Stroom in stopcontact valt om de 2 seconden weg

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Jonasss
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 04-01-2024
Hallo,

Ik ben in huis alle stopcontacten en schakelaars aan het vervangen. Nu is er 1 stopcontact dat perfect werkt en door gaat naar een volgend stopcontact. Maar deze krijgt dus om de 2 seconden een 2tal seconden stroom.

Volgens mij heb ik dezelfde verbindingen gemaakt als op de oude stopcontacten. Ik kan het niet meer testen want de oude stopcontacten zijn ondertussen weggegooid. Ik heb ook enkele andere combinaties geprobeerd, maar het probleem blijft... Ik veronderstel dat hier een logische verklaring voor is maar mijn kennis van elektriciteit ligt dicht bij de 0 :P

Alle reacties

• RonnieKo
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 24-01 20:10
De zekering / aardlek valt niet uit? Het is alleen het WCD? En als je hem niet monteert dan is er niets aan de hand? Heb je een multimeter om het een en ander te testen?

• mrc4nl
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 09:29

mrc4nl

Procrastinatie expert

Maar deze krijgt dus om de 2 seconden een 2tal seconden stroom.
hoe ben je daar achter gekomen?

ora et labora

• Sgrovert
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-01 13:40
Klinkt als draadbreuk.
Ik raad je aan om nieuwe draden tussen beide stopcontacten te trekken.

[ Voor 63% gewijzigd door Sgrovert op 04-01-2024 11:55 ]

Lost In Music

• Jonasss
mrc4nl schreef op donderdag 4 januari 2024 @ 11:52:
[...]

hoe ben je daar achter gekomen?
door gewoonweg mijn mobiel op te laden via dit stopcontact. Laad elke 2 seconden 2 seconden op

• Jonasss
Sgrovert schreef op donderdag 4 januari 2024 @ 11:54:
Klinkt als draadbreuk.
Ik raad je aan om nieuwe draden tussen beide stopcontacten te trekken.
ga ik zeker al eens proberen

• lytjepole
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16:41

lytjepole

Schier?

Probeer ook eens een ander apparaat bijvoorbeeld een stofzuiger op die wcd?

[Did you know... ... that 35% of statistics are made-up?]

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16:03
Je nieuwe stopcontacten, zijn die met steekklem? En zo ja, heb je de draden lang genoeg? Kan ook zijn dat die niet lekker ingestoken zijn nml waardoor ze slecht contact maken. Nu is het een mobiele telefoon die steeds stopt met opladen, als het je stofzuiger is heb je na een paar minuten de fik erin.

• mrc4nl

mrc4nl

Procrastinatie expert

Jonasss schreef op donderdag 4 januari 2024 @ 11:56:
[...]

door gewoonweg mijn mobiel op te laden via dit stopcontact. Laad elke 2 seconden 2 seconden op
kijk hiermee introduceer je drie extra mogelijke oorzaken van het haperen, de lader, de kabel en je mobiel.

probeer eerst iets van een lamp op dat stopcontaxct aan te sluiten en kijk of die ook om de twee seconde gaat knipperen.

ora et labora

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 16:21
Als er geen vraag is zal de stroom door het stopcontact ook stoppen.

De spanning zou wel altijd aanwezig moeten zijn.

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

• Jonasss
RonnieKo schreef op donderdag 4 januari 2024 @ 11:47:
De zekering / aardlek valt niet uit? Het is alleen het WCD? En als je hem niet monteert dan is er niets aan de hand? Heb je een multimeter om het een en ander te testen?
de zekering valt niet uit en het is alleen het wcd. Er vertrekt trouwens nog een verbinding naar een ander stopcontact en die doet het gewoon prima. Ik heb niet onmiddellijk een multimeter maar ik kan er wel eentje lenen. Kan je me zeggen wat ik dan precies moet testen? Thx

• Jonasss
mrc4nl schreef op donderdag 4 januari 2024 @ 11:58:
[...]

kijk hiermee introduceer je drie extra mogelijke oorzaken van het haperen, de lader, de kabel en je mobiel.

