed.

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

Op vrijdag 07 september 2001 14:33 schreef Neobazz het volgende:

[..]

adsl gebruik je alleen en niet met meerdere :)
of je moet het internet delen zoals hier :)

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

• CyberHanz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16:22
Ik ben van Casema overgestapt naar ADSL (MXstream/xs4all)
Internetten zoals het moet is dat zeg.

Anderhalf jaar gekloot met casema, 3- 8 kb /s en dan was je blij (en dan was je de enige uit de wijk die internette).
Nu is het beetje afhankelijk van de rest van het net, en niet van je buurman. toch 40-50 kb/s in de meeste gevallen.
Ik ben blij.

• vleppyniles
De service van Casema is de laatste tijd meer dan goed vind ik. Zo had ik bij het aansluiten van m'n premium wat problemen met m'n netwerkkaarten. Dus ik bellen en hup niet één wachtende voor me. En het lijkt wel of ze collectief een cursus hebben moeten volgens want ze hadden er naar mijn mening redelijk verstand van.

Ze probeerde echt het probleem op te lossen i.p.v. dat ze daar zitten omdat ze betaald krijgen en oja... af en toe een probleempje te moeten oplossen.

Casema is een hele verbetering geworden.

Verwijderd

Op vrijdag 07 september 2001 14:55 schreef chucky666 het volgende:

[..]

adsl gebruik je alleen en niet met meerdere :)
of je moet het internet delen zoals hier :)
Pzies, dat zeg ik tog ook, dat de kabel van de buurmans huis naar de centrale slecht kan zijn in tegenstelling tot de jouwe. Dus is het GEEN gedeelde verbinding.

• vleppyniles
[offtopic]
Van welk soort verbinding zijn de ping tijden beter?

Adsl of Cable?

Over het algemeen gezien dan, je hebt altijd providers die beter zijn dan andere!

Verwijderd

Op vrijdag 07 september 2001 15:03 schreef vleppyniles het volgende:
[offtopic]
Van welk soort verbinding zijn de ping tijden beter?

Adsl of Cable?

Over het algemeen gezien dan, je hebt altijd providers die beter zijn dan andere!
Dat kan je niet eventjes zeggen.

Het hangt voor kabel af van:
De drukte van het kabelnetwerk en de drukte van het internet en de kwaliteit van de netwerken.

Voor ADSL hangt het voornamelijk af van de drukte van het internet zelf en ook wel van de ISP (omdat ADSL geen shared medium is) en heel erg: de kwaliteit van de verbinding naar de centrale.

Ze zeggen wel: kabel is nu, ADSL heeft de toekomst. Als ik kijk naar Chello bij mij en ADSL, dan is en kan Chello beduidend sneller zijn, dus zullen de pingtijden van Chello lager zijn, maar dat valt nog te betwijfelen.

In de toekomst zal ADSL sneller worden, dan kabel, omdat kabel een shared medium is.

• chucky666
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

:O hahahaha we hebben hier niet eens kabel :)
bel je ze op , zeggen ze van dat het nog wel minimaal een jaar kan duuren :(
hebben toen maar adsl van xs4all genomen :9~
en we zijn hier heeeeell tevreden mee :) #$#&** kabel O-)

• Den the Man
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Den the Man

Hmmm....

voor en nadelen van adsl/wanadoo

adsl:
+ geen download limiet
+ altijd 50k/s
+ ombouw :)

- kan een tijdje duren voordat het aangesloten is
- moet beschikbaar zijn in jouw buurt (het is beschikbaar bij jou)

Wanadoo
+ iets hogere up/download snelheid
+ als het beschikbaar is kan het binnen 3 weken aangesloten zijn

- download limiet van 4 GB
- Kabel, heeft nog wel eens de neiging om traag te worden in de drukke uren.
- geen ombouw :(
- delen van internet schijnt nogal irri te zijn

Pak je rust!

• Den the Man
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Den the Man

Hmmm....

ps. Jordy, als je adsl wil proberen, kompt langs.

Pak je rust!

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 07 september 2001 15:35 schreef den the man het volgende:
ps. Jordy, als je adsl wil proberen, kompt langs.
Leuke foto!!

