ligt het aan mij of word Chello steeds langzamer. de laatste 2 weken kan ik elke avond helemaal nix meer nu kan ik al haast nix meer het ligt er ook veel vaker uit, ik heb bijna het hele jaar geen problemen gehad en nu de laatste maand ofzo heel veel. hebben meer mensen hier last van???
Ja, vooral de nieuwsgroepen zijn weer op het niveau van een jaar geleden
How does it feel to be the greatest guitarist in the world? I don't know, go ask Rory Gallagher. —Jimi Hendrix quote from Rolling Stone magazine interview.
ik heb nergens last van maar ik had het probleem vorig jaar wel.. toen heb ik de helpdesk gebeld en aanegdrongen dat ze me door moesten verbinden naar de TD dat hebben ze gedaan en wat bleek: er zat ineens een filter op mijn connectie die er niet mocht zitten en die maakte mijn verbinding traag.. die hebben ze er toen snel afgehaald en ineens was alles weer lekker snel...
Waar woon je? Ik in Eindhoven, en hier is het de laatse tijd ook k*t. Al 2 maanden ligt de verbining er 10x per dag uit, en eergister en daarvoor, lag ie er helemaal uit. Ik heb wel het idee dat het iets sneller is geworden...
ik heb al sinds vannochtend constant -> verbinding weg -> verbinding tot stand -> verbinding weg -> verbinding tot stand -> verbinding weg -> verbinding tot stand enzovoort ...
Heb dat de laatste maand (net als je al zegt) ook wat vaker maar was me nog niet direct opgevallen ...
Heb dat de laatste maand (net als je al zegt) ook wat vaker maar was me nog niet direct opgevallen ...
Verwijderd
Hiero ( omgeving Arnhem ) hetzelfde probleem. 15 minuten op internet, 15 minuten weer niet ! @#$#@$*&%
Ik heb dus hetzelfde probleem sinds circa 1,5 maand.. daarvoor haalde ik supersnelheden van 100-200 KB sec. nu kom ik 's avonds niet boven de 20KB/sec. En dan heb ik geluk. Dieptepunt was 1 KB/sec..Op vrijdag 07 september 2001 14:04 schreef Future_Man het volgende:
ligt het aan mij of word Chello steeds langzamer. de laatste 2 weken kan ik elke avond helemaal nix meer nu kan ik al haast nix meer het ligt er ook veel vaker uit, ik heb bijna het hele jaar geen problemen gehad en nu de laatste maand ofzo heel veel. hebben meer mensen hier last van???
Nu is het weer rond de 20 KB/sec.
's morgens vroeg haal ik wel supersnelheden maar 's avonds als half nederland er achterzit is het huilen....
Ik heb het idee dat Chello minder bandbreedte inkoopt...
Ik hoef geen grote bestanden te downen maar als ik iets doe moet het wel snel gaan...
The Surf's Up... let's Ride...................
Ze zijn de laatste tijd veel aan het werk (ook nu bij arnhem deze week). Maar idd de laatste maand is het weer bingo. Lokaal en nationaal inet is nog te doen maar internationaal is erg bagger.
Heeft ook iets te maken met die services van above.net die lopen ook niet helemaal, plus heb ik gemerkt dat er in het overzeese verkeer een langzame router zit in engeland..
Uiteraard Chello gemailed hierover, en uiteraard geen antwoord.
Heeft ook iets te maken met die services van above.net die lopen ook niet helemaal, plus heb ik gemerkt dat er in het overzeese verkeer een langzame router zit in engeland..
Uiteraard Chello gemailed hierover, en uiteraard geen antwoord.
Ik krijg ook constant bij het openen van een nieuwe pagina, linksonderin dat icoontje met dat vergrootglaasje (zoeken naar.. http:\\xxx.xxx.nl) ? duurt ongeveer een halve sec en dan pas opnet ie em, kreeg ik eerder nooit.
Proxy aan of uit maakt niet uit.
Is dat dan steeds dezelfde site?Op vrijdag 07 september 2001 14:12 schreef rayz het volgende:
[..]