probeer eerst iets van een lamp op dat stopcontaxct aan te sluiten en kijk of die ook om de twee seconde gaat knipperen.
hij laad perfect op via een ander stopcontact

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14:10

heuveltje

KoelkastFilosoof

Jonasss schreef op donderdag 4 januari 2024 @ 11:59:
[...]

de zekering valt niet uit en het is alleen het wcd. Er vertrekt trouwens nog een verbinding naar een ander stopcontact en die doet het gewoon prima. Ik heb niet onmiddellijk een multimeter maar ik kan er wel eentje lenen. Kan je me zeggen wat ik dan precies moet testen? Thx
Meet de spanning!! over de 2 pennen. Die moet strak 230 zijn. Als die wegvalt heb je een probleem.
Haal dan het stopcontact uit de muur, en meet direct op de kabels. als hij dan nog wegvalt heb je ergens een kabelbreuk.

Maar ik zou eerder gokken op oplader die niet lekker contact maakt.

[ Voor 3% gewijzigd door heuveltje op 04-01-2024 12:03 ]

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

• mrc4nl

mrc4nl

Procrastinatie expert

Jonasss schreef op donderdag 4 januari 2024 @ 12:02:
[...]

hij laad perfect op via een ander stopcontact
dat kan, maar een lader buffert de energie nogal waardoor je geen goed idee hebt van hoelang de spanning nou echt aanwezig is.

ora et labora

• heggico
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 16:02
Ergens slecht contact.

Zolang er geen stroom word getrokken krijg je gewoon 230. Apparaat start op en begint stroom te trekken. Door het slechte contact zakt de spanning hard in, waardoor het apparaat uitschakelt en alles voorafgaan begint.

Dit moet je goed na (laten) kijken, want nu valt hij al uit met een telefoonlader, maar slecht contact kan ook brandgevaar opleveren!

• Emiel1984
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 19-01 22:33

Emiel1984

Made in NL

Jonasss schreef op donderdag 4 januari 2024 @ 11:59:
[...]
Probeer nu is een andere apparaat op dezelfde WCD. ;)
Ik denk dat je adapter slecht contact maakt in de WCD zelf als die op andere WCD's wel goed werkt.
Is de WCD identiek aan de andere WCD's of een ander merk\model ?

Ik heb wel is gezien dat een productiefoutje van een WCD brand veroorzaakte omdat de contacten in de WCD niet solide waren. Je 'stekker' word dan erg warm omdat er dan een 'weerstand' ontstaat.

[ Voor 4% gewijzigd door Emiel1984 op 04-01-2024 12:07 ]

[LTS][MTS][HTS]

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16:19

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

heuveltje schreef op donderdag 4 januari 2024 @ 12:02:
[...]

Meet de spanning!! over de 2 pennen. Die moet strak 230 zijn. Als die wegvalt heb je een probleem.
Haal dan het stopcontact uit de muur, en meet direct op de kabels. als hij dan nog wegvalt heb je ergens een kabelbreuk.

Maar ik zou eerder gokken op oplader die niet lekker contact maakt.
Alleen wordt die kabelbreuk waarschijnlijk beïnvloed door warmte. En warmte ontwikkelt zich pas als er ook daadwerkelijk stroom loopt.
Dus je kunt perfect 230V meten op een onbelast stopcontact, maar zodra er wat stroom loopt neemt de temperatuur in de slechte verbinding toe, waardoor die onderbreekt. De stroom valt weg; de slechte verbinding koelt af, en verbindt weer. Voila, daar heb je je knipperlicht. Maar wel met een potentieel brandgevaar bij die slechte verbinding, dus zeker direct actie ondernemen.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• JJF771
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 22-01 15:29
DrivinUCrazy schreef op donderdag 4 januari 2024 @ 12:05:
[...]

