pakket voor de deur gestolen, hoe mee omgaan?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dfbt
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 10:40
Beste allemaal,

Ik heb bij een webwinkel een bestelling geplaats van Pokémon kaarten bedoeld als cadeau voor een familielid op 22-12-2023 voor ongeveer 125 EU. deze werden na kerst op woensdag 27-12 verstuurd en op 28-12 kreeg ik rond 12:00 een e-mail dat het pakket geleverd was. Aangezien ik niet thuis was op dat moment, maar op mijn werk dacht ik (dit zal wel bij 1 van mijn buren liggen)
Bij thuiskomst een briefje door de bus , met grote verbazing stond erop: dit pakket is buiten onder een bankje gezet. Mijn voordeur grenst direct aan de stoep en ik heb aan beide zijkanten tot de buren wat ruimte voor een bankje, plantje. Daar staat dus een houten bankje, maar geen pakket. Nog een keer op het briefje kijken, stond aangevinkt neerzet toestemming. ( dit heb ik dus echt niet gedaan, ik heb nog een mailtje van betreffend postbedrijf dat het pakket rond 12:00 aankomt waar ik dus wel op wijzig afleveradres of neerzet toestemming in staat, maar daar heb ik niks mee gedaan. ook nergens online of bij mijn verzending is dit terug te vinden. Direct het postbedrijf opgebeld en die gaven aan dat ik een formulier moest invullen die opgestuurd moest worden naar de betreffende webshop. Dat heb ik de dag erna gelijk gedaan ( formulier kwam een dag later in mijn inbox) vrijdag de 29e een reactie van de webshop dat ze dit gingen onderzoeken en na 2 werkdagen bij mij terug gingen komen. Elke dag gevraagd via de whatsapp klantenservice lijn of een update was. ondertussen alweer 4-1 en vandaag weer contact gehad en ik krijg maar steeds een terugkoppeling dat het postbedrijf geen reactie heb gegeven. ze geven ook aan, dat als er geen neerzet toestemming is geweest en het pakket is niet ontvangen dat het postbedrijf dit moet compenseren en de webwinkel het pakket opnieuw kan afsturen. (maar neerzet toestemming heeft de pakketbezorger dus zelf aangevinkt)

Kan ik hier nog iets verder mee doen? Moet er nog aangifte gedaan worden. Pakket is wel door de bezorger neergezet (dat is te zien op mijn camera deurbel, dat het pakket weg is gehaald is niet te zien, iemand die vanaf de andere kant van de wijk komt, komt ook echt niet in beeld. in de straatapp ook al gevraagd of iemand dit eventueel gepakt hebt om schade te voorkomen maar nee niemand. (het regende die paar dagen super veel) dus pokemon kaarten zou ik natuurlijk zelf nooit een neerzettoestemming hebben gegeven) .

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 28-06 20:13
Mijn pakket raakte kwijt tijdens het verzenden
Dan kunt u de verkoper hierop aanspreken. De verkoper is verantwoordelijk voor de verzending. Het is aan de verkoper om bij de bezorgdienst uit te zoeken wat er is mis gegaan. Zegt de verkoper dat het product wel aan u is afgeleverd? Dan moet de verkoper dat aantonen.

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Panzer_V
  • Registratie: April 2004
  • Nu online
En weer het standaard verhaal. Jij hebt niets met de pakketbezorger/dienst te maken. Alleen met de verkoper.

Mailen dat je het product niet ontvangen hebt en deze alsnog wenst te ontvangen, anders koop ontbinden en geld terug vragen.

Als jij nooit neerzettoestemming gegeven hebt is het aan hun te bewijzen dat jij dat wel gedaan zou hebben.

Ik doe wat ik kan, zodoende blijft er veel liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReVision.
  • Registratie: Juli 2019
  • Niet online
*knip* Offtopic. Dit topic is niet bedoeld om eigen ervaringen te delen.

[ Voor 97% gewijzigd door Yorinn op 04-01-2024 15:37 ]

hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mandrake466
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 11-06 08:10
Weet je ZEKER dat het pakket is achtergelaten door de bezorger?
Zoja, kan je het pakket zien op de camerabeelden?

[ Voor 3% gewijzigd door Mandrake466 op 04-01-2024 15:01 ]

Windows 11 Pro, I7-12700K, MSI MPG Z690 EDGE WIFI DDR4, MSI RTX 3090 TI Suprim X 24G, Noctua NH-D15 chromax black, Corsair Vengeance LPX 3200C16 128GB, Seasonic Prime TX-850, Samsung 980 Pro 2TB, Fractal Design Torrent

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeFoRcE
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 12:42

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

Geen buren links of rechts met videobeelden?