Ik heb dus hetzelfde probleem sinds circa 1,5 maand.. daarvoor haalde ik supersnelheden van 100-200 KB sec. nu kom ik 's avonds niet boven de 20KB/sec. En dan heb ik geluk. Dieptepunt was 1 KB/sec..
Nu is het weer rond de 20 KB/sec.
Want dat je Chello hebt hoeft nog geen gegarandeerde snelheid van downloaden te betekenen, sommige sites zijn gewoon traag (hebben maar een bepaalde bandbreedte tot beschikking etc) en dan is het niet zo dat jij, omdat je Chello hebt, daar wel snel kan downloaden...
Actuele storingen Donderdag 6 september 2001 (netwerk) Gisteravond hebben delen van de regio's Friesland, Flevoland en Gelderland nauwelijks tot geen verbinding gehad met het Internet in de periode van 20:00 uur tot ongeveer 22:00 uur. Vanwege de storing in Brabant is het niet mogelijk geweest om goed in te schatten wat de verstoring in deze regio's is geweest en om deze melding eerder te plaatsen. Na een analyse van de problemen is gebleken dat door de storing zowel de primary als de secondary DNS server niet bereikbaar waren, waardoor er een paar uur geen Internet mogelijk was.
Veel Sonera abbo's zijn overgenomen door Chello o.a. in Haarlem dus het aantal abbo's bij Chello stijgt enorm 
Dat houd dus in dat Sonera sneller gaat worden en Chello langzaamer in sommige steden....
Dat houd dus in dat Sonera sneller gaat worden en Chello langzaamer in sommige steden....
Nouu vandeweek lag Chello er niet uit, alleen de dns server. Als je een dns server van een andere provider had gebruikt had je verbinding gewoon gewerkt.
Hier (beek en donk)is chello da laatste tijd ook aardig brak, dns'sen die wegvallen, routers die offline zijn en weet ik veel wat meer. En ontzettend traag kan niet eens shoutcast luisteren terwijl dat nog wel een multimedia toepassing is
.
's middag gaat het nog wel maar vooral 's avonds is het echt brak.
's middag gaat het nog wel maar vooral 's avonds is het echt brak.
Chello wordt hier de afgelopen weken ook steeds trager, vooral 's avonds
sinds het op tv was de chello zo slecht is
toen begon de elende pas
soms lag ik plat
downloaden slecht
het had nooit op tv moeten komen dan had het hier nog steeds super gedraait
toen begon de elende pas
soms lag ik plat
downloaden slecht
iemand bij de PC shop hiero zei dat ze aan het werk waren daaro dus iks nap ook niet waaromz e geen mailtje hebben gestuurd ofzow
XP2600+ @ 2500mhz 1024mb Twinmos PC2700 @ CS2 WD1800JB Plextor 40x CDRW Ti 4600 ULTRA
bij mij ook ( woon namelijk ook in eibergen net als happy 3736 )Op vrijdag 07 september 2001 18:18 schreef happy3736 het volgende:
sinds het op tv was de chello zo slecht is
toen begon de elende pas
soms lag ik plat
downloaden slecht
vooral dat dns gedoe.
M`n dns vervangen en hij doet het weer.
Het is bij mij iig geval een stuk langzamer dan een jaar geleden
M`n dns vervangen en hij doet het weer.
Het is bij mij iig geval een stuk langzamer dan een jaar geleden
Als bij mij chello langzaam is dan issie overigens nog steeds sneller dan mxstream basic. Maar het is een stuk langzamer geworden met name de laatste paar weken.Op vrijdag 07 september 2001 18:24 schreef amd_ruluzzz het volgende:
Bij mij blijft mxstream lekker snel
Chello is hier de afgelopen weken ook steeds trager aan het worden. Net een half jaar geleden ging het zo'n stuk beter dan een jaar terug. En wat ik nog erger vind: het aantal storingen de afgelopen maand is ook DRASTISCH toegenomen.
[niet-serieus-mode engaged]
Ze hebben zeker een paar ouwe NT bakken gekregen van opoe Salomink en die moeten nu heel Chelloënd Nederland van internet voorzien. Ik schreeuw regelmatig bij een storing tegen de helpdesk: "Kan iemand ff die NT bak rebooten?"