Ik wacht op een vriend van mij uit de buurt hierzo, die neemt ADSL.
Als het lekker gaat bij hem. Dan ga ik er met mijn pa over praten.

Alleen een dingetje nog.

Is de maximale snelheid van Kabel niet hoger als de maximale snelheid ADSL??
En dan bedoel ik niet van de probiders. Maar puur van de kabels. De doorvoersnelheid dus.

• chucky666
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

ja,maar of je dat meestal haalt hangt niet van jou maar van andere af :)
snelheid adsl > stabiel ,snelheid kabel > schommelt

Verwijderd

Inderdaad het alleen recht op je verbinding is wel fijn. Geen gezeur als het druk is in je wijk.

Wat ook een voordeel is vind ik zelf, ik heb Fast ADSL en heb altijd zo rond de 120 KB/sec. Of de server moet heel slecht zijn dan word het lager. Maar ik heb 24 uur per dag meer dan 100 kb/sec.
Als je kijkt naar Chello, de max is rond de 192 kb/sec. Maar wanneer haal je die?

Ik denk dat ADSL stabielere snelheden heeft, over de hele dag gezien. + Dat je kan kiezen welke provider je wilt.

Ikzelf heb Tiscali, omdat ik er werk. Maar het bevalt me echt meer dan uitstekend!

• Redleg
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15-07 09:25
ff een beetje off topic wat zijn de upload snelheden van fast adsl ik hoor meestal alleen download

Verwijderd

Specificaties van het ADSL fast abbo

offtopic:
1024 : 8 = 128 kb/s download
256 : 8 = 32 kb/s upload

• Redleg
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15-07 09:25
ja dat snap ik maar das de theorie :) ik zoek de werkelijkheid :9~
Op vrijdag 07 september 2001 17:02 schreef Devil_2000 het volgende:
Specificaties van het ADSL fast abbo

offtopic:
1024 : 8 = 128 kb/s download
256 : 8 = 32 kb/s upload

• chucky666
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

upload klopt wel :)

Verwijderd

Topicstarter
Net een jongen gesproken uit Lisse.
Das 3 km ten zuiden hieroz.

Die haalt dus met fast abo 120kb/sec

Dus:

pap????

• Heineken
  • Niet online

Heineken

Tweaker sinds 1999

Leuk topic, ik zit namelijk in precies dezefde situatie. Ik heb op dit moment Wanadoo Cable Basi aka Casema en dit surft gewoon k*t. Het engiste wat een beetje normaal toe doen is het GoT.

Na eventjes denken hebben wij besloten hier ook over te stappen op ADSL. Op een Premium abo wachten heeft geen zin aangezien ze bij Casema heel goed zijn in uitstellen, het heeft hier een jaar geduurd voordat je ook echt kon internettten nadat ze zeiden dat het beschikbaar was.

Voordelen ADSL:
- constante en hogere snelheid
- minder vaak plat
- geen datalimiet of een zeer vriendelijk FUP

Nadelen:
- is duurder

Bovendien hebben wij hier naast Casema ook nog eens ISDN om te internetten aangezien met soms echt niet te doen is. Dit gaat ook de deur uit, scheelt weer maandelijkse kosten.

• Freezerator
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online
Ik heb een premium abo besteld. Dus ik wacht nu ff op de monteur :)

Ik zie wel hoe het wordt, en als het echt slecht is kan ik na 3 maanden altijd nog overstappen naar MXstream.

Btw, internet delen via een kabel verbinding is makkelijker dan via adsl. + dat een hoop routers geen adsl ondersteunen nog.

• Snow_King
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 11:22

Snow_King

Konijn is stoer!