Professioneel Heftruck Syndroom

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Duke of Savage
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 27-06 15:19
Mandrake466 schreef op donderdag 4 januari 2024 @ 15:00:
Weet je ZEKER dat het pakket is achtergelaten door de bezorger?
Zoja, kan je het pakket zien op de camerabeelden?
Het staat letterlijk in de OP... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wild Chocolate
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 12:51
Inderdaad contact opnemen met de verkoper. Je hebt in ieder geval het geluk (bij een ongeluk), dat de bezorger op het briefje heeft aangegeven dat het buiten neergezet is, dan is daar in ieder geval geen discussie over...

Edit: ik zou ook even screenshots maken van de tracking-info. Als je wèl neerzettoestemming had gegeven, zou dat volgens mij in de tracking-info moeten verschijnen. Dus dat is "jouw" bewijs dat je geen toestemming hebt gegeven. Want de winkel zal wel gaan roepen dat je wel toestemming hebt gegeven, laat hun dat dan maar bewijzen...

[ Voor 43% gewijzigd door Wild Chocolate op 04-01-2024 15:16 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thaicecube
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 27-11-2024
Duke of Savage schreef op donderdag 4 januari 2024 @ 15:07:
[...]

In de OP staat dat er op het briefje staat dat dat zo is, de vraag van @Mandrake466 is "Heb je bewijs" of "Kan de bezorger het ook gewoon lekker zelf gehouden hebben"

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ReVision.
  • Registratie: Juli 2019
  • Niet online
thaicecube schreef op donderdag 4 januari 2024 @ 15:12:
[...]

In de OP staat dat er op het briefje staat dat dat zo is, de vraag van @Mandrake466 is "Heb je bewijs" of "Kan de bezorger het ook gewoon lekker zelf gehouden hebben"
Lees de laatste alinea eens, het staat er toch echt hoor.

hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sparkiee
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 13-06 14:06
Dus je hebt gezien dat het wel is neergezet. Dan is het dus wel geleverd en lijkt het erop dat het gestolen is.
Heel erg sneu dit, maar het lijkt er dus op dat de bezorger het wel geleverd heeft. Raar dat hij het dan op zo een makkelijke plek gewoon neer zet. En ook raar dat ze dit doen zonder dat jij dit aangegeven hebt. Ik weet niet of de verkoper hier nog iets mee moet doen. Ik weet ook niet of jij dit kunt gaan eisen bij de verkoper of desnoods de bezorger. Als echt duidelijk te zien is dat de bezorger het neer zet dan lijkt het meer een geval van diefstal.
Neem anders eens contact op met de wijkagent?

https://www.strava.com/athletes/ralfv

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• MrMonkE
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11-05 15:45

MrMonkE

★ EXTRA ★

Sparkiee schreef op donderdag 4 januari 2024 @ 15:13:
Dus je hebt gezien dat het wel is neergezet. Dan is het dus wel geleverd.
Pleur maar in de tuin is toch geen levering.

★ Lijkt joop.nl wel hier ★

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Duke of Savage
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 27-06 15:19
thaicecube schreef op donderdag 4 januari 2024 @ 15:12:
[...]

Omdat een volledige post lezen kennelijk een uitdaging is heb ik hier een quote voor je uit de OP:
Pakket is wel door de bezorger neergezet (dat is te zien op mijn camera deurbel, dat het pakket weg is gehaald is niet te zien

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 63072

Dus je hebt gezien dat het wel is neergezet. Dan is het dus wel geleverd en lijkt het erop dat het gestolen is.
Heel erg sneu dit, maar het lijkt er dus op dat de bezorger het wel geleverd heeft.
Nee, er is pas geleverd als het pakket is overhandigd aan de geadresseerde of iemand op dat adres die dat pakket mocht accepteren. Of als de TS akkoord was gegaan met buiten neerzetten, wat hij aangeeft nioet te hebben gedaan.

Er is juridisch niet geleverd!
MrMonkE schreef op donderdag 4 januari 2024 @ 15:14:
[...]