[niet-serieus-mode engaged]
Ze hebben zeker een paar ouwe NT bakken gekregen van opoe Salomink en die moeten nu heel Chelloënd Nederland van internet voorzien. Ik schreeuw regelmatig bij een storing tegen de helpdesk: "Kan iemand ff die NT bak rebooten?"
Het zal wel niet, maar het zou maar wel.
inderdaad, hier in gelderland is chello ook ergggg aan het kutten de laatste tijd 
lig elke dag wel een paar keer plat
lig elke dag wel een paar keer plat
Same here (Leeuwarden), kwartiertje online, half uur offline etc...moet snel anders worden anders gaan er bakstenen vliegen.Op vrijdag 07 september 2001 14:08 schreef NetWorker het volgende:
ik heb al sinds vannochtend constant -> verbinding weg -> verbinding tot stand -> verbinding weg -> verbinding tot stand -> verbinding weg -> verbinding tot stand enzovoort ...
Chello hier levert eigenlijk zelde problemen op, maar is zoals eerder genoemd al Hilversum, en da's gewoon een top-gebied voor Chello.
Jongens, lees je mail!
Tis welliswaar voor gelderland maar tochBeste chello klant,
In de komende periode zal UPC/chello gebruik gaan maken van een nieuw klantinformatiesysteem in de regio Gelderland. Dit nieuwe systeem biedt meer mogelijkheden waardoor we beter kunnen inspelen op de wensen van onze klanten. Zo kunnen we nieuwe diensten sneller toevoegen en storingen en vragen beter afhandelen.
Tijdens het omschakelen naar dit nieuwe systeem zal de dienstverlening enige tijd worden onderbroken. De overzetting voor de regio Gelderland zal 1 september a.s. starten. Vanaf maandag 3 september a.s. maken wij daadwerkelijk gebruik van het nieuwe klantinformatiesysteem.
UPC heeft veel zorg besteed om al uw gegevens in dit nieuwe systeem op te nemen. Ondanks onze inspanningen bestaat de mogelijkheid dat u naar een web-server geleid wordt waar u de aanwijzingen, die u dan op het scherm te zien krijgt, dient op te volgen. Bij het eventueel inloggen hiervoor moet u het uitroepteken ('!') in uw wachtwoord weglaten (indien u een uitroepteken in uw wachtwoord heeft). Het kan zijn dat u in toekomstige situaties waarbij u tevens uw wachtwoord moet invullen, ook het uitroepteken in uw wachtwoord moet weglaten. Dit hangt af van de dienst waarvoor u inlogt. Voor webmail en toegang tot uw homepage kunt u gewoon uw wachtwoord met het uitroepteken (als u die heeft) blijven gebruiken.
Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben ingelicht.
Met vriendelijke groet,
UPC Nederland
Inkoopacties - HENK terug! - Megabit
It is a war here, so be a general!
Het is al 7 september hoor, als die mail goed leest zie je dat het op 3 september klaar is.Op vrijdag 07 september 2001 20:34 schreef laupro het volgende:
Jongens, lees je mail!
[..]
Tis welliswaar voor gelderland maar toch
Chello is op het moment echt extreem traag, ja ook slomer dan mxstram basic!
Er is wel kabel bij mij (huissen) maar dat is nog brakker dan chello. ligt er vaak uit en traag 35 KB/S terwijl ik 55 KB/s haal.
Op vrijdag 07 september 2001 19:40 schreef marshal het volgende:
[..]
Als bij mij chello langzaam is dan issie overigens nog steeds sneller dan mxstream basic. Maar het is een stuk langzamer geworden met name de laatste paar weken.
Hier ook een gebruiker van Chello. Ik had 1.5 maand geleden ook een zeer slechte verbinding (tot op een gegeven moment geen verbinding meer). Bleek de demping van het signaal te hoog te zijn. Zouden ze langskomen om metingen uit te voeren, maar daar heb ik nooit wat van gehoord (een paar dagen deed ie het weer). Maar de laatste tijd (2 weken ofzo) is de verbinding weer rrug traag aan het worden. 'S ochtens tot 's middags is het redelijk, maar 's avonds gewoon bagger! Moet je dan altijd blijven bellen om een snelle verbinding te behouden
. Ohw ja, en ze geven nog geen support voor XP (logisch, maar toch irri). K wacht nog even af totdat mn verbinding weer gaat wegvallen. Suc6 iedereen met een Chello verbinding 
edit:
ohw ja, Rotterdam hier...
ohw ja, Rotterdam hier...