Ik zou als ik jou was kiezen voor ADSL ik heb het ook en is super rele! Ik heb laatst bij iemand anders thuis zitten internetten via Casema maar het is zo traag maximaal 80 Kbit/sec en terwijl je er met ADSL 512 Kbit/sec kan halen. Ik heb nu op mijn pc een proggie staan en haal nu gemmideld 70 Kbyte/sec en ik heb het Basic pakket ADSL van Planet Internet. Kies maar voor ADSL is beter dan Casema!
Casema = :'(
ADSL = :)

• MasterM
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-08 10:54
Nah als je NU adsl zou kunnen nemen... zou ik dat doen... tenzij je echt weet: binnen 2 maanden ligt casema broadband er... Ik zelf heb casema broadband premium en het werkt zwaar relaxed hoor... ik zit dan ook maar met 30 mensen op een WIJKkast (schatting van de monteur). En vanafdaar ging het volgens hem verder via glasvezel... dat is in mijn geval te merken ook... Maar ik neem niet aan dat mijn opvijzel beurt van casema wilt horen.
Ik denk dat je gewoon niet te lang moet wachten en dat delen van de i-net connectie. De monteur zij dat hij het thuis zo had gedaan: hij had het modem in de uplink van een hub gepropt en dan elke comp verder op het netwerk aangesloten... op elke comp de software geinstaleerd en iedere pc kreeg volgens hem een appart ip adrres (casema werkt met dhcp). Ik dacht dat dit niet mogelijk was, maar ik heb het zelf ook nog niet geprobeert duzz... nah ik hoop dat ik je met je keuze hebt kunnen helpen... (ik denk het niet maar ff: Als casema NU echt traag gaat: gewoon ADSL nemen... de kans dat het traag gaat is niet echt groot)

• Flapmo
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10:28

Flapmo

and back is gigi!

Ik ga voor de casema, ik kan hier geen isdn adsl nemen maar dan nog zou ik misschien casema nemen. De snelheden die ik gehoord heb van mensen die het hebben zijn rond de 50-80 kb/s en daarbij komt dat de upload beter is dan die van adsl. Ik vind de adsl upload zo kut :S 8kb==weinig.
Die van casema is geloof ik niet al te best to say the least, maar daar heb ik zelf geen ervaring mee.
wat ik heb gehoord is premium juist wel goed in tegenstelling tot basic

Maar het blijft jouw keuze..

FlaPMo OUT

"The purpose of computing is insight, not numbers." -- Richard Hamming

Verwijderd

casema schijnt met premium eindelijk een normaal product te hebben geleverd, maar wat ik niet begrijp is het feit dat premium rond 60k downloadstream heeft en 100 piek kost, terwijl basic een downstream heeft van 8k en 60 PIEK kost. Wat een verhouding :? Ze zouden basic voor rond de 20,- moeten aanbieden en dat is dan nog veel.

• Thijs B
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online
Ik heb hier tijdelijk zowel adsl-fast als casema premium en ik moet zeggen dat casema premium gewoon goed is.

Als het je puur om de snelheid gaat en je hoeft de verbinding niet met andere te delen dan moet je voor adsl-fast kiezen.

Ben je een fanatieke gamer dan moet je casema premium hebben erg lage pings.

Als je met meer mensen op internet zit zou ik ook casema premium nemen je kan rustig downloaden/uploaden/surfen en zelfs online gamen zonder last van elkaar te hebben en met adsl kan dat dus niet.

premium heeft een limiet van 4gb maar tot nu toe heeft casema daar nog nooit moeilijk over gedaan dus daar hoef je je niet echt zorgen over te maken.

Als je dus niet kijkt naar de pure top snelheid dan vind ik persoonlijk dat casema premium beter is dan adsl lage pings en je kan dus surfen/emailen/gamen tegelijk zonder dat de verbinding in elkaar zakt.

ohja en heb je casema basic dan kan je beter kiezen voor een 56k6 modem bij de kpn :)

Verwijderd

Ik zit hier in Beverwijk met een wanadoo broadband premium aansluiting, en ik vindt deze niet verkeert.
Het downloaden is wel afhankelijk of je het bij een snelle surfer vadaan haalt, maar dan zit je ook wel tussen de 40 en 65 Kbyte/s.
De data limiet van casema valt wel mee, ik heb in twee weken tijd wel 6000 mb binnen gehengeld ( Divx ) en geen gezeur van casema.
Ach ik moet zeggen ik ben best tevereden al kan alles sneller.
Pagina: 1