Alleen wordt die kabelbreuk waarschijnlijk beïnvloed door warmte. En warmte ontwikkelt zich pas als er ook daadwerkelijk stroom loopt.
Dus je kunt perfect 230V meten op een onbelast stopcontact, maar zodra er wat stroom loopt neemt de temperatuur in de slechte verbinding toe, waardoor die onderbreekt. De stroom valt weg; de slechte verbinding koelt af, en verbindt weer. Voila, daar heb je je knipperlicht. Maar wel met een potentieel brandgevaar bij die slechte verbinding, dus zeker direct actie ondernemen.
Ik gok dat een telefoon lader niet in 2 seconden de kabel warm zal krijgen.

• Jonasss
met een lamp heb ik hetzelfde probleem. Ik zie wel dat deze niet helemaal dooft, hij brand 1 seconde helemaal, zakt dan een seconde weg naar schemerlicht en springt dan weer aan

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 16:05
Zweeft de nul ergens? Heb je een 3-fase aansluiting?

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16:19

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

JJF771 schreef op donderdag 4 januari 2024 @ 12:08:
[...]

Ik gok dat een telefoon lader niet in 2 seconden de kabel warm zal krijgen.
Ik wel. Want een schakelende voeding laadt in eerste instantie zijn condensatoren op, wat echt wel flinke stroompieken vraagt. ;)

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• Emiel1984
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 19-01 22:33

Emiel1984

Made in NL

Jonasss schreef op donderdag 4 januari 2024 @ 12:08:
met een lamp heb ik hetzelfde probleem. Ik zie wel dat deze niet helemaal dooft, hij brand 1 seconde helemaal, zakt dan een seconde weg naar schemerlicht en springt dan weer aan
Mijn advies is om is om dan is de WCD van een andere plek is aan te sluiten.
Dan kan je zien of de WCD zelf niet goed is. Kan tuurlijk ook zijn dat je de kabel niet goed getript hebt (te kort of te lang). Daarnaast kan ook het 'schroefje' niet goed zijn aangedraaid om de kabel vast te zetten in de WCD.
Al heeft niet iedere WCD daar een schroefje voor. Vuil in deze connectie kan ook voor problemen zorgen dus zorg dat er geen 'troep\stof\plastic' in de aansluiting zit.

[LTS][MTS][HTS]

• Jonasss
jeroen3 schreef op donderdag 4 januari 2024 @ 12:11:
Zweeft de nul ergens? Heb je een 3-fase aansluiting?
geen flauw benul wat je bedoeld :?

lijkt me best dat ik toch iemand laat langskomen. dit gaat mijn petje te boven, zeker als ik lees dat er brandgevaar is.

Wel iedereen super bedankt voor de vele en snelle reacties! ik laat zeker nog iets weten als het probleem opgelost is

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Als je er zelf niet uitkomt, wordt het tijd om iemand te zoeken die dat wel kan.

Wat belangrijk is dat je in ieder geval het stopcontact niet meer belast...

Je zou in ieder geval wat foto's kunnen maken van het probleem WCD en daarnaast foto's van die doorlus WCD.

• Jonasss
Emiel1984 schreef op donderdag 4 januari 2024 @ 12:14:
[...]

Mijn advies is om is om dan is de WCD van een andere plek is aan te sluiten.
Dan kan je zien of de WCD zelf niet goed is. Kan tuurlijk ook zijn dat je de kabel niet goed getript hebt (te kort of te lang). Daarnaast kan ook het 'schroefje' niet goed zijn aangedraaid om de kabel vast te zetten in de WCD.
Al heeft niet iedere WCD daar een schroefje voor. Vuil in deze connectie kan ook voor problemen zorgen dus zorg dat er geen 'troep\stof\plastic' in de aansluiting zit.
dit is wel eentje die ik nog ga proberen. thx

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14:10

heuveltje

KoelkastFilosoof

DrivinUCrazy schreef op donderdag 4 januari 2024 @ 12:11:
[...]

Ik wel. Want een schakelende voeding laadt in eerste instantie zijn condensatoren op, wat echt wel flinke stroompieken vraagt. ;)
De elco's in een telefoonoplader zijn zo klein, die zitten in een miliseconde vol, dat zal echt 0 impact hebben op de temperatuur van een wcd of de kabels en stekkers daarin.

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Pagina: 1