Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EfySuS
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 12-02-2024
Ik heb een PC gebouwd voor mijn vrouw de week van Kerst. Hij werkte prima en mn vrouw kon er mooi mee aan de slag. Heeft zelfs al zitten gamen en alles. Toen wilde ik de dag erna de pc opstarten en kreeg ik een no signal melding wat ik heel raar vond. Ik heb meerdere dingen vervangen: het moederbord, de psu heb het zelfs met een andere videokaart geprobeerd, deze videokaart komt tevens uit mijn eigen pc die gewoon werkt, maar niks helpt. Ik weet het niet meer hebben jullie een idee wat ik zou kunnen doen om hem weer werkzaam te krijgen?
Update: Gisteren heeft hij tijdelijk gewerkt en heb hem zelfs keer opnieuw opgestart gisteren om te zien of hij t nog deed en hij startte gewoon op, maar nu doet hetzelfde probleem zich weer voor! Ik heb geprobeerd de Bios te resetten omdat dit gisteren waarschijnlijk geholpen heeft, maar nog steeds werkt de pc niet. Hij heeft vannacht uit gestaan en wil nu dus weer geen beeld laten zien. Ik begrijp er niks meer van! Hebben jullie nog een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 22:50
Geef eerst eens een lijst met specificaties. Dan weten we waar we het over hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoingToaster299
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 15-04 13:47
Het kan ook aan de monitor of de kabel liggen. Zit de kabel in de videokaart ipv het moederbord? En anders staat misschien de monitor op de verkeerde source, bv hdmi ipv displayport.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EfySuS
De lijst met specificaties:
MOBO: MSI B450M-A Pro Max 2
CPU: AMD Ryzen 5 1600
GPU MSI Armor 8G
Koeler: Cooler Master AIO
PSU: Cooler Master 520W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EfySuS
GoingToaster299 schreef op donderdag 4 januari 2024 @ 12:47:
Het kan ook aan de monitor of de kabel liggen. Zit de kabel in de videokaart ipv het moederbord? En anders staat misschien de monitor op de verkeerde source, bv hdmi ipv displayport.
De monitor heb ik getest, die werkt wel op mijn eigen PC. En hij staat op HDMI omdat ik op het monment ook HDMI gebruik. Kabel zit in de GPU, omdat mijn CPU geen onboard graphics heeft.