Pleur maar in de tuin is toch geen levering.
Pleur maar in de tuin is dus ook geen levering, tenzij je vooraf akkoord ben gegaan dat geleverd kan worden door het in de tuin te pleuren.

https://www.charlotteslaw...echt-wanneer-er-geleverd/

Of vanuit het oogpunt van de winkeliers geschreven: https://www.thuiswinkel.o...-hebben-ontvangen-wat-nu/

En tenslotte RTL met letterlijk het over de schutting gepleurde pakketje:

https://www.rtlnieuws.nl/...en-plichten-wet-juridisch

TS staat dus in zijn recht om het geld terug te eisen. Maar dat is, tenzij met CC is betaald of via een machtiging, makkelijker gezegd dan gedaan. Worst case moet hij naar de rechter. Vanwege strijdbedrag kan dat zonder advocaat en is hoger beroep niet mogelijk, Dat is dus te overzien.

[ Voor 48% gewijzigd door Anoniem: 63072 op 04-01-2024 15:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11:17

The Zep Man

🏴‍☠️

ondertussen alweer 4-1 en vandaag weer contact gehad en ik krijg maar steeds een terugkoppeling dat het postbedrijf geen reactie heb gegeven. ze geven ook aan, dat als er geen neerzet toestemming is geweest en het pakket is niet ontvangen dat het postbedrijf dit moet compenseren en de webwinkel het pakket opnieuw kan afsturen.
Bullshit. Neem contact op met de webwinkel en geef aan dat zij niet goed hebben geleverd. Hoe zij dat verder afhandelen met het postbedrijf is niet jouw zorg.

Hoe heb je betaald voor deze order? Als het bedrijf niet meewerkt:

• Kredietkaart of PayPal: geschil openen.
• iDeal: contact opnemen met je rechtsbijstandverzekering. Heb je die niet? Dan kan je alleen via dure, tijdrovende juridische stappen aan de slag. Zie dit als een les met een prijs van 125 EUR.

[ Voor 20% gewijzigd door The Zep Man op 04-01-2024 15:21 ]

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 28-06 20:13
Het is niet geleverd. TS heeft het pakket niet in handen gehad of op de door hem/haar gewenste plek afgeleverd gekregen.

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

The Zep Man schreef op donderdag 4 januari 2024 @ 15:18:
[...]

Bullshit. Neem contact op met de webwinkel en geef aan dat zij niet goed hebben geleverd. Hoe zij dat verder afhandelen met het postbedrijf is niet jouw zorg.

• iDeal: contact opnemen met je rechtsbijstandverzekering. Heb je die niet? Dan kan je alleen via dure, tijdrovende juridische stappen aan de slag. Zie dit als een les met een prijs van 125 EUR.
Duur valt juist door het lage bedrag wel mee, grifierecht is 87 euro bij kantonrechter en door het lage strijdbedrag is hogerberoep niet mogelijk.

Dan kost het je wel tijd, want je moet zelf verdiepen in waaraan de dagvaarding moet voldoen en een goede dagvaarding schrijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcm360
  • Registratie: December 2006
  • Niet online

dcm360

Moderator Discord

HD7767 powered

En iedereen hierboven heeft er rustig overheengelezen dat er al contact is met de webwinkel, en dat de webwinkel in afwachting is van een reactie van de vervoerder. Hoewel het misschien vervelend is, is wachten op dit moment het enige wat je kan doen, al zou je met de webwinkel kunnen overeenkomen wat de uiterste oplostermijn is om er wat druk op te zetten. Aangifte doen is een mogelijkheid (maar geen verplichting), en moet je vooral los zien van de verplichting van de winkel om leveren.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• dfbt
Laten we vooral geen discussie met elkaar voeren :D
Ik bestel iets op een webwinkel voor 125 euro en het pakket is buiten voor de deur op een makkelijk zichtbare plek (gewoon aan de stoep) neergezet. (bevestigd door camera. postbezorger loopt terug zonder en rijd weg) 5 uur later thuiskomst is pakket weg. Ik heb daadwerkelijk geen toestemming gegeven om het neer te zetten, en inderdaad dit zou een postbedrijf dus moeten oplossen.

