Problemen met geluid TV-Kaart onder linux

Pagina: 1
Acties:

• hammerhead
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08:12
Ik zit met het volgende probleem:

Ik heb een in mijn computer:
-Een SB-Live
-Een Pinnacle Pro TV-Kaart

Nu heb ik de audiouitgang van de TV-Kaart aangesloten op de interne Line-Ingang van mijn SBLive. Tot zover werkt echt alles zonder enig probleem.

Als ik TV kijk en ik verander het volume in de mixer van mijn geluidskaart van het kanaal Line-Ingang (dus waar TV-kaart zit) dan verandert het geluid ook daadwerkelijk. Ook als ik het volume in de TV-App wijzig, zie ik in mijn mixerinstellingen dat kanaal ook veranderen. Nu komt het vreemde:
Het kanaal gaat buiten het master mixer kanaal om.... Als ik mijn mastervolume op mute zet hoor ik nog steeds mijn TV geluid door mijn boxen.

Heeft iemand dit probleem al eens eerder gezien / meegemaakt en weet hiervoor de juiste oplossing?

Mochten er nog meer dingen nodig zijn hoor ik het wel.

Aviation is proof that given the will, we have the capacity to achieve the impossible.
--Eddie Rickenbacker

Verwijderd

Jazeker, dit heb ik ook. Als je even naar de Sound HOWTO kijkt van de bttv kernel docs zie je daar uitleg over hoe je een apart mixer device kunt krijgen voor de tv-kaart. Je tv-app verandert als het ware het volume van dit aparte mixer device (buiten je Live om). Verder reageert ie alleen op de line-in en niet op je master. Aangezien ik de dezelfde hardware heb post ik het benodigde gedeelte van m'n modules.conf wel even:

alias sound-slot-0 emu10k1 #dit had je waarschijnlijk al

alias sound-slot-1 bttv
alias sound-service-slot-1-0 tvmixer
pre-install bttv modprobe tuner; modprobe tvmixer
pre-install tvmixer modprobe msp3400 #; modprobe tvaudio
options msp3400 dolby=0
options tuner type=20 #5
options tvmixer devnr=1
options bttv card=11 radio=1 pll=1 bttv_debug=0 irq_debug=0

• hammerhead
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08:12
Ik heb dit net geprobeerd maar ik heb dan nog steeds hetzelfde probleem. Ik zie dat je dus een tweede mixerdevice aanmaakt. Wat ik wil kunnen doen is al mijn geluid uitzetten mbv mijn mastermute op mijn soundblaster.

Ik heb de Documentation/sound directory doorgelezen, maar ik kan er daar eigenlijk vrij weinig over vinden.

Ik heb dus jouw stuk uit je modules.conf erbij mij ingezet maar dat gaf dus niet het gewenste resultaat.

Ik hoor het wel

Aviation is proof that given the will, we have the capacity to achieve the impossible.
--Eddie Rickenbacker

Verwijderd

Wat jij wil kan volgens mij niet. Nou ja, het zal iig niet simpel kunnen. Je kunt toch gewoon je Line-In muten? Maak desnoods een scriptje met gebruik van aumix. Edit: aumix -v0 -10 zou moeten werken.

Voordeel van een 2de mixer device is dat je het volume kunt wijzigen buiten je tv-app (die knoppen van xawtv werken slecht, gelukkig hebben we nu stv :) ). Bovendien krijg je dan aparte bass en treble knoppen.

Verwijderd

Op vrijdag 07 september 2001 17:18 schreef slierp het volgende:
gelukkig hebben we nu stv :) )
O+ :D

Verwijderd

Goeie grap: het kan wel! :) Heb net de ALSA drivers lopen installeren en nu heeft de main wel effect op m'n tv volume. Betekent ook dat ik nu 3 knoppen heb voor hetzelfde :) .

Als je geinteresseerd bent wil ik m'n procedure wel even posten, of kijk gewoon hier.

<edit> deze is nog veel interessanter: link
Pagina: 1