Precies, ik heb echt wel rekening gehouden met die mededeling... maar de storingen en de traagheid gaan gewoon door... misschien hebben ze niet in de gaten dat het onderhoud plegen afgelopen is
Het zal wel niet, maar het zou maar wel.
Packageloss, time-outs, supertrage downloads, websites doen er enorm lang over om te laden...
Chello
Chello
Ik heb ze maar ff gebeld, er is zoals altijd een storingsmelding van gemaakt, daar hoor je dan nooit meer iets van al zeggen ze dat ze terug zullen bellen.
De vorige keer dat ik deze problemen had duurde het een dag of 5 voordat het werd opgelost
De vorige keer dat ik deze problemen had duurde het een dag of 5 voordat het werd opgelost
That's the spirit! ChelloOp vrijdag 07 september 2001 20:52 schreef Pc123 het volgende:
Chello
Hier in Leeuwarden, en dan speciaal in deze wijk zijn ze ook lekker bezig. Chello en Priority (bellen via de kabel dus) is soms net een knipperlicht. Dit is knap vervelend 
Ik heb vandaag maar weer eens aan de telefoon gehangen, en ze wisten van niks maar ze zouden er een notitie van maken.
Als 'ie up is, is 'ie wel gewoon snel. Van de goeie servers altijd rap naar 150KB/sec, dus dat zit wel snor.
Ik heb vandaag maar weer eens aan de telefoon gehangen, en ze wisten van niks maar ze zouden er een notitie van maken.
Als 'ie up is, is 'ie wel gewoon snel. Van de goeie servers altijd rap naar 150KB/sec, dus dat zit wel snor.
Hier is ie dus meestal wel up, ook lang niet altijd, maar als ie dan up is dan is ie vaak superlangzaam.Op vrijdag 07 september 2001 22:13 schreef Crazy A het volgende:
Hier in Leeuwarden, en dan speciaal in deze wijk zijn ze ook lekker bezig. Chello en Priority (bellen via de kabel dus) is soms net een knipperlicht. Dit is knap vervelend
Verwijderd
http://forum.computertotaal.nl/forum/Forum11/HTML/000774.html
Gelderland ..... nu weer OK, althans hier....
Gelderland ..... nu weer OK, althans hier....
Ok dan. Ik ben ook niet tevreden over chello. Jah, dat het er af en toe uit ligt, ok, maar dat ze nog niet eens een fatsoenlijke service kunnen bieden. Elke dag ligt de verbinding er uit, en elke dag stuur ik een mailtje. Ik krijg geen reactie, en 0900 nummers kan ik niet bellen, want die zijn afgeslotenOp vrijdag 07 september 2001 22:55 schreef Pc123 het volgende:
![]()
Chello
![]()
Verwijderd
Ik wilde eigenlijk net zelf een topic openen over de traagheid van Chello. Ik mag blij zijn als ik nog de helft haal van mijn normale snelheid die voorheen toch wel tot 160K ging.
Ik dacht zelf dat het er aan zou liggen dat ik nu ook telefonie via de kabel heb. Mijn vraag is dan ook of dit nog enige invloed heeft op de snelheid van je kabelverbinding.
Zoja dan schop ik telefonie er over de kabel heel snel uit, nadat ik eerst heb lopen kankeren dat ze me dat vantevoren wel eens hadden mogen vertellen. Was ik er namelijk nooit aan begonnen
Ik dacht zelf dat het er aan zou liggen dat ik nu ook telefonie via de kabel heb. Mijn vraag is dan ook of dit nog enige invloed heeft op de snelheid van je kabelverbinding.