Ik snap niet dat dit een harde leer les kan zijn, kunnen we vandaag de dag gewoon niks meer online bestellen via Ideal en moet je alles maar online met een creditcard betalen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opifex
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 14:01
dcm360 schreef op donderdag 4 januari 2024 @ 15:33:
En iedereen hierboven heeft er rustig overheengelezen dat er al contact is met de webwinkel, en dat de webwinkel in afwachting is van een reactie van de vervoerder.
Waar jij rustig overheengelezen hebt is dat de webwinkel al wel een uitspraak heeft gedaan. Namelijk dat het postbedrijf het moet compenseren als het pakket zoek is geraakt. Dat is natuurlijk je reinste onzin, en wil zeggen dat de webwinkel er zich makkelijk van af wil maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dfbt
The Zep Man schreef op donderdag 4 januari 2024 @ 15:18:
[...]

Gewoon met iDeal, rechtsbijstandverzekering heb ik wel, maar heeft dat zin om die nu al in te schakelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcm360
  • Registratie: December 2006
  • Niet online

dcm360

Moderator Discord

HD7767 powered

Opifex schreef op donderdag 4 januari 2024 @ 15:35:
[...]

Waar jij rustig overheengelezen hebt is dat de webwinkel al wel een uitspraak heeft gedaan. Namelijk dat het postbedrijf het moet compenseren als het pakket zoek is geraakt. Dat is natuurlijk je reinste onzin, en wil zeggen dat de webwinkel er zich makkelijk van af wil maken.
Nouja, wellicht gaat het postbedrijf daadwerkelijk de winkel compenseren als het kwijt is, ik weet niet wat de afspraken daar zijn? Dit staat verder compleet los van de leveringsverplichting van de winkel aan de TS en is daarmee op zich ruis. Dat de winkel nog wacht op een reactie van het postbedrijf is wel relevant, dus daar haakte ik op in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11:17

The Zep Man

🏴‍☠️

dfbt schreef op donderdag 4 januari 2024 @ 15:36:
Gewoon met iDeal, rechtsbijstandverzekering heb ik wel, maar heeft dat zin om die nu al in te schakelen?
Alleen als de webwinkel niet meewerkt. Ik neem aan dat je 125 EUR wel 'even' kan missen, dus wacht het nog even af.

Wat de webwinkel niet netjes doet is dat ze de reactie van het postbedrijf afwachten. Ongeacht de reactie van het postbedrijf kunnen ze gewoon overgaan op een vergoeding van/het opnieuw versturen van zaken naar jou. Jij hebt namelijk niets te maken met waar het proces stokte (bij de verkoper, bij de vervoerder, ...). Ik ben daarom benieuwd hoe ze de verdere afhandeling doen. Hou je vinger op de pols (en je dossier op orde) om zo te voorkomen dat uitstel afstel wordt.

Oh, en bestel volgende keer met PayPal. Je kan via PayPal je saldo opwaarderen via iDeal, wat handig is als je geen kredietkaart hebt. Dat is allemaal gratis, en daarmee heb je kopersbescherming. Bij een slecht dossier of het verstrijken van deadlines aan de kant van de verkoper krijgt de koper bij een geschil automatisch gelijk en krijgt die zijn geld terug.

[ Voor 19% gewijzigd door The Zep Man op 04-01-2024 15:50 ]

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• fopjurist
  • Registratie: Mei 2021
  • Niet online

fopjurist

mr.drs. fopjurist

Anoniem: 63072 schreef op donderdag 4 januari 2024 @ 15:30:
[...]

Duur valt juist door het lage bedrag wel mee, grifierecht is 87 euro bij kantonrechter en door het lage strijdbedrag is hogerberoep niet mogelijk.

Dan kost het je wel tijd, want je moet zelf verdiepen in waaraan de dagvaarding moet voldoen en een goede dagvaarding schrijven.
Daar komen de kosten van betekening nog bij. Later dit jaar treedt het Tijdelijk besluit experiment nabijheidsrechter in werking. Dan kun je voor 87 euro naar de rechter door een formuliertje in te vullen ipv een dagvaarding te schrijven. Bij winst krijg je de 87 euro terug, bij verlies moet je een klein bedrag betalen voor de kosten van de wederpartij. Het experiment is niet landelijk, maar als @ReVision. of de verkoper onder het arrondissement van de rechtbanken Den Haag, Overijssel, Rotterdam of Zeeland-West Brabant valt, zou ik later dit jaar zeker zo'n procedure starten, als het nog niet is verjaard (in zijn geval vijf jaar na de ontbinding).

