Ik heb recentelijk een nieuwe computer gebouwd die verbonden is aan 2 monitoren (MSI Optix G241 23.8" 1920 x 1080 144 Hz) via Display Port, en een 3e verbonden TV (SAMSUNG) scherm via HDMI, deze is echter meestal niet actief/in gebruik.
Deze zijn allen verbonden aan mijn grafische kaart (MSI MECH 2X OC Radeon RX 6650 XT 8 GB). Ik gebruik al jaren een 2-3 monitor set-up zonder enkele problemen. Na het bouwen van de nieuwe computer ging dit ook prima voor een tijdje, totdat..
Mijn tweede scherm op Standby modus ging (ik verwacht dat dit gebeurde toen ik afwezig was en het scherm van screensaver naar slaapmodus ging), en hij wil nu niet meer aan.
Wanneer ik mijn scherm uitschakel (van Standby) en weer aan, blijft hij een tijdje zwart, voordat er "DP No Signal" op het scherm komt en hij weer op Standby modus gaat.
Ik heb het volgende al geprobeerd:
Het is mij onduidelijk hoe ik dit probleem kan oplossen.
Mocht er extra informatie nodig zijn hoor ik het graag!
Deze zijn allen verbonden aan mijn grafische kaart (MSI MECH 2X OC Radeon RX 6650 XT 8 GB). Ik gebruik al jaren een 2-3 monitor set-up zonder enkele problemen. Na het bouwen van de nieuwe computer ging dit ook prima voor een tijdje, totdat..
Mijn tweede scherm op Standby modus ging (ik verwacht dat dit gebeurde toen ik afwezig was en het scherm van screensaver naar slaapmodus ging), en hij wil nu niet meer aan.
Wanneer ik mijn scherm uitschakel (van Standby) en weer aan, blijft hij een tijdje zwart, voordat er "DP No Signal" op het scherm komt en hij weer op Standby modus gaat.
Ik heb het volgende al geprobeerd:
- Recentelijk een nieuwe Display Port kabel gekocht, om op mijn grafische kaart aan te sluiten (ik dacht dat het misschien aan de kabel lag, maar ben hier niet van overtuigd). De kabel lijkt prima te werken.
- Ik had een nieuwe kabel nodig voor aansluiting op mijn nieuwe grafische kaart, dit was bij mijn vorige set-up een convert. Het probleem begon pas na de kabel in gebruik was genomen (en prima werkte).
- - De werkende monitor gebruikt een andere DP kabel.
- De monitor uit en in-geschakeld.
- De computer opnieuw opgestart.
- BIOS instellingen bekeken, maar kon geen oplossing vinden (tips zijn hier welkom).
- De DP poorten op de monitors en grafische kaart gewisseld. Dit liet het tweede scherm tijdelijk werken, tot hij (denk ik) weer in slaap modus ging.
- Rondgekeken in AMD Software: Adrenaline Edition (v23.12.1), maar geen oplossingen gevonden (tips zijn ook hier welkom).
- Monitor en display drivers gedeïnstalleerd en opnieuw geïnstalleerd.
Het is mij onduidelijk hoe ik dit probleem kan oplossen.
Mocht er extra informatie nodig zijn hoor ik het graag!
Gigabyte B650 AORUS ELITE AX | AMD Ryzen 5 7600X | MSI Radeon RX 6650 XT MECH 2X 8G OC | G.Skill Ripjaws S5 F5-5600J2834F16GX2-RS5K | Samsung 980 Pro