Zoja dan schop ik telefonie er over de kabel heel snel uit, nadat ik eerst heb lopen kankeren dat ze me dat vantevoren wel eens hadden mogen vertellen. Was ik er namelijk nooit aan begonnen
ook hier problemen (Arnhem), lange periodes offline.
Ik DURF niet eens te klagen, bang dat er iemand met zijn incompetente vingertjes aan mijn verbinding gaat zitten, die het vervolgens FLINK verprutst en dan zit ik met de gebakken peren. Toen ik langer dan 2 uur offline ging heb ik zelfs mijn Linuxbak gereboot...domdomdom natuurlijk
want uiteraard lag daar niet het probleem. Maar toch ga je twijfelen, hoewel ik dat gewoon niet meer moet doen.
Ik toost op Chello! en flink ook! (ja je moet toch wat als je niet kan internetten
)
Ik DURF niet eens te klagen, bang dat er iemand met zijn incompetente vingertjes aan mijn verbinding gaat zitten, die het vervolgens FLINK verprutst en dan zit ik met de gebakken peren. Toen ik langer dan 2 uur offline ging heb ik zelfs mijn Linuxbak gereboot...domdomdom natuurlijk
Ik toost op Chello! en flink ook! (ja je moet toch wat als je niet kan internetten
ach...in een volgend leven lach je er om!
Verwijderd
hu ..?? dns veranderen
hoe dat dan en hoe doe ik dat??
zat namelijk net weer eens 4 uur zonder int.
alvast bedankt.
zat namelijk net weer eens 4 uur zonder int.
alvast bedankt.
Zelf DNS gaan draaien, of kijken of chello nog meer nameservers gebruikt dan op je abo-briefje staat, met "nslookup -q=ns chello.nl" (werkt waarschijnlijk niet in win98, wel in win2k). Zal het resultaat ff posten:Op vrijdag 07 september 2001 23:48 schreef jotronix het volgende:
hu ..?? dns veranderenhoe dat dan en hoe doe ik dat??
alvast bedankt.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
| C:\>nslookup -q=ns chello.nl Server: ns1.wxs.nl Address: 195.121.1.34 Non-authoritative answer: chello.nl nameserver = ns01.chello.nl chello.nl nameserver = ns02.chello.nl chello.nl nameserver = ns1.upc.nl ns01.chello.nl internet address = 212.83.68.130 ns02.chello.nl internet address = 212.83.68.131 ns1.upc.nl internet address = 212.142.28.66 |
212.83.68.130, 212.83.68.131, 212.142.28.66 zijn dus geldige nameservers voor jou om te gebruiken. Op je abo-briefje staan er maar 2, dus misschien dat die ene die hierboven extra bijstaat, wat beter werkt bij jou.
Kun je wel gewoon een ipadres pingen? Als je namelijk ook niet bijv. het ipadres dat bij www.chello.nl hoort (212.83.64.248) kan pingen, heb je aan andere nameservers niets....zat namelijk net weer eens 4 uur zonder int.
ach...in een volgend leven lach je er om!
Verwijderd
thanks....voor de tip*D
zal chello ff bellen of ze het spul weer plat kunnen gooien hehehe kan ik ff proberen of het effect heeft
zal chello ff bellen of ze het spul weer plat kunnen gooien hehehe kan ik ff proberen of het effect heeft
Hier (ook in Gelderland) is het weer eventje redelijk goed, maar het is pas ochtend...
Verwijderd
gisteravond was het ruim 14x ISDN.
Gelderland-midden krijgt zijn zaakjes weer op orde na de problemen van boven (zie mijn reaktie van gisteren)
Test via:
http://subscriber.chello.nl/support/
Behaalde download snelheid: 1275 Kbit/sec
159.4 KByte/sec
19.9 x ISDN
De behaalde snelheid is: perfect
Conclusie: Op dit moment heeft u een perfecte download snelheid
Gelderland-midden krijgt zijn zaakjes weer op orde na de problemen van boven (zie mijn reaktie van gisteren)
Test via:
http://subscriber.chello.nl/support/
Behaalde download snelheid: 1275 Kbit/sec
159.4 KByte/sec
19.9 x ISDN
De behaalde snelheid is: perfect
Conclusie: Op dit moment heeft u een perfecte download snelheid
is dit idd waar???hoe meer dataverkeer je maakt , hoe langzamer je internet wordt.