Beschermheer van het consumentenrecht

Acties:
  • +1 Henk 'm!

dfbt schreef op donderdag 4 januari 2024 @ 15:34:
Laten we vooral geen discussie met elkaar voeren :D
Ik bestel iets op een webwinkel voor 125 euro en het pakket is buiten voor de deur op een makkelijk zichtbare plek (gewoon aan de stoep) neergezet. (bevestigd door camera. postbezorger loopt terug zonder en rijd weg) 5 uur later thuiskomst is pakket weg. Ik heb daadwerkelijk geen toestemming gegeven om het neer te zetten, en inderdaad dit zou een postbedrijf dus moeten oplossen.
Maar dat is dus, zoals al aangegeven, juridisch onjuist.

Niet de bezorger moet dit oplossen, de verkoper is degene die verantwoordelijk is voor de levering die niet heeft plaatsgevonden. De verkoper moet het vervolgens zelf uitzoeken met de bezorger, een partij waar hij, niet jij, een overeenkomst mee heeft!
Ik snap niet dat dit een harde leer les kan zijn, kunnen we vandaag de dag gewoon niks meer online bestellen via Ideal en moet je alles maar online met een creditcard betalen?
Dat snap je niet, omdat het dat ook niet is. Jij hebt niets verkeerd gedaan en ook met iDeal heb je recht op nalevering of je geld terug.

Dat je met een creditcard veel makkelijker je geld terug krijgt omdat je het van CC provider je geld terug krijgt en deze contracten met de verkopers die CC accepteren heeft die de verkoper verplichten de CC provider terug te betalen is een tip, geen les. Het risico als je iDeal gebruikt is op zich klein, het risico als je CC gebruikt is kleiner, het risico is het kleinst als je betaling achteraf gebruikt. In dat geval heb je de nota die meegeleverd moet worden immers ook niet ontvangen.

Om het verhaal compleet te maken:
Als je dit risico niet meer wil lopen gebruik dan CC of betaling achteraf (wat bij Bol.com bijvoorbeeld gewoon kan) Reclameer dat je niet geleverd hebt gekregen middels aangetekende brief en bewaar kopie brief en verzendbewijs. Die heb je later eventueel nodig om een incasso bureau het bos in te sturen! En niet betalen natuurlijk!

Laat je ook niet gek maken door incasso bureaus, dat zijn geen deurwaarders en als de vordering onterecht is kunnen ze helemaal niets. Voor dat het naar een deurwaarder gaat moet er eerst een rechter aan te pas komen en kan jij aandragen dat niet is geleverd. Als verkoper geen bewijs van levering heeft dan komt er nooit een deurwaarder aan te pas.

En om nog op 1 punt van de startpost terug te komen: jij kan dus geen aangifte doen van diefstal, aangezien het pakketje formeel van de verkoper is gestolen. De diefstal vond plaats voor levering en alles voor levering is verantwoording verkoper.

@fopjurist Uiteraard verhoog je de eis met de kosten van betekening. Als je wint betaal je die niet.

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 63072 op 04-01-2024 16:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mandrake466
Duke of Savage schreef op donderdag 4 januari 2024 @ 15:07:
[...]

Dus op de beelden zie je dat de bezorgen het pakket neer zet en met lege handen weg gaat?

Zoja, zie je het pakket (of een deel er van) op de beelden? Zoja, dan moet je ook kunnen zien dat ie uit beeld verdwijnt.

Zie je het pakket niet op de beelden dan weet je ook niet dat het inderdaad is neergezet.

Windows 11 Pro, I7-12700K, MSI MPG Z690 EDGE WIFI DDR4, MSI RTX 3090 TI Suprim X 24G, Noctua NH-D15 chromax black, Corsair Vengeance LPX 3200C16 128GB, Seasonic Prime TX-850, Samsung 980 Pro 2TB, Fractal Design Torrent

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Het maakt voor de positie van de TS weinig uit of de pakketbezorger hem heeft afgeleverd en het pakket later is gestolen, of dat de bezorger hem nooit heeft neergezet, of weer zelf heeft meegenomen, of dat 'ie het pakket stiekem tussendoor heeft opgegeten.

Het postbedrijf beweert geleverd te hebben maar dat is aantoonbaar niet het geval, en er zijn beelden van een postbezorger die in ieder geval niet het pakket aan de TS geeft omdat er niet wordt opengedaan. En zelfs als je daar kritische vragen over gaat stellen dan ligt de bewijslast bij de webwinkel, en die hebben zeker geen camera bij de deur hangen.

