Amber 65 voor VVW. Atlantic Explorer SWW. PV 19.2kWp -> Noord: SMA SB1.5 - SMA ZW: SMA STP 3.0- Zuid: SMA STP 4.0 - ZZO: SMA STP6.0TL, Kia Niro EV. Zappi Laadpaal
[ Voor 24% gewijzigd door Riesss op 08-01-2024 03:06 ]
Amber 65 voor VVW. Atlantic Explorer SWW. PV 19.2kWp -> Noord: SMA SB1.5 - SMA ZW: SMA STP 3.0- Zuid: SMA STP 4.0 - ZZO: SMA STP6.0TL, Kia Niro EV. Zappi Laadpaal
Liefst zou ik er gewoon een paar dakpannen voor in de plaats leggen, maar de plek is vanwege zonnepanelen amper te bereiken.
Het is al eerder aangegeven. Condenswater / regenwater wordt via de ketel afgevoerd. Dat kan nu niet meer. Ik zie de ontluchting van het riool aan de linkerzijde zitten. Deze kan je eventueel aansluiten op de pijp om het regenwater kwijt te kunnen. Dat kan een "Q en D" oplossing zijn.timpel_800 schreef op donderdag 4 januari 2024 @ 14:10:
Ik zou de smalle pijp kunnen afzagen en er een 125mm dop op kunnen drukken zodat de hele pijp aan de onderzijde afgesloten is, maar het probleem is dat er regenwater in de pijp komt. Normaal werd dit vocht waarschijnlijk verdampt door de rookgassen, maar dit blijft er nu in staan.
[ Voor 0% gewijzigd door RonnieKo op 08-01-2024 13:39 . Reden: typo zit >> zie ]
Dat gaat vast werken, maar is water wat je nu ervaart van uit de pijp, niet gecondenseerde warme binnenlucht tegen de nu koude pijp buitentimpel_800 schreef op maandag 8 januari 2024 @ 06:04:
Dus de pijp eraf en een andere pijp erop bedoel je. Bedankt.
Ik denk zelf niet dat je pijp lek is maar dat het puur condens is. Dus dat is wel iets om rekening mee te houden voor je volgende pijp. Dat moet dus een geïsoleerd model worden.
Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn AI Art YouTube kanaal
Klein beetje regen kan altijd naar binnen komen. Wordt normaalgesproken afgevoerd via condensafvoer vd ketel.The-Source schreef op maandag 8 januari 2024 @ 08:16:
[...]
Ik denk zelf niet dat je pijp lek is maar dat het puur condens is.
Als het in het voorjaar weer mooi weer is de hele handel vervangen door een nette nieuwe doorvoerpijp.