als je nog moet betalen is je internet vrij snel (oh snel internetten toch maar betalen), en daarna weer langzaam
Verwijderd
Heb jij dat ook al... ik ook kloteOp vrijdag 07 september 2001 14:29 schreef KillerAce_NL het volgende:
Ik krijg ook constant bij het openen van een nieuwe pagina, linksonderin dat icoontje met dat vergrootglaasje (zoeken naar.. http:\\xxx.xxx.nl) ? duurt ongeveer een halve sec en dan pas opnet ie em, kreeg ik eerder nooit.
Nee hoor das bullshit.Op zaterdag 08 september 2001 12:48 schreef Future_Man het volgende:
[..]
is dit idd waar???
Verwijderd
LOL !
Ik heb hier (Ermelo) ook chello en ik zit nog steeds gewoon aan de 200 kbps down en 16 up
En zonder storingen
Maarja, verschil moet er wezen
Ik heb hier (Ermelo) ook chello en ik zit nog steeds gewoon aan de 200 kbps down en 16 up
En zonder storingen
Maarja, verschil moet er wezen
Mhhh, deze had van mij moeten zijn maar m'n pokke broertje was nog ingelogtOp zaterdag 08 september 2001 13:17 schreef Mister_Mark het volgende:
LOL !
En zonder storingen
Maarja, verschil moet er wezen![]()
Verwijderd
Chello Regio Arnhem.
Dinsdag 4 september van 19.00 tot 22.40 geen internet.
Vrijdag 7 september van 21.00 tot 23.00 geen internet.
Zelfs de helpdesk was niet bereikbaar, meer dan 15 minuten wachttijd.
De laatste maand is het weer kl###, veel uitvallende verbindingen en de helpdesk is niet thuis of zit zelf te internetten via de telefoonlijn (steeds in gesprek).
Dinsdag 4 september van 19.00 tot 22.40 geen internet.
Vrijdag 7 september van 21.00 tot 23.00 geen internet.
Zelfs de helpdesk was niet bereikbaar, meer dan 15 minuten wachttijd.
De laatste maand is het weer kl###, veel uitvallende verbindingen en de helpdesk is niet thuis of zit zelf te internetten via de telefoonlijn (steeds in gesprek).
Hier ook regio Arnhem, het internet gaat nu weer als een slak, maximaal 20 kb/sec, gigantisch veel packageloss, superhoge ping.

CHELLO SUCKS
Verwijderd
Ik heb slownera, en in het beging was het vooral SLOW, maar de laatste tijd viel het mee...
Sinds deze week is het weer begonnen, vooral 's avonds geen of heeeeeel traaaaaaaaaaag internet
Na ja, hopelijk is het snel over.
We zitten in hetzelfde schuitje
We zitten in hetzelfde schuitje
Aantal storingen is wel enorm toegenomen, maar snelheid is nog steeds ok in arnhem.
Is gewoon klote de laatste tijd...
Dit heb ik nu al eeen week zo... In gelderland, normaal was het perfect...(200kb/s)
Resultaten download test
Behaalde download snelheid: 128 Kbit/sec
16.0 KByte/sec
2.0 x ISDN
De behaalde snelheid is: laag
Indien dit vaker voor komt (herhaal de test op verschillende tijdstippen op de dag en vergelijk de meet waarden) wordt U geadviseerd contact op te nemen met de helpdesk
Dit heb ik nu al eeen week zo... In gelderland, normaal was het perfect...(200kb/s)
Resultaten download test
16.0 KByte/sec
2.0 x ISDN
Indien dit vaker voor komt (herhaal de test op verschillende tijdstippen op de dag en vergelijk de meet waarden) wordt U geadviseerd contact op te nemen met de helpdesk
Ik heb precies hetzelfde probleem.Op zaterdag 08 september 2001 18:07 schreef koentjuh het volgende:
Is gewoon klote de laatste tijd...
Resultaten download test
16.0 KByte/sec
2.0 x ISDN
Pagina: 1