Rijstrookbegeleiding Apple Maps werkt niet bij Carplay

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhodez
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 22-09 22:16
Allen,

Deze vakantie ben ik naar Oostenrijk geweest en heb ik de Carplay van onze nieuwe auto uit kunnen testen. Diverse navigatie-apps gebruikt, maar nog niet helemaal eentje gevonden die ik prettig vindt. Apple Maps komt in de buurt. Het gekke is dat hij via Carplay rijstrookbegeleiding zou moeten doen, maar in tegenstelling tot plaatjes op internet doet hij bij mij de rijstrookbegeleiding alleen mondeling. Dus Apple Maps geeft bijvoorbeeld mondeling wel aan dat ik in de 3 linker rijstroken moet blijven bij een groot knooppunt, maar in het scherm zie ik alleen een pijl naar links of soms zelfs helemaal niets. De navigatie zelf werkt dan wel gewoon door. Heeft dit misschien te maken met een instelling of doe ik misschien ergens iets fout?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bob Popcorn
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20:24

Bob Popcorn

Plop!

Waar zou je de rijstrookbegeleiding moeten zien? Op het hoofdscherm in je auto, of in een ander schermpje bij je klokken bijvoorbeeld? Wat voor auto heb je?

[ Voor 7% gewijzigd door Bob Popcorn op 04-01-2024 14:30 ]

Kan niet stoppen met ontploffen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15-09 08:58

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

De auto zou niet uit moeten maken als hij carplay gebruikt. Dat is gestandaardiseerd. De multiscreen support voor auto’s is er nu nog niet.

Heb je Waze al geprobeerd? Die doet dat bijvoorbeeld wel zeer duidelijk. Komt ook minder vaak dan Apple maps met rare suggesties.
Of HereWeGo misschien? (Heeft tov Waze het voordeel van offline maps)

Waze vind ik beter werken dan Apple Maps. Het is net alsof Apple maps nog iets teveel foutjes bevat

[ Voor 6% gewijzigd door Hann1BaL op 04-01-2024 14:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhodez
Bob Popcorn schreef op donderdag 4 januari 2024 @ 14:30:
Waar zou je de rijstrookbegeleiding moeten zien? Op het hoofdscherm in je auto, of in een ander schermpje bij je klokken bijvoorbeeld? Wat voor auto heb je?
Het zou er zo uit moeten zien: Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Iux5wcVg6T6GN3v4cv4eWTiwoiY=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/edxVaBmGlLBdVGwUJVWPyDhO.png?f=user_large

Bij mij staat dan linksboven dus alleen een pijltje naar een bepaalde kant. Auto is een Skoda Octavia Combi PHEV.

[ Voor 3% gewijzigd door Rhodez op 04-01-2024 14:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhodez
Hann1BaL schreef op donderdag 4 januari 2024 @ 14:35:
De auto zou niet uit moeten maken als hij carplay gebruikt. Dat is gestandaardiseerd. De multiscreen support voor auto’s is er nu nog niet.

Heb je Waze al geprobeerd? Die doet dat bijvoorbeeld wel zeer duidelijk. Komt ook minder vaak dan Apple maps met rare suggesties.

Waze vind ik beter werken dan Apple Maps. Het is net alsof Apple maps nog iets teveel foutjes bevat
Ja, Waze heb ik inderdaad ook geprobeerd. Daarbij merkte ik dat hij de meldingen voor bijvoorbeeld wegwerkzaamheden ongeveer 500 meter later doorgaf dan ze daadwerkelijk startten. Ook waren er best veel meldingen, waardoor ik afgeleid werd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaiseRRuby
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 15:42
Heb een groot gedeelte van de aanwezige apps wel gebruikt. De beste navigatieapp is Google Maps. Je zou Waze kunnen doen, die is ook erg sterk maar heeft in mijn optiek geen mooie interface. Google Maps met sattelietview geeft het meest premium idee.

Apple Maps is ronduit slecht. Heb verschillende malen echt vreemde dingen gehad. Bijvoorbeeld de Monnetlaan in Utrecht, daar denkt Apple Maps dat je rechstreeks de brug op kunt rijden, nou dat is al een jaar of 8 niet meer zo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hann1BaL

Hann1BaL

KaiseRRuby schreef op donderdag 4 januari 2024 @ 14:49:
Heb een groot gedeelte van de aanwezige apps wel gebruikt. De beste navigatieapp is Google Maps. Je zou Waze kunnen doen, die is ook erg sterk maar heeft in mijn optiek geen mooie interface. Google Maps met sattelietview geeft het meest premium idee.

Apple Maps is ronduit slecht. Heb verschillende malen echt vreemde dingen gehad. Bijvoorbeeld de Monnetlaan in Utrecht, daar denkt Apple Maps dat je rechstreeks de brug op kunt rijden, nou dat is al een jaar of 8 niet meer zo.
.. is ook maar een mening.
Ik vind Waze juist veel fijner dan Google Maps. Echt gemaakt voor navigatie terwijl Google Maps voor mijn gevoel nog steeds is om iets te zoeken en niet zozeer met navigatie als eerste focus. Ik wil hiermee alleen maar zeggen dat het nogal persoonlijk is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iamerwin
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 17:48
KaiseRRuby schreef op donderdag 4 januari 2024 @ 14:49:

Heb je dat gemeld? O-)

Ik vind Google Maps erg langzaam, alsof ie altijd achter loopt. Apple Maps vind ik mooi en laatst ben ik op NUNAV gekomen. Ook mooi, maar voelt nog erg aan als beta. Dingen missen, maar de kaarten zijn (hier in Duitsland) wel compleet.

