Internetproblemen zodra ik Call of Duty speel

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjoe
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 25-04 17:47

sjoe

Klik hier

Topicstarter
Sinds een paar weken ervaar ik het volgende probleem;

Op het moment dat ik op mijn PC, bekabeld internet, Call of Duty speel, ervaart iedereen in het huis internetproblemen, of ze bekabeld of via WiFi verbonden zijn. Ook tijdens CoD spelen heb ik het eerste (half) uur constante lagspikes, van een ping van 5 naar 200 naar 999 en weer terug. Ik mis hele secondes tijdens het spelen.

In-game heb ik on-demand texture streaming al uitgeschakeld, verder zie ik geen netwerkverbruik van andere applicaties op deze pc. Overigens wordt deze pc enkel voor gaming gebruikt.

Ik heb al meermaals alle routers en het glas gereset maar dit helpt niet.

Voordat ik het spel zelf opnieuw installeer, is er iets wat ik verder zou kunnen onderzoeken?

Ik heb glas van KPN, de setupbox staat in bridge modus en heeft een directe verbinding met mijn Deco systeem. De Deco router hangt in de meterkast naast de KPN box. Via een switch lopen er kabels naar o.a. zolder waar het in een tweede switch uitkomt welke het verdeeld naar o.a. mijn PC en een Deco access point.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kasper1985
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 21-09 12:59
De KPN box (Experiabox?) heeft volgens mij geen bridge mode.

Je zou eens de kabel voor zolder direct in de KPN box kunnen steken dus de PC direct op de experiabox. Zo sluit je de devolo’s uit. Hoogstwaarschijnlijk ergens ene configuratie die niet goed staat. Zijn het managed of unmanaged switches? Merk/type?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonnieKo
  • Registratie: December 2020
  • Nu online
sjoe schreef op donderdag 4 januari 2024 @ 13:15:
Ik heb glas van KPN, de setupbox staat in bridge modus en heeft een directe verbinding met mijn Deco systeem. De Deco router hangt in de meterkast naast de KPN box. Via een switch lopen er kabels naar o.a. zolder waar het in een tweede switch uitkomt welke het verdeeld naar o.a. mijn PC en een Deco access point.
Welke Experiabox van KPN heb je dan? Zover ik weet heeft geen Experiabox van KPN de mogeljkheid voor "bridge-modus". Dus wat je gedaan hebt is een raadsel.

Vanuit de eerste Deco zit het hele netwerk bekabeld? Dus via switches e.d.? Zet dan eens de kabel van de PC eens rechtstreeks op de Experiabox. En kijk of de rest van het netwerk stabiel blijft. De Deco's mogen dan in AP-modus.