De discussie over juridische stappen is allemaal ook wat prematuur. De winkel lijkt vooralsnog gewoon mee te werken maar vanuit hun standaardprocedure even op een reactie te wachten. Als dat niets oplevert of als het te lang duurt kan een juridisch traject daarna altijd nog. Ik zou in dit stadium hooguit alvast duidelijk maken dat de webwinkel toch echt zelf verantwoordelijk is en een termijn stellen voor een oplossing.

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medione1210
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 03-12-2024
Mandrake466 schreef op donderdag 4 januari 2024 @ 19:02:
[...]

Dus op de beelden zie je dat de bezorgen het pakket neer zet en met lege handen weg gaat?
'bevestigd door camera. postbezorger loopt terug zonder en rijd weg'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yor
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11-06 16:19

Yor

Yor1313#2571

[...]

Dat niemand je hier het advies gegeven heeft:

Maak voor de zekerheid alvast melding bij de rechtsbijstand. Leg uit wat er aan de hand is, vraag ze eventueel advies. Je betaalt ervoor, laat ze dan ook hun werk doen!

Je hebt genoeg adviezen gehad van de tweakers hier inzake wie nu de verantwoordelijke is, laat rechtsbijstand het oplossen zou ik zeggen.

http://yor.minitroopers.com

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mandrake466
Medione1210 schreef op vrijdag 5 januari 2024 @ 00:41:
[...]

'bevestigd door camera. postbezorger loopt terug zonder en rijd weg'
Ja, vandaar mijn vraag. Ik kan komen aankakken en doen alsof ik het pakket leg en draai me om met het pakket in mijn hand en loop weg.

Ik bedoel maar te zeggen dat niet alles is wat het lijkt.

[ Voor 9% gewijzigd door Mandrake466 op 05-01-2024 17:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraInstinct
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 28-06 21:15
Heb het ook meegemaakt met DHL. Ik was gewoon thuis, ze hebben niet aangebeld, maar 'bezorgd' bij de buren. Dat hebben ze ook niet gedaan maar gewoon neergezet in de portiek. Is een klein Douglas doos dus iemand heeft het gewoon meegenomen. Bezorger heeft zelfs zijn eigen handtekening op gezet want niemand heeft het getekend voor ontvangst...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online

Oon

[...]

Volledig inschakelen misschien niet, maar RBV heb je ook voor advies, die had je al even een seintje kunnen geven van hé dit speelt wat kunnen we het beste doen.

Die zullen in veel gevallen ook niet meteen de duurste advocaten uit de la trekken om de verkoper en koeriersdienst aan te klagen in een grote rechtszaak, maar die zullen je wel helpen met het kennen van je rechten en zetten van de juiste vervolgstappen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• tweaker_ab2b1
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 10:27
Anoniem: 63072 schreef op donderdag 4 januari 2024 @ 16:02:
[...]

En om nog op 1 punt van de startpost terug te komen: jij kan dus geen aangifte doen van diefstal, aangezien het pakketje formeel van de verkoper is gestolen. De diefstal vond plaats voor levering en alles voor levering is verantwoording verkoper.
Dit is onjuist, zie artikel 161 van het Wetboek van Strafvordering: een ieder die kennis draagt van een strafbaar feit is bevoegd hiervan aangifte te doen. Of de aangever getuige of slachtoffer is maakt niet uit.

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• dfbt
ik heb iedere dag op de WhatsApp klantenlijn een bericht gestuurd met de vraag hoe de status was van het onderzoek, vanochtend vroeg een berichtje terug : Meneer mag ik je ordernummer ? Op dat moment zakte mijn broek wel even af. ik dacht, na serieus 2 weken lang elke dag contract weer vragen om het ordernummer.
Als je dan naar boven kijkt in de chat ,elke dag gechat over dit pakketje, wordt er gezegd het onderzoek loopt en we wachten op reactie van postbedrijf. Of er nu weer een nieuwe medewerker op zat, geen idee. Natuurlijk lichtelijk geïrriteerd hetzelfde ordernummer weer doorgeven. Krijg ik na 5 minuten een berichtje, onderzoek is afgerond, je geld is retour, binnen 2 werkdagen moet je dit hebben. Na 5 minuten stond het op mijn rekening. excuus voor de vertraging.

Eind goed al goed. Of dat of ze gek werden van mijn berichtjes geen idee. 2-3 dagen daarvoor alleen in de chat geschreven dat mijn rechtsbijstand was ingeschakeld en ik gewoon mijn geld terug verwacht binnen 5 werkdagen. of geholpen heeft zal ik nooit weten.
Pagina: 1