[ Voor 24% gewijzigd door iamerwin op 04-01-2024 15:18 ]

Hello. Is it me you're looking for?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL

Hann1BaL

Rhodez schreef op donderdag 4 januari 2024 @ 14:38:
[...]

Ja, Waze heb ik inderdaad ook geprobeerd. Daarbij merkte ik dat hij de meldingen voor bijvoorbeeld wegwerkzaamheden ongeveer 500 meter later doorgaf dan ze daadwerkelijk startten. Ook waren er best veel meldingen, waardoor ik afgeleid werd.
Dit vind ik heel vreemd, want is totaal niet wat ik ervaar en gebruik het doorgaans juist voor de lange internationale ritten. ook zet ik altijd het geluid uit, dus word ik niet afgeleid van de meldingen. :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hann1BaL

Hann1BaL

Hoewel je het altijd kunt melden is dat, in mijn ogen:
A. Te lastig om snel te doen als je rijdt
B. Als ik oplossingen vergelijk doe ik dat hoe goed ze werken en vind ik niet dat ik dan maar dat moet melden als er ook goed werkende alternatieven zijn.

Apple maps maakt wel wat veel foutjes. Die moeten er eerst even uit voordat ik het overweeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkEisDS
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21:04
Heb je al eens naar de instellingen gekeken? In Google Maps kun je sommige instellingen alleen benaderen via Carplay zelf en niet via je telefoon. Misschien dat dit bij Apple Maps ook is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhodez
HenkEisDS schreef op donderdag 4 januari 2024 @ 15:42:
Heb je al eens naar de instellingen gekeken? In Google Maps kun je sommige instellingen alleen benaderen via Carplay zelf en niet via je telefoon. Misschien dat dit bij Apple Maps ook is.
Ja, die heb ik al uitgebreid doorgenomen maar daar kan ik hier niets over vinden. Vandaar mijn vraag nu maar aan jullie.

Google Maps vond ik ook altijd wel het prettigst, maar ik kan niet wennen aan de nieuwe kleurenstelling. Ik merk dat ik teveel moet concentreren om te zien wat er nu daadwerkelijk wordt weergegeven, hetgeen voor rustig autorijden niet fijn is. Ook de privacy is toch wel een dingetje bij Google, dus vandaar dat ik eens aan het rondkijken ben voor een alternatief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragonhaertt
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 18:42

dragonhaertt

@_'.'

Ik gebruik zelf veel Nokia Maps ('Here')
Niet altijd het beste bij drukte en vertragingen, maar vooral in het buitenland een stuk beter in goede routes zoeken.

Google maps stuurt me geregeld een mini zandweg op, of zelfs een greppel in waar helemaal geen weg is.
'Here' durf ik ook in oost europa te vertrouwen. (ook ondersteuning voor offline maps is wel prettig in de bergen)

Truth is like a language with no native speakers left.
Its poetry is speechless and it can’t be caught in human being’s breath.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• No Hands
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 18:57
Hann1BaL schreef op donderdag 4 januari 2024 @ 15:26:
[...]

Hoewel je het altijd kunt melden is dat, in mijn ogen:
A. Te lastig om snel te doen als je rijdt
B. Als ik oplossingen vergelijk doe ik dat hoe goed ze werken en vind ik niet dat ik dan maar dat moet melden als er ook goed werkende alternatieven zijn.

Apple maps maakt wel wat veel foutjes. Die moeten er eerst even uit voordat ik het overweeg
Ik gebruik altijd Apple maps en heb echt zelden een fout. Hooguit langzaam rijdend verkeer wat al weg is als ik er kom.

Veroordeel niet, verwonder u slechts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bob Popcorn

Bob Popcorn

Plop!

Hann1BaL schreef op donderdag 4 januari 2024 @ 14:35:

Ah, ik dacht dat dat er al was, excuus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bob Popcorn

Bob Popcorn

Plop!

Rhodez schreef op donderdag 4 januari 2024 @ 14:36:
[...]

Het zou er zo uit moeten zien: [Afbeelding]

Bij mij staat dan linksboven dus alleen een pijltje naar een bepaalde kant. Auto is een Skoda Octavia Combi PHEV.
Ik zal het morgen even testen, ik heb dezelfde auto. :p

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Rhodez
Nou, haha. Ik ben er vandaag per ongeluk achter gekomen dat rijstrookbegeleiding toch ook gewoon mogelijk is. Ik wilde de pijl linksboven aanwijzen, maar tikte er tegenaan. Ineens veranderde de pijl naar rijkstrookbegeleiding incl. wegaanduiding. Blijkbaar kun je door er tegenaan te tikken dus kiezen voor uitgebreid of beknopte begeleiding. Ik denk, ik plaats het hier toch even mocht iemand anders ooit tegen hetzelfde aanlopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bob Popcorn

Bob Popcorn

Plop!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yaen2T2E83sUOBXGwZxCZbS53tU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/B3TEFA5DQWV9ewbVfCoVwgkp.jpg?f=fotoalbum_large
Ik was er ook achter :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iamerwin
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 17:48
Rhodez schreef op vrijdag 5 januari 2024 @ 14:43:
Nou, haha. Ik ben er vandaag per ongeluk achter gekomen dat rijstrookbegeleiding toch ook gewoon mogelijk is. Ik wilde de pijl linksboven aanwijzen, maar tikte er tegenaan. Ineens veranderde de pijl naar rijkstrookbegeleiding incl. wegaanduiding. Blijkbaar kun je door er tegenaan te tikken dus kiezen voor uitgebreid of beknopte begeleiding. Ik denk, ik plaats het hier toch even mocht iemand anders ooit tegen hetzelfde aanlopen.
Ha! Ik heb dat gisteren per ongeluk uitgevonden en wilde het nog even delen, maar je was me voor. 8)

Hello. Is it me you're looking for?

